Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nová technologie testovaná na taxících Škoda slibuje očistit diesely

Vědci z univerzity v britském Loughborough možná mají recept, jak vrátit dieselové motory na výsluní. Jejich technologie slibuje odstranit největší současný problém naftových agregátů – emise oxidu dusíku NOx.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Problém s močovinou je ten, že se kromě neutralizační reakce NOx vyvíjí i malé množství kyanovodíku. Proto musí být reakce nastavená tak že je močoviny vždycky málo a proto se nemůže neutralizovat víc, než právě oněch 60%. Čpavek tento meziprodukt neprodukuje. Na druhou stranu, jde o silnou těkavou zásadu, která ve větším množství může při vdechování poleptat sliznice, případně způsobit selhání respirace. Žádná výhra to není.

0 0
možnosti

J72i84ř24í 26J25u62r93a21n

28. 3. 2018 11:26

Problem emisi, ostrovu z plastu, tani ledovcu, vymirani zivocisnych druhu, kaceni pralesu a vubec vseho vyresi az epidemie, valka nebo meteorit.

Prelidneni sveta je ten jediny problem! Az bude populace polovicni nebo mensi, zase bude na Zemi fajne V;-)

0 0
možnosti

Otázkou tedy je, koho "eliminovat". Myslíte, že se někdo dobrovolně přihlásí?

0 0
možnosti

J61i52ř57í 59J86u48r14a20n

28. 3. 2018 11:20

AdBlue se pouziva u nakladnich aut a autobusu uz snad 5 let. Nechapu ze az ted nekdo objevil uz davno objevene ;-D

0 0
možnosti

Problém není v technologii, která bude v laboratoři fungovat. Problém je v testech, kde testy emisí nabalili na testy spotřeby což jsou dva úplně odlišné testy.

Pokud se tedy testuje spotřeba snaží se výrobce jet co nejekonomičtěji s nejlehčí nohou atd.

Ale emise se mají měřit v celém rozsahu otáček motoru pod maximálním zatížení. Tedy nejhorší stav. Což se vůbec neděje a v praxi tedy žádný limit na emise neexistuje. Existuje pouze limit když jedete s lehkou nohou.

Takže všechny automobilky ladí motory na emise a mimo rozsah kde vědí, že se emise testovat nebudou to ladí na výkon a emise je nezajímají. Přesně tak totiž jsou nastavené předpisy.

Jakmile přijde kopec a šlápnete na plyn a vyvalí se kouř, je to všechno v limitu. Tento případ nikdo netestuje a z auta mohou vypadávat klidně brikety.

Ale důležitější je, že takto měří spotřebu přepočtenou na CO2 na což mají nabaleno dalších X předpisů, takže si nemohou nechat spadnou domeček z karet.

1 0
možnosti

P31e48t35r 21B50á20č23a

27. 3. 2018 20:12

On by spis potreboval svet ocistit od ekoteroristu.

3 0
možnosti

Velmi mnoho dusíku je i v CNG, takže ani náhrada dieselů CNG není řešení.

0 0
možnosti

P37e76t21r 51M68i82c24h75a73l

27. 3. 2018 20:07

Ten dusík do NOx je ze vzduchu, ne z paliva. NOx vznikají při spalování chudé směsi za vysokých teplot, typicky moderní TDI common rail.

0 0
možnosti

Jedním z nejlepších řešení, jak omezit emise, by bylo zvrátit různá "zklidňovací" omezení na silnicích - plynulý provoz by pak snesl i diesely bez DPF.

0 0
možnosti

P41e17t48r 73H47o79r92á22k

27. 3. 2018 17:45

Bude chybět leda snad pár nostalgikúm. Ale ti vymřou a pak už nikomu.

0 0
možnosti

Diesel očistí jedině autovrakoviště.;-D Ale chápu, že je to kšeft a lidské zdraví nemá tak bohaté advokáty a tak tu diesel ještě pár let bude.;-(

3 18
možnosti

J66a37n 36P44o48k42o91r91n42ý

27. 3. 2018 15:36

Ani ty na to nemáš, jak je vidět. ;-D

0 1
možnosti

Největší problém dieselů a benzínů není NOx. Nejsou to ani saze. Největší problém spalovacích motorů obecně je, že spalují ropu, kterou těží převážně politické režimy, které ani zdaleka nechceme podporovat.

5 4
možnosti

Jenže většina ropy končí jinde než v motorech osobních a nákladních automobilů.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  16:11

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...