Nový VW Passat má přístrojovou desku od slovenského designéra!

  11:51
Volkswagen se od dob brouka změnil k nepoznání. Původně "lidový vůz" má vymoženosti luxusních značek, ale také už dávno nestojí pouhých tisíc marek. Stejně je na tom i pátá generace passatu, limuzíny, která je po golfu druhým nejprodávanějším modelem značky. S motorem 1.6 se dá pořídit nejméně za 649 900 korun.

Když automobilka představovala novinku ve španělské Barceloně, skromnost nehrála důležitou roli.

"Je to nejlepší auto střední třídy v Evropě," tvrdil projektový manažer Andreas Petri.

Ani tentokrát se  volkswagen nerozhodl výrazně experimentovat. I nejnovější passat zůstává klasickou tříprostorovou limuzínou, ke které na podzim přibude, opět velmi tradiční, kombi.

Na silnici je passat nepřehlédnutelný. Přední maska je protažená až hluboko do nárazníku a má výrazné chromování.  Zadní "kočičí" světla z LED diod jsou už z dálky dobře rozpoznatelná a kufr s výraznými prolisy vypadá jak dílo Chrise Bangla z BMW.

Peter Levko: Slovenský designér ve Volkswagenu

Zní to jako pohádka s dobrým koncem. Jen co Peter Levko (31) absolvoval Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě, nastoupil v lednu 2000 ve Wolfsburgu jako interiérový designér. V novém passatu navrhl tvary přístrojové desky.

To není úplně běžné, aby cizinec udělal u Volkswagenu takovou kariéru...
Byla to vlastně náhoda. Na škole jsem se ani nevěnoval přímo autům, studoval jsem Fakultu průmyslového designu. Jednou jsem postavil funkční model vozíku pro kolečkové bruslaře, který zaujal lidi od VW. Do automobilky jsem byl pozván na studijní praxi a po škole mi nabídli místo.

Jaký to byl vozík?
Jmenoval se In-line Wagon. Byl určený těm, kteří kolečkové brusle využívají jako dopravní prostředek a občas přitom potřebují vzít s sebou něco objemnějšího. Jednalo se o brzděný vozík s nezávisle odpruženými koly, který se dal jednoduše složit a převézt třeba městskou dopravou.

Na čem jste se u VW podílel?
Na řadě konceptů a také následovnících modelových řad. Z těch, o kterých mohu mluvit, je to nový golf a také passat, do kterého jsem navrhl přístrojovou desku.

Jak se vám na ní pracovalo?
Těžce. Jednalo se o nástupce velmi úspěšného designérského řešení, a taková práce je vždycky složitá. Mojí představou byl sportovně-elegantní interiér tvořený z dlouhých dynamických křivek v kombinaci s klidnými, jemně napnutými plochami. Tak, aby umožnil aplikaci dekorativních lišt, se kterými si může každý zosobnit interiér podle svých představ. Snad se to podařilo.

V interiéru dýchne na cestující luxus. Kdo chce, může si obložit přístrojovou desku několika druhy ušlechtilých dřevin, případně hliníkem. Anebo si dopřát 600 wattovou audiosoupravu, která hraje "jako na koncertě". Nový passat má v historii značky nejrozsáhlejší příplatkovou výbavu a kdo se do ní zakouká, může za "lidové" auto utratit hodně přes milión korun.

Na první pohled je nový passat především větším autem. Oproti předchozí generaci narostl do délky o šest, do šířky pak o sedm centimetrů. Rozvor náprav se protáhl o jediný centimetr, karoserie novinky tak má výraznější převisy na obou svých koncích.

Zvlášť mohutně působí záď, která ukrývá zavazadlový prostor s objemem 565 litrů. Je to bezkonkurenční nabídka, těsně překonávající i dosavadního koncernového rekordmana Škodu Octavia (560 litrů).

Na silnici je to stále ten "starý dobrý passat". S tvrdším podvozkem, který tak milují vyznavači sportovní jízdy a příjemně tuhým řízením, které je o poznání přesnější, než u předchozí generace.

Wolsburgská novinka by se mohla stát i dobrým příkladem toho, jak naplánovat vnitřní prostor tak, aby nikde nic nepřebývalo a zároveň všichni měli dost místa. Velkorysé jsou i odkládací prostory. Do dveří řidiče se vejde litrová PET láhev, ke spolujezdci ještě o půl litru větší.

Passat také bez okolku převzal superbovský trumf - deštník ve dveřích. Jen namísto do zadních dveří jej přemístil k řidiči.
 
Volkswagen se z nového passata rozhodl udělat nositele nejnovějších technologií. Do střední automobilové třídy tak poprvé pronikla elektromechanická parkovací brzda.

Ta nepoužívá tradiční páku, ale funguje po stisknutí tlačítka v levé části přístrojové desky. Taková "ruční" brzda dobře poslouží i při nouzovém brzdění, když selžou hlavní brzdy.

Nejnovější passat už také nestartuje motor klasickým klíčem. Pro jeho spuštění je tu miniaturní vysílač, který se zasune do útrob přístrojové desky.

Kdo se nechce obtěžovat ani s tím, může si pořídit kartu pro automatické otevírání dveří.

Volkswagen Passat v číslech

rozměry d x š x v (mm):

4765 x 1820 x 1472

rozvor(mm):

2710

pohotovostní hmotnost od (kg):

1348

užitečná hmotnost (kg):

580 - 610

Objem kufru (l):

565

Objem nádrže (l):

70

V takovém případě stačí mít vysílač při sobě a startovat pouze stiskem tlačítka.

Při rozjezdu do kopce pomáhá funkce Auto Hold, která auto po zastavení automaticky zabrzdí. Když řidič přidá plyn, vůz se samočinně odbrzdí. Auto Hold je za příplatek 1700 korun, modely s automatickou spojkou DSG jej mají v ceně.

***
Čtěte také: Stále roste, vybraněji se obléká a pomalu pošilhává po ušlechtilejších konkurentech z vyšších tříd. Po osmi letech je tu nová šestá generace VW Passat a je zase o něco větší, lépe vybavená a dostává zbrusu nové motory ...VÍCE
***

Když se k výčtu novinek přidá ještě nový podvozek s čtyřprvkovou zadní nápravou, skoro by se mohlo zdát, že se bohatě vybavený a prostorný passat dere na pozici koncernové "jedničky".

Kolik stojí nový passat

Motor  

základní cena v Kč

1.6 (102 k)  

649 900

1.6 FSI (115 k)

712 800

2.0 FSI (150 k)

749 900

1.9 TDI (105 k)

728 700

2.0 TDI (140 k)

796 600

Majitelé audi však mohou i nadále usínat klidným spánkem. Náskok díky technice zůstává na jejich straně.

Tak třeba na první pohled stejný motor 2.0 TDI (140k). Ten má v audi čtyři ventily na válec, zatímco v passatu si musí vystačit se dvěma. Kdo by si snad stěžoval, toho automobilka uzemní cenami. Ty se oproti předchozí generaci nezměnily, i když nový passat je technicky vyspělejším a větším autem.

Motory pro passat

1.6 FSI  (85 kW/115 k)

2.0 FSI (110 kW/150 k)

1.9 TDI (77 kW/105 k)

2.0 TDI (103 kW/140 k)

2.0 TDI 16V (125 kW/170 k)

Maximální rychlost (km/h)

200

208

188

209

223

Zrychlení 0-100 km/h (s)

11,4

10,2

12,1

9,8

8,7

Průměrná spotřeba (l/100 km)

7,5

8,5

5,6

5,9

6,1

základní motor 1.6 (75 kW/102 k) přijde na trh v krátké době, 2.0 TDI (170k) a šestiválcové motory na podzim.

Passat bez okolku převzal superbovský trumf - deštník ve dveřích. Jen namísto do zadních dveří jej přemístil k řidiči.

Jen co Peter Levko (31) absolvoval Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě, nastoupil v lednu 2000 ve Wolfsburgu jako interiérový designér. V novém passatu navrhl tvary přístrojové desky.

Do střední automobilové třídy v passatu poprvé pronikla elektromechanická parkovací brzda.

Nejnovější passat už také nestartuje motor klasickým klíčem. Pro jeho spuštění je tu miniaturní vysílač, který se zasune do útrob přístrojové desky.

Přední maska je protažená až hluboko do nárazníku a má výrazné chromování.

Ani tentokrát se volkswagen nerozhodl výrazně experimentovat. I nejnovější passat zůstává klasickou tříprostorovou limuzínou.

Zadní "kočičí" světla z LED diod jsou už z dálky dobře rozpoznatelná.

Wolsburgská novinka by se mohla stát i dobrým příkladem toho, jak naplánovat vnitřní prostor tak, aby nikde nic nepřebývalo a zároveň všichni měli dost místa.

V interiéru dýchne na cestující luxus. Kdo chce, může si obložit přístrojovou desku několika druhy ušlechtilých dřevin, případně hliníkem.

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

VW Passat

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...