Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový VW Passat: Největší zklamání v Paříži, nebo oslava umírněnosti?

  11:15aktualizováno  11:15
Paříž (Od našeho zvláštního zpravodaje) - Když ho v předvečer autosalonu odhalili na obřím večírku pro zvané, ozvalo se prý udivené zamručení. Možná i zděšení. Nový passat vypadá úplně jinak, než si všichni představovali. Je skoro stejný jako předchůdce. Hlavně nevyčnívat a nerozházet si to u věrných zákazníků, řekli si.

Nový Volkswagen Passat | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Úplně nový passat, říká o něm Volkswagen. Už dlouho dopředu se ale šeptalo, že to bude velký facelift ve stylu Volkswagenu Golf. Ten nejnovější je taky hodně podobný předchozímu. Walter de Silva, šéfdesignér německého koncernu, a Klaus Bischoff řídící ateliér značky Volkswagen měli základ jasně daný, muselo se vylepšovat, ale neodpoutat se od úspěšného předchůdce.

Nový Volkswagen Passat

"Kůň, který vyhrává, se nemění," říká se. A u Volkswagenu to vzali doslova. Tvary, proporce, míry (nový je o 4 milimetry delší), to všechno už známe pět let z odcházející generace. Ta nová má hlavně nový čumák, zadní světla a na přístrojovku, kterou před lety namaloval slovenský designér Peter Levko, přidali doprostřed analogové hodiny. Měnilo se toho samozřejmě mnohem víc, ale na pohled postavili ve Wolfsburgu téměř stejné auto.

Nutno uznat, že strategie mírných změn není ojedinělá. Třeba nové Suzuki Swift nepozorný divák od toho předchozího skoro nerozezná.

Volkswagen jednoznačně vsadil na jistotu, snad to s ní nepřehnal. Nechce odradit extravagancí. A passatistům, kterých jsou miliony (vozů už se vyrobilo 15 milionů), se bude líbit postupná evoluce v praxi.

Nový Volkswagen Passat

O technice toho zatím Volkswagen moc neprozradil. Ale techniku vycházející z VW Golf na něm určitě najdeme stejně jako u předchůdce.

Passat přijíždí s osmi motory. Benzinové 1,4 (122 koní), 1,8 (160 k) a 2,0 (211 k) jsou všechny bez výjimky přeplňované TSI. Turbodiesely jsou tři a mají objemy 1,6 (105 koní) a dva litry (140 a 170 k). Vrcholem bude třísetkoňový šestiválec 3,6 litru. Nechybí spořivá verze na zemní plyn (1,4 TSI EcoFuel, 150 k). Nechybí dvouspojkový automat DSG.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Největší vychytávkou, kterou jinde než na sedmé generaci passatu nenajdeme, je otevírání víka kufru pohybem nohy pod nárazníkem. Další speciality mají na starosti ochranu posádky: automatická funkce nouzového brzdění adaptivního tempomatu v městském provozu nebo systém rozpoznávání únavy řidiče. Nechybí systém pro udržování vozu v jízdním pruhu a asistent pro změnu jízdního pruhu, který prostřednictvím blikajících LED diod ve vnějších zpětných zrcátkách upozorňuje řidiče na vozidla ve slepém úhlu.

Nový Volkswagen PassatNový Volkswagen Passat

Elektronika také zlepšuje trakci v zatáčkách. Passat dostává stejně jako ostatní nové modely z koncernu VW funkci ESP simulující uzávěrku diferenciálu. Při průjezdu obloukem přibržďuje přední vnitřní kolo a auto tak lépe zatáčí.

Nechybí parkovací asistent, který dokáže automaticky zaparkovat vůz na parkovací místa umístěná jak rovnoběžně, tak i kolmo k vozovce. Za příplatek budou i klimatizovaná sedadla s aktivní ventilací a masážní funkcí pro řidiče a spolujezdce.

Do Paříže Volkswagen přivezl sedan i kombiprovedení nového passatu. Do Česka dorazí koncem listopadu. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.