Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový VW Golf: výrazný design, technika beze změn

  16:19aktualizováno  16:19
Stávající golf moc krásy nepobral. Volkswagen vytušil, že jen z legendy žít nemůže. Jízdní vlastnosti jsou vynikající, technika také, na spadnutí je tedy radikální redesign. Golf nové (šesté) generace se představí už příští rok.

VW Golf VI | foto: Infomotori

Nový šéf koncernu VW Martin Winterkorn prý vrací designérům jeden návrh za druhým. To co bylo po chuti jeho předchůdci Berndu Pischetsriederovi se mu prostě nelíbí. Změn se tak dočká podoba nového scirocca, ušetřen nezůstane ani nový golf.

Server Infomotori zveřejnil obrázky ukazující jak by mohl vypadat golf šesté generace, který se má představit příští rok na autosalonu v Paříži.

V kategorii, které golf 30 let vládne, je stále větší tlačenice. Stávající pátá generace jezdící patří k její absolutní špičce, designem ale na ostatní výrazně ztrácí.

Výrobní náklady na pětkového golfa nejsou malé, do investic do vývoje úplně nového auta se tedy Volkswagenu moc nechce. Šestá generace tedy půjde stejnou cestou jako před nedávnem představená nová fabia.

Nový kabát, v kterém nudného a unylého golfa páté generace nikdo nenajde, a úplně nový interiér budou lákat oči. Po mechanické stránce by měl být nový golfr stejný jako ten stávající - samozřejmě s několika málo nutnými úpravami.

Podvozková platforma, motory, převodovky, elektronika... nic se výrazněji měnit nebude. Všechno ale bude zabalené do atraktivních tvarů ve stylu agresivního scirocca.

Přímovstřikové benzinové motory s obsahy 1,4, 1,6 a dva litry nabídnou od 88 do 147 kW, některé zůstanou atmosférické, jiné dostanou turbodmychadlo a další i kompresor. Chybět nebudou ani zážehové motory starší konstrukce s objemy 1,4 a 1,6. Turbodiesely by už měly plně využívat technologii common-rail. Dožít pod "šestkovou" kapotou by měla technologie čerpadlo-tryska v podobě motoru 1,9 (77 kW)

Nabídka převodovek se také nezmění. Manuální budou mít 5 nebo 6 stupňů. Chybět nebude dvouspojkový automat DSG.

Benzinové motory
1,4 58 kW/78 k
1,6 77 kW/105 k
1,4 TFSI 88 kW/120 k
2,0 FSI 110 kW/150 k
1,4 TSI 103 kW/140 k
1,4 TSI 125 kW/170 k
2,0 TFSI 147 kW/200 k

Naftové motory
1,6 TDI 66 kW/90 k
2,0 TDI 103 kW/140 k
2,0 TDI 125 kW/170 k
1,9 TDI 77 kW/105 k


Autoři: ,




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.