Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW po dvanácti letech představuje nový touran, hvězdu rodinných garáží

Exkluzivně   13:34aktualizováno  14:01
Touran nebyl zářivým fešákem, o to oblíbenější byl ale mezi rodinami, které oceňovaly jeho praktičnost. Tu zachovává i nová generace. Mezi prvními na světě už jsme nový touran viděli.

Nový Volkswagen Touran | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Může se hodit

Potřebujete nový rodinný vůz a VW Touran by byl tím pravým pro vás? Vyberte si ho z nejširší nabídky na trhu na Automodul.cz.

Touran je jedním ze stěžejních modelů značky, světovou premiéru bude mít příští týden na autosalonu v Ženevě. S týdenním předstihem ho ale Volkswagen představil vybraným novinářům ve svém městě aut (Autostadtu) ve Wolfsburgu.

Novinku představil sám šéf koncernu VW Martin Winterkorn, dorazil také šéfdesignér celé skupiny Walter de Silva.

Nový Volkwagen Touran

Touran vydržel v nabídce dlouhých dvanáct let. A nebýt ryze účelového a sterilně nestárnoucího vzhledu, asi by ani Volkswagen necítil potřebu ho nahrazovat novou generací, v rodném Německu si totiž stále drží pozici nejprodávanějšího MPV. Už jich vyrobili ke dvěma milionům na celém světě, z toho 1,6 milionu v Evropě. „Možná přišel o trochu později než ostatní, ale o to je úspěšnější,“ řekl při premiéře Martin Winterkorn.  

Fotogalerie

Mateřský VW Golf je ale už o dvě generace dál, a tak na obměnu techniky muselo přijít. Vynutily si to taky nové bezpečnostní a emisní předpisy. Nový touran je tak nový opravdu od podlahy, a to doslova. Podlahová plošina a veškerá technika je z aktuální modulární platformy MQB, kterou dostávají nové modely koncernu VW.

Nový touran je o 19 cm delší než Volkswagen Sportsvan (nástupce Golfu Plus). Volkswagen totiž golfu dopřává komfort mít dvě MPV, jedno menší a jedno větší, které jsou výrazně odlišené. Třeba francouzská konkurence jde cestou krátké a prodloužené verze jednoho modelu - Citroën C4 Picasso a Grand Picasso nebo Renault Scénic a Grand Scénic.

Nový Volkwagen Touran

Zepředu je nový touran od sportsvanu k nerozeznání. Ostřejší linky a výrazné prolisy vyrýsovaly z mohutné jednoprostorové karoserie dynamicky působící auto. Švih může exteriéru ještě dodat příplatkový paket doplňků R-line.

Nový touran je dlouhý 4 527 mm, rozvor je 2 791 mm, šířka 1 814 mm (+41 mm oproti předchůdci) a výška 1 628 mm (-6 mm; bez podélných střešních nosičů).

Oproti předchůdci se nový touran natáhl o třináct centimetrů, většina z toho jde ve prospěch kabiny, rozvor se totiž prodloužil o jedenáct centimetrů.

Touran bude opět v nabídce s 5 a 7 sedadly. Pětimístná verze má objem zavazadlového prostoru zvětšený o 48 litrů. Až po strop v pětimístné konfiguraci naloží 1 040 litrů.

Sedadla druhé řady lze posouvat v rozmezí dvaceti centimetrů a mají polohovatelná opěradla. Kabina se kromě prodloužení o necelých sedm centimetrů také citelně rozšířila, do druhé řady se mají vejít vedle sebe tři dětské sedačky.

Nový Volkwagen Touran
Nový Volkwagen Touran

Platforma MQB s sebou nese také úsporu hmotnosti, oproti předchůdci je o 62 kilogramů lehčí. I díky nově vyvinutým sklopným sedadlům druhé a třetí řady, které jsou lehčí. Po sklopení vytvoří zcela rovnou ložnou plochu. Sklopné je také opěradlo spolujezdce. Maximální objem zavazadlového prostoru je ve dvoumístné konfiguraci až 1857 litrů.

Nabídka motorů bude od začátku šestičlenná. Všechny motory dostaly přeplňování turbodmychadlem. Tři zážehové jednotky (1,2 TSI - 81 kW/110 k, 1,4 TSI - 110 kW/150 k, 1,8 TSI - 132 kW/180 k) a tři turbodiesely (1,6 TDI - 81 kW/110 k, 2,0 TDI - 110 kW/150 k a 140 kW/190 k).

S výjimkou vstupního motoru (1.2 TSI s výkonem 81 kW/110 k) mohou být všechny motory kombinovány s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Na výběr bude z nabídky pěti rádií a rádií s navigačním systémem. K jejich výbavě patří ve všech případech dotykový displej (úhlopříčka 5,0 až 8,0 palce). Pro všechny systémy je k dispozici digitální rádio DAB+. Novinkou je na přání dodávaná třízónová automatická klimatizace.

Nový Volkwagen Touran

V nabídce bude také adaptivní tempomat, asistent pro manévrování s přívěsem, elektrické otvírání a zavírání víka kufru otevíraného pohybem nohy pod nárazníkem nebo dvě varianty předních LED světel.

Heinz-Jakob Neußer z představenstva značky prozradil, že ceny nového touranu mají zůstat stejné jako u předchůdce. Prodeje se mají rozběhnout v září, podle informací iDNES.cz by ale objednávaní mohlo začít už na přelomu května a června. 




Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Další z rubriky

Čína zruší povinnou účast domácích značek na výrobě cizích aut

Výroba octavií v čínském Ningbo nedaleko Šanghaje. Zbrusu nová továrna otevřela...

Čína do roku 2022 zruší limity pro podíl zahraničních investorů ve firmách v automobilovém sektoru a umožní jim tak...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Najdete na iDNES.cz