Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Volkswagen Polo: malý dospělák

aktualizováno 
Má dospělácké chování na silnici, většinu motorů v nabídce úplně nových a šmrncovní vzhled. Nový Volkswagen Polo má předpoklady být trhákem, teď už se čeká jen na cenu pro Česko.

Fabia dostává velkého konkurenta, zároveň se ukazuje, že stěžejní modely, které se v německém koncernu jmenují Volkswagen, jsou na tom líp. Vykulená druhá (stávající) fabie stojí na technice předchozí generace trojice bratranců VW Polo - Škoda Fabia - Seat Ibiza a ani její nabídka motorů nesrší modernou. Seat Ibiza loni dostal novou a mnohem lepší podvozkovou platformu, ovšem nabídka motorů si o vylepšení nechává jen zdát.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Volkswagen Polo.  Vyberte si automobil dle svého přání. www.automodul.cz

Nové polo - jako jeden ze stěžejních modelů Volkswagenu - tedy dostalo jako hýčkané dítě všechny nejlepší hračky: nový podvozek (ten z ibizy) a zbrusu novou nabídku motorů. A mimochodem, stejný základ dostane i nové Audi A1, připravované na autosalon do Frankfurtu.

Nový Volkswagen Polo

Polo je sice lehčí než předchůdce, ale povyrostlo (o pět centimetrů do délky), aby odvezlo ještě víc nákladu a vypasenější posádku. Jen pro zajímavost: o třídu výše postavený VW Golf první generace byl ve všech rozměrech menší než nové polo. Naši tátové se diví, co je pro nás dnes "malé" auto...

Žádný POLOgolf

Polo, to je německá technika v italském balení, chlubí se Volkswagen, nové polo totiž maloval známý Walter de Silva. Italský elegán a jeho tým dali novému polu řízné, sportovní tvary. "Polo není malý golf, je to jeho bratr," říká známý Ital, který velí designu celého koncernu VW.

Polo dostalo po vzoru scirocca a golfu čumák s nádhernými ostře řezanými světly a úzkou masku chladiče. To je nový dlouhodobý designérský jazyk Volkswagenu, který chce modelům německé automobilky de Silva dát. 

Na první pohled to nepoznáte, při jízdě hned: polo má velmi tuhou karoserii, poznáte to třeba podle spár kolem dveří nebo kapoty. Jsou o poznání užší, než je obvyklé. Není to jen libůstka konstruktérů, tuhá karoserie vás ochrání při nehodě a lépe se vypořádá s otloukáním na rozbitých silnicích. Pozornost zaslouží také velmi dobré odhlučnění interiéru.

Walter de Silva představuje nový Volkswagen Polo

Uvnitř je hodně místa pro všechny konce těla posádky a řidič má velmi dobrý výhled ven. Pokoukání po interiéru už takový festival invence jako vnějšek není, ale všechno je, kde má, a funguje to, jak očekáváte.

Zajímavostí je materiál přístrojovky, v nižších stupních výbavy je použitý tvrdý plast, u vyšších měkčený.

Kufr s dvojitým dnem pobere 280 až 952 litrů nákladu. Je dobře přístupný, potěší vás i drobností v pododobě "paciček", které podrží víko falešného dna zvednuté, když do něj něco nakládáte.

Přeplňovaná budoucnost

Pět ze sedmi motorů, které polo dostane, je nových a přeplňovaných. Českou volbou bude s největší pravděpodobností původní atmosférická benzinová jedna-čtyřka MPI, kterou má i stávající polo, kde má ale o pět koní míň. Druhým motorem v nabídce, který znají už i stávající polisté, je škodovácký tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonových verzích (60 a 70 k).

Velkou novinkou pro celý koncern VW je přeplňovaná malá benzinová 1,2 TSI, která je připravena i pro Škodu Yeti. Velmi pružný a dravý motor má brumlavě naladěný výfuk a bude se líbit sportovněji smýšlejícím řidičům. Lehký motor nezatěžuje přední nápravu a malý volkswagen s ním působí obratně a zatáčí radostněji než s většími a těžšími nafťáky.

Nový Volkswagen Polo

Probouzí se v nějakých patnácti stech otáčkách, nástup roztáčejícího se turbodmychadla je vyhlazený, na "kopance do zad", které mají rádi skalní TDIčkáři, zapomeňte.

Turbodieselová nabídka pola staví na nových commonrailových jedna-šestkách. Časy nevychovaných TDIček s hrubým zvukem i chováním jsou zapomenuty. Moderní commonraily jsou klidné a mnohem pružnější, dají se tak vytáčet až někam ke čtyřem tisícům otáček, což je o tisícovku víc, než kam to mělo smysl u jejich předchůdců. Motor 1,6 TDI CR je v polu k mání ve výkonových verzích se 75, 90 a 105 koňmi výkonu.

Prostřední varianta nafťáku bude ke koupi také v ekologicky přívětivé verzi BlueMotion, která má šetřit přírodu a vaši peněženku.

A zdá se, že to opravdu funguje. Na 3,6litrovou spotřebu, kterou slibuje výrobce, jsme se při dovádění na silničkách Sardinie, kam nás automobilka na seznámení s novinkou pozvala, nedostali. Ale v porovnání s ostatními jsme jezdili asi o půl litru úsporněji. Když jsme pronásledovali s naším devadesátikoňovým BlueMotionem o patnáct koní slabší TDIčko, jeli jsme docela zostra s 6,2litrovou spotřebou, to druhé jelo za 6,7 litru.

U BlueMotionu ovšem počítejte s tím, že v zatáčkách povlajete s pískajícími gumami víc než s obyčejným polem. Dietář má totiž užší a méně přilnavé pneumatiky.

Pro příští rok se malý volkswagen ještě těší na vyvíjený turbodiesel 1,2 TDI, který prý vystačí s 3,3 litru paliva.

A ještě jednu specialitu dostalo nové polo: pro některé motory je připraven nový sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Standardní výbavy mají pětistupňové manuály, závodivý motor 1,2 TSI spolupracuje se šestistupňovým.

Velký pokrok

Největší pokrok se udál na podvozku. Nové polo se chová velmi dospěle. Je nadmíru komfortní, dokonale ho odhlučnili a o dírách nebo něčem podobném vám dá vědět, až když má kaz na silnici český rozměr. Přes nerovnosti se přenáší ladněji než o třídy větší auta.

Nový Volkswagen Polo

Na poměry wolfsburgské automobilky nečekaně měkce laděný podvozek - nový seat ibiza má ten samý, ale tvrdší a o dost hlučnější - se nechá i vyprovokovat k dovádění. I ve vysokých rychlostech je polo velmi klidné, dobře drží směr a zatáčky vykružuje statečně.

Největším neduhem páté generace malého volkswagenu je řízení. S rostoucí rychlostí odpor posilovače hodně změkne a v zatáčkách jen přibližně hledáte stopu. Volkswageny se obvykle chlubí dobře odladěným a přiměřeně přesným řízením, tentokrát se ale konstruktéři moc nepředvedli. Nutno připomenout, že revírem pola budou hlavně města a nákupní zóny, takže necitlivé řízení bude většině uživatelů jedno.

Ceny v Brně

O cenách se prý české zastoupení Volkswagenu teprve dohaduje s německou cetrálou. Německá cena základního pětidvířka je 12 885 eur, třídvéřová verze - mimochodem prý velmi odlišná (více uvidíme v září na autosalonu ve Frankfurtu) - bude za 12 150 eur.

Neoficiálně se mluví o tom, že by se měla nová generace pola prodávat v Česku za stejné peníze jako ta, která se chystá do důchodu (250 tisíc). V základní výbavě nebude chybět stabilizační systém ESP. Česká premiéra se chystá na začátek června na autosalon do Brna, tam se také dozvíme startovací cenu.

Nový Volkswagen Polo v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3 970 x 1 682 x 1 453 x 2 470
objem kufru (l) 280-952
základní cena prozatím nestanovena, přibližně 250 000 korun

Motory pro VW Polo při uvedení na trh
motor 1,2 MPI 1,2 MPI 1,4 MPI 1,2 TSI 1,6 TDI 1,6 TDI 1,6 TDI Blue
Motion
1,6 TDI
palivo benzin benzin benzin benzin nafta nafta nafta nafta
objem (ccm) 1 198 1 198 1 390 1 197 1 598 1 598 1 598 1 598
max. výkon (kW/k) 44/60 51/70 63/85 77/105 55/75 66/90 66/90 77/105
max. krouticí moment (Nm) 108 112 132 175 195 230 230 250
prům. spotřeba (l/100 km) 5,5 5,5 5,9 5,5 4,2 4,2 3,6 4,2
max. rychlost (km/h) 157 165 177 190 170 180 180 189
zrychlení 0-100 km/h (s) 16,1 14,1 12,1 9,7 13,9 - - 10,4





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.