Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toto je úplně nový passat. Zvládne i sám couvat s přívěsem

aktualizováno 
První passat se představil před 41 lety, teď je na spadnutí premiéra nové, už osmé generace auta, které je minimálně v Evropě jedním ze symbolů své kategorie. Oblíbený manažerský volkswagen dorazí v poslední čtvrtině letoška. Je plný moderních technologií a vychytávek, které pomohou řidiči.

Skelet nového Volkswagenu Passat | foto: Volkswagen

Podobu nové generace passatu odhalí Volkswagen v průběhu léta, prozatím se pochlubil skeletem a skicami. A k tomu přidal nálož technických specialit, kterými se stěžejní model značky bude chlubit. 

Skica nové Volkswagenu Passat naznačuje, že na designovou revoluci tvůrci...

Skica nové Volkswagenu Passat naznačuje, že na designovou revoluci tvůrci nepomýšlí.

Passat dostane třeba přístrojový štít tvořený displejem, barevný head-up displej, armádu asistenčních systémů a také hybridní provedení (plug-in hybrid).

Lehčí, pevnější

Může se hodit

Hledáte nové auto a Volkswagen Passat by pro vás byl tím pravým? Vyberte si ze široké nabídky na Automodul.cz.

Nový passat, který se jak tradice velí představí jako sedan a kombík, stojí na modulární technické platformě MQB určené pro vozy s předním pohonem a pohonem všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex. Stejnou základní architekturu dostává už VW Golf, ale také Škoda Octavia, Seat Leon a Audi A3. Vysoce variabilní platformu využijí konstruktéři také pro novou Škodu Superb, která dorazí příští rok, stavět na ní budou také nové malé modely koncernu VW (Volkswagen Polo, Seat Ibiza).

Nový passat bude díky nové technice o 85 kilogramů lehčí než stávající provedení. Z toho devět kilo ušetřili konstruktéři na pohonu (čtyřprvková zadní náprava je lehčí o 4,7 kilo, řízení o 2,2 kg). Na motorech se ušetřilo až čtyřicet kilo, na elektrovýzbroji tři. Až o třiatřicet kilo lehčí je vnitřní výbava díky využití nových materiálů a lehčím systému klimatizace.

Jedenadvacet kilo se podařilo ušetřit i na karoserii díky využití ultravysokopevnostních a za tepla tvářených ocelí mimo jiné svařovaných laserem. Poprvé v historii dostane passat do skeletu také hliníkové prvky. Nová konstrukce zvýšila tuhost karoserie a o čtyři metráky se zvýšila maximální hmotnost taženého přívěsu. 

Rozměry se od stávajícího provedení moc lišit nemají. Kabina má být zas o něco prostornější.

Konstruktéři se také zaměřili na výrazné snížení jízdních odporů. Volkswagen uvádí že přibližně polovinu paliva spotřebuje auto na překonání odporů pneumatik, aerodynamiky a setrvačnosti. 

Samé displeje

Velkou revolucí prošla přístrojovka, která bude kompletně integrovaná do "virtuálního" panelu. To znamená dotykový displej a velké monitory.  

Volkswagenu Passat se letos představí už v osmé generaci.

Volkswagenu Passat se letos představí už v osmé generaci.

Chloubou má být "Active Info Displej", který bude ve vyšších výbavách nebo za příplatek. Ciferníky v kapličce pod volantem nahradí obří displej s vysokým rozlišením. Jediné co zůstane klasické mají být kontrolky směrovek. Informace se budou zobrazovat na monitoru s rozlišením 1 440 x 540 pixelů a úhlopříčkou 31 centimetrů (12,3 palce). Má být vysoce variabilní, při navigování bude zobrazovat velký výřez mapy, úzce bude spolupracovat s infotainmentem vozu (audio, telefon).

Stejně jako před nedávnem uvedené občerstvené polo dostane i passat novou generaci multimediálních systémů. Ty pracují rychleji a přináší nové funkce a aplikace, třeba "přenesení" displeje smartphonu na dotykovou obrazovku na přístrojovce, nebo bluetooth spárování dvou telefonů najednou.

Linky nového passatu by mohly být méně strohé než u současného provedení....

Linky nového passatu by mohly být méně strohé než u současného provedení. Volkswagen s modelem cílí na konzervativní firemní klientelu, na výstřednosti tedy není prostor.

Novinkou je WLAN síť na palubě vozu, díky které bude možné připojit do systému tablety, to nabídne cestujícím vzadu například možnost ovládat některé multimediální funkce na dálku. 

Armáda pomocníků

Řidiči bude při manévrech ve stísněných prostorách pomáhat soustava kamer, která umožní při parkování sledovat auto z ptačí perspektivy,  nebude chybět ani klasický výstup z parkovací kamery. Systém pojmenovaný "all-round" view přebírá passat z nóbl SUV VW  Touareg, nechybí tedy třeba možnost zapnout při pomalé jízdě přední kameru, což se hodí pří jízdě po nezpevněných cestách. 

Chybět nebude asistent, který sám zajede na parkovací místo, zvládá zaparkovat podélně i kolmo k chodníku. Prostor pro parkování si sám vyměří, pak stačí jen řadit jedničku a zpátečku.

Fotogalerie

Passat také jako první auto na světě nabídne nabídne asistenta pro couvání s přívěsem. Systém využívá zadní parkovací kameru pro monitorování přívěsu a sám točí volantem, na řidiči je jen ovládání pedálů. Bizarní je ovládání směru, řidič přikazuje systému kam couvat pomocí ovladače seřizování zpětných zrcátek.

Ve výzbroji bude mít i další asistenční systémy známé z jiných aut: hlídač mrtvého úhlu, který také pomůže při couvání z příčného parkovacího místa; adaptivní tempomat; hlídač vyjetí z jízdního pruhu; asistent jízdy popojíždění v koloně;  systém automatického brzdění nebo systém detekce chodců.

Řidiči spíše ocení progresivní řízení, které zvyšuje přesnost a snižuje nutnost přehmatávat na volantu. 

Šikovnou vychytávku v podobě automatického otevírání víka kufru dostává už stávající passat. Stačí přijít k zádi auta a naprázdno "kopnout" pod zadní nárazník. Víko se samo otevře, takže nemusíte odkládat věci z rukou. Systém teď ještě vylepšili o automatické zavírání, stačí jen mít klíč v kapse a odejít od kufru. 

Passat dorazí opět jako sedan i kombi. V plné parádě se má představit v létě,...

Passat dorazí opět jako sedan i kombi. V plné parádě se má představit v létě, světová premiéra je naplánovaná na říjnový autosalon do Paříže, hned pak odstartují prodeje.

Passat také opustí xenonové světlomety. Příplatkovou alternativou ke klasickým žárovkovým předním lampám budou LED světla. Ve vrcholové verzi bude plochu nasvětlovanou dálkovými světly upravovat automat na základě výstupu z kamery. Podle jízdního režimu a polohy protijedoucích aut bude měnit kužel světla. 

SuperTDI

Passat dorazí s motory o výkonech od 88 do 206 kW (120-280 koní), které spočívají skloněné vzad na přední nápravě. Aspoň zpočátku dorazí přeplňované čtyřválce, benziňáky  s objemy 1,4, 1,8 a dva litry (1,4 TSI se systémem vypínání dvou válců) a dieselové 1,6 a dvoulitry. Už dlouho se ale také mluví o turbobenzinové verzi 1,2.

Chloubou passatu bude nejsilnější čtyřválcový turbodiesel značky Volkswagen. Dvoulitrový motor řady EA288 osazený dvěma turbodmychadly (nízko a vysokotlaké turbo, až 3,8 baru) nabídne 176 kW (240 koní) a 500 newtonmetrů. Standardně bude spřažený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Motor dostal zesílené komponenty (kliková a vačková hřídel, písty, hlava válců a další díly), přepracované vstřikování s piezovstřikovači (až 2 500 barů) a systém selektivní katalytické redukce SCR pro odbourávání oxidů dusíku.

Passat stojí na modulární platformě MQB koncernu Volkswagen. Poprvé v historii...

Passat stojí na modulární platformě MQB koncernu Volkswagen. Poprvé v historii jsou některé části skeletu karoserie hliníkové.

Druhou velkou novinkou bude plug-in (dobíjecí) hybrid, který kombinuje benzinový čtyřválec 1,4 TSI 115 kW (156 koní) s 80kilowattovým elektromotorem (109 k). Dohromady dávají 155 kW (211 koní) výkonu a až 400 Nm točivého momentu. Elektromotor živí 9,9 kWh li-ion akumulátory, které lze dobíjet ze zásuvky, jen na elektřinu ujede až padesát kilometrů. Stejnou hybridní technologii používá už VW Golf GTE. Maximálka hybridního passatu je až 210 km/h. Z nuly na stovku se rozjede za méně než 8 sekund.





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.