Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový vůz i ojetina mají svoje pro i proti

aktualizováno 
-
Nová malá naftová auta jsou drahá a za jejich cenu lze v bazaru pořídit kvalitní a rovněž dieselovou ojetinu lepších parametrů. "Za 320 tisíc korun bývá Audi A4 TDI z roku 1995 nebo stejně starý BMW 525 TDS, Ford Mondeo TD či Opel Vectra TD ročníku 1997 a podobně oblíbené vozy," konstatuje šéf nákupu největšího autobazaru v zemi AAA Auto Praha Tomáš Pánek.

Současně však upozorňuje, že starší naftová auta se prodávají velmi dobře, a jsou-li opravdu kvalitní, tak v bazarech na kupce dlouho nečekají. "Se stále dražšími pohonnými hmotami se zájem o diesely zvedl, ale jejich ceny se zvýšily zatím jen mírně," doplňuje Tomáš Pánek. Poptávka je zejména po malých jetých dieselech, neboť právě tato auta si nejvýrazněji drží výhodu levnějšího cestování. Velké naftové vozy sice opravdu lze pořídit relativně levně, ovšem jejich spotřeba je přece jen o nějaký ten litr na stovku kilometrů vyšší, a hlavně - mnohem dražší jsou jejich opravy a servis. A kdo už na to všechno má peníze, ten si zřejmě může dopřát cestování i na dražší benzin. "Největší zájem je o malé diesely v ceně do 200 tisíc korun, populárnější než třídveřové verze jsou pětidveřová auta a kombi," vypočítává Tomáš Pánek. "Na trhu ojetin je malý diesel zmíněné cenové kategorie zhruba o deset tisíc až patnáct tisíc korun dražší než srovnatelný benzinový automobil." Při koupi nového automobilu je však cenový rozdíl mezi naftovou a benzinovou verzí o dost větší, samozřejmě v neprospěch dieselu. Celorepublikový růst zájmu o dieselová auta potvrzuje také Peter Kolník, ředitel pražské společnosti Mobil Data, která se zabývá sběrem cen a informací o motorových vozidlech a v Česku výhradně zastupuje švýcarskou firmu Eurotax. "Naftové vozy cenové kategorie kolem 320 tisíc korun jsou až na výjimky dva až čtyři roky staré, většinou s 50 tisíci až 130 tisíci kilometry na kontě, což při pravidelné údržbě - a tu většinou tak mladá auta ještě mají - není nic tragického," doplňuje Peter Kolník. Oba odborníci se shodují, že koupí-li motorista kvalitní jetý diesel, tak výrazně ušetří ve srovnání s kolegou, který se rozhodne pro nové naftové auto. Ovšem kvalitní ojetina - to znamená nejen automobil mladý a relativně málo jetý, ale také s prokazatelnou minulostí, nejlépe poprvé koupený jako nový v tuzemsku, se servisní knížkou, nehavarovaný a pravidelně udržovaný ve značkovém servisu. "Zdaleka ne každá ojetina však celému tomuto souboru požadavků bezvýhradně vyhoví," upozorňuje plzeňský správce motoristických internetových stránek Vladimír Petruš, který se řadí k zastáncům koupě nových automobilů. "Jedině u nového auta je naprostá jistota, že není kradené či sestavené z několika vraků, jedině u nového auta se lze spolehnout na údaj na tachometru. U nového vozu lze rovněž spíš očekávat v prvních letech po koupi bezproblémový provoz než u ojetiny, další výhodou jsou v některých případech až tříleté záruky. A konečně - soudím, že radost z nového auta by si měl minimálně jednou za život dopřát každý motorista."

Výběr jetých dieselových vozů v ceně kolem 330 000 Kč

Značka/typ karosérie rok výroby cena (Kč)

Audi A6 1.9 TDI lim/4 1994 337 000
BMW 318 TDS compact lim/3 1996 338 000
BMW 525 TD aut. lim/4 1994 335 000
BMW 525 TDS lim/4 1993 295 000
Citroën Xsara Coupé 1.9 D X coupé/3 1998 294 000
Citroën Xsara Break 1.9 D SX kom/5 1998 346 000
Citroën Xantia Break 1.9 TD X kom/5 1997 338 000
Citroën Berlingo 1.9 D X kom/4 1998 304 000
Fiat Marea Weekend 1.9 TD ELX 100 kom/5 1996 304 000
Ford Mondeo 1.8 TD CLX lim/4 1997 333 000
Ford Scorpio kombi 2.5 TD CLX kom/5 1995 290 000
Mercedes Benz 300 D turbo kom/5 1991 280 000
Mitsubishi Galant 2000 TD GLS lim/5 1995 302 000
Mitsubishi Space Wagon 2000 TD GLX mpv/5 1995 332 000
Nissan Almera 2.0 D GX lim/3 1998 341 000
Nissan Primera 2.0 TD GX lim/5 1996 308 000
Nissan Serena 2.3 D SLX mpv/4 1995 300 000
Opel Astra 1.7 TD lim/5 1999 332 000
Peugeot 306 1.9 D XN lim/4 1999 332 000
Peugeot 306 Break 1.9 D XN kom/5 1998 287 000
Renault Mégane Classic 1.9 D RL lim/4 1998 301 000
Renault Laguna 2.2 D RT lim/5 1997 306 000
Renault Espace 2.1 TD RN mpv/5 1994 333 000
Seat Cordoba 1.9 TDI SE lim/4 1999 341 000
Seat Toledo 1.9 TDI Magnus lim/5 1997 298 000
Škoda Octavia 1.9 SDI LX lim/5 1999 336 000
Škoda Octavia 1.9 TDI GLX lim/5 1998 342 000
Toyota Corolla 2.0 D lim/3 1999 335 000
Volkswagen Polo Variant 1.9 TDI kom/5 1998 296 000
Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI GL kom/5 1997 335 000
Volkswagen Golf 1.9 SDI Trendline lim/3 1998 337 000
Volkswagen Vento 1.9 TDI Rabbit lim/4 1997 309 000
Volkswagen Passat Variant 1.9 TD CL kom/5 1996 300 000

Poznámka: jedná se o vozidla ve velmi dobrém stavu, nehavarovaná a s průměrným počtem kilometrů
Pramen: EUROTAX

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.