Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový vůz, nebo luxusnější ojetinu?

aktualizováno 
-
Lidé, kteří se pohybují v motorismu, redakci odpověděli v souvislosti se srovnávacím testem nové Škody Felicia s jetým Fordem Mondeo na otázky:

1. Koupil byste raději nejlevnější nový tuzemský vůz, nebo za srovnatelné peníze modernější a luxusnější zahraniční ojetinu?

2. Jak tipujete výsledek srovnávacího testu nové Škody Felicia a jetého Fordu Mondeo? Který z vozů vyjde z ekonomického srovnání na 40 tisíc kilometrů lépe?

TOMÁŠ HANZL, předseda LPG klubu, který sídlí v Brandýse nad Orlicí a sdružuje motoristy se zájmem o cestování na propan-butan:

1. Rozhodl bych se pro zahraniční ojetinu, neboť základní verze nejlevnějších tuzemských automobilů Škoda Felicia mi příliš nevyhovuje. Pokud bych ale nebyl omezen cenou a mohl vybírat z lépe vybavených českých automobilů, tak bych se asi rozhodl pro nový vůz.

2. Teoreticky by měl z ekonomického srovnání vyjít lépe nový vůz.

TOMÁŠ HEGER, ministerský rada, který se na ministerstvu dopravy a spojů České republiky v Praze zabývá schvalováním motoristických doplňků:

1. Danou otázku jsem v praxi řešil a rozhodl jsem se pro nový český automobil. Nelituji.

2. Rozdíl v nákladech na čtyřicetitisícikilometrový provoz zmíněných vozů nebude podle mých odhadů zas tak veliký, ale když vezmu v úvahu spotřebu, výměny olejů a další nezbytný servis, tak tipuji jako ekonomicky výhodnější Škodu Felicia.

JIŘĺ MIČÁNEK, český reprezentant v závodech automobilů do vrchu, Brno:

1. Vždy preferuji novou věc, v daném případě Škodu Felicia.

2. Myslím, že ekonomicky výhodnější je Škoda Felicia.

VÁCLAV HORA, ředitel Centrálního autobusového nádraží v Plzni:

1. V každém případě bych preferoval nové auto, a pokud bych měl vsadit na ojetinu, tak maximálně do roku stáří a důkladně prověřenou, zda není kradená či po těžké havárii. V těchto ohledech dává naprostou jistotu jen nový vůz.

2. Ekonomicky výhodnější vyjde jednoznačně Škoda Felicia. Sám mám Renaulta Laguna, takže vím, co provoz takového auta stojí.

JIŘĺ JAROŠ, výkonný ředitel autoopravny a obchodu s novými i staršími vozy v Českých Budějovicích:

1. Asi bych se rozhodl spíš pro luxusnější ojetinu, ale musela by se mi líbit a padnout do ruky.

2. Levnější bude podle mého názoru Škoda Felicia.

JIŘĺ UŠÁK, vedoucí krajského dopravního inspektorátu Policie České republiky v Ústí nad Labem:

1. Měl jsem ojetiny i nové, jedno z nejrozšířenějších předlistopadových aut východní produkce. Po všech zkušenostech a v situaci, kdy jsou na trhu moderní a bezpečná auta, bych nevolil žádnou z možností daných anketou, ale rozhodl bych se tak, jak jsem se rozhodl v praxi: koupil jsem nový Ford Focus.

2. Z daných možností sázím na Ford Mondeo.

LADISLAV DUDEK, řidič sanitky rychlé zdravotnické pomoci v Ostravě:

1. Bez řečí Škodu Felicia. Už jsem jednu měl - tři roky jezdila bez poruchy. Teď mám novou.

2. Ekonomicky výhodnější musí být Škoda Felicia, což mohu potvrdit z vlastních zkušeností. Syn má forda, o němž vím, že je v mnohém lepší než moje škodovka, ale ve 30 tisících kilometrech se mu porouchal startér a oprava stála 11 tisíc korun. To mi u felicie nehrozí.

Čtenáři věřili víc Fordu Mondeo

Víc Fordu Mondeo než Škodě Felicia věřili na začátku srovnávacího testu čtenáři internetového magazínu iDNES. Na otázku: "Koupili byste si za 225 tisíc korun raději novou Škodu Felicii, nebo čtyři roky starý Ford Mondeo?" dostal mondeo 3064 hlasů a felicia 2381 hlasů. Nedlouho předtím na podobnou anketu, leč méně konkrétní a bez značek automobilů, preferovalo víc respondentů ankety iDNES obecně nákup nové ho auta před ojetinou.


Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.