Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novým vozům zdatně konkurují kvalitní ojetiny, ale je jich málo

aktualizováno 
-
Vážnou konkurenci novým osobním vozům cenové kategorie kolem 350 tisíc korun představují opravdu kvalitní ojetiny třídy minimálně o stupeň vyšší a často také pozoruhodně vybavené. »Pestrý výběr značek, typů i provedení poměrně mladých jetých automobilů ve zmíněné ceně dokonce svádí k myšlence, že koupě nového auta je v podstatě ekonomický nesmysl,« prohlašuje Peter Kolník, ředitel pražské firm y Mobil Data, která se zabývá sběrem cen a informací o motorových vozidlech a v zemi zastupuje mezinárodní společnost Eurotax. Tvrzení opírá také o výsledky průzkumů společnosti Eurotax, z nichž plyne, že již za první rok provozu ztrácí auto na ceně zhruba pětadvacet procent. »Už první měsíc po koupi znamená průměrný pokles deseti procent z ceny nového vozu. Přitom u levnějších aut bývá ztráta většinou mírnější než u vozidel v ceně nad osm set tisíc korun. Po čtyřech letech je cena ojetiny zpravidla těsně pod polovinou ceny automobilu nového,« upřesňuje Peter Kolník. Ten se shoduje s T omášem Pánkem, šéfem nákupu největší tuzemské sítě autobazarů, v tom, že ojetinu v ceně kolem 350 tisíc korun reprezentuje kvalitní vozidlo střední či vyšší střední třídy zhruba dva až čtyři roky staré,s dvaceti až padesáti tisíci kilometry na kontě. »Problém ale je takový vůz najít a koupit,« pokračuje Peter Kolník. »Pokles prodeje nových automobilů totiž v tuzemsku trvá už poměrně dlouho a přirozený přísun na trh ojetin vázne. Pokud někdo tvrdí, že trh jetých vozů je přesycen, tak minimálně ve zmíněné cenové kategorii vozidel kolem 350 tisíc korun neví, o čem mluví. Solidních a nezávadných aut je v zemi málo, a pokud se nenabízejí za přemrštěné ceny, nacházejí kupce velmi rychle. Zájem o ročníky 1993 až 1997 trvale roste,« konstatuje Peter Kolník. Kdo se dobrovolně připraví o tak radostnou událost, jakou koupě nového automobilu bezesporu je,ten podle názoru Petra K olníka neprohloupí: »Koupě ojetiny však má háček: riziko, že vůz je kradený či pochybně opravený, je v Česku stále velké.« Tomáš Pánek ale oponuje,že za 350 000 korun může být zájemce o starší automobil maximálně náročný. »To znamená, že by měl preferovat vůz zcela prokazatelně koupený jako nový v tuzemsku, nejlépe po prvním majiteli. Dál by auto za sebou nemělo mít závažnější havárii a mělo by být udržované, což opět lze poměrně snadno zjistit ze servisních knížek a databází značkových servisů,« radí Tomáš Pánek. Také u automobilů dovezených jako starší ze zahraničí však lze minimalizovat rizika, že jsou kradené nebo více či méně zdařile opravené po haváriích. Existují firm y specializované na prověrky původu a minulosti motorových vozidel, které případné opravářské zásahy spolehlivě odhalují a hodnotí značkové servisy. K přednostem automobilů dovezených jako ojetiny z ciziny patří silnější motory a bohatší výbava ve srovnání s většinou vozů prodaných v tuzemsku.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.