VW Golf VI

VW Golf VI | foto: Infomotori

Nový VW Golf: výrazný design, technika beze změn

  • 63
Stávající golf moc krásy nepobral. Volkswagen vytušil, že jen z legendy žít nemůže. Jízdní vlastnosti jsou vynikající, technika také, na spadnutí je tedy radikální redesign. Golf nové (šesté) generace se představí už příští rok.

Nový šéf koncernu VW Martin Winterkorn prý vrací designérům jeden návrh za druhým. To co bylo po chuti jeho předchůdci Berndu Pischetsriederovi se mu prostě nelíbí. Změn se tak dočká podoba nového scirocca, ušetřen nezůstane ani nový golf.

Server Infomotori zveřejnil obrázky ukazující jak by mohl vypadat golf šesté generace, který se má představit příští rok na autosalonu v Paříži.

V kategorii, které golf 30 let vládne, je stále větší tlačenice. Stávající pátá generace jezdící patří k její absolutní špičce, designem ale na ostatní výrazně ztrácí.

Výrobní náklady na pětkového golfa nejsou malé, do investic do vývoje úplně nového auta se tedy Volkswagenu moc nechce. Šestá generace tedy půjde stejnou cestou jako před nedávnem představená nová fabia.

Nový kabát, v kterém nudného a unylého golfa páté generace nikdo nenajde, a úplně nový interiér budou lákat oči. Po mechanické stránce by měl být nový golfr stejný jako ten stávající - samozřejmě s několika málo nutnými úpravami.

Podvozková platforma, motory, převodovky, elektronika... nic se výrazněji měnit nebude. Všechno ale bude zabalené do atraktivních tvarů ve stylu agresivního scirocca.

Přímovstřikové benzinové motory s obsahy 1,4, 1,6 a dva litry nabídnou od 88 do 147 kW, některé zůstanou atmosférické, jiné dostanou turbodmychadlo a další i kompresor. Chybět nebudou ani zážehové motory starší konstrukce s objemy 1,4 a 1,6. Turbodiesely by už měly plně využívat technologii common-rail. Dožít pod "šestkovou" kapotou by měla technologie čerpadlo-tryska v podobě motoru 1,9 (77 kW)

Nabídka převodovek se také nezmění. Manuální budou mít 5 nebo 6 stupňů. Chybět nebude dvouspojkový automat DSG.

Benzinové motory
1,4 58 kW/78 k
1,6 77 kW/105 k
1,4 TFSI 88 kW/120 k
2,0 FSI 110 kW/150 k
1,4 TSI 103 kW/140 k
1,4 TSI 125 kW/170 k
2,0 TFSI 147 kW/200 k

Naftové motory
1,6 TDI 66 kW/90 k
2,0 TDI 103 kW/140 k
2,0 TDI 125 kW/170 k
1,9 TDI 77 kW/105 k


,