Diskuze

Nová technologie testovaná na taxících Škoda slibuje očistit diesely

Vědci z univerzity v britském Loughborough možná mají recept, jak vrátit dieselové motory na výsluní. Jejich technologie slibuje odstranit největší současný problém naftových agregátů – emise oxidu dusíku NOx.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Problém s močovinou je ten, že se kromě neutralizační reakce NOx vyvíjí i malé množství kyanovodíku. Proto musí být reakce nastavená tak že je močoviny vždycky málo a proto se nemůže neutralizovat víc, než právě oněch 60%. Čpavek tento meziprodukt neprodukuje. Na druhou stranu, jde o silnou těkavou zásadu, která ve větším množství může při vdechování poleptat sliznice, případně způsobit selhání respirace. Žádná výhra to není.

0 0
možnosti

J72i84ř24í 26J25u62r93a21n

28. 3. 2018 11:26

Problem emisi, ostrovu z plastu, tani ledovcu, vymirani zivocisnych druhu, kaceni pralesu a vubec vseho vyresi az epidemie, valka nebo meteorit.

Prelidneni sveta je ten jediny problem! Az bude populace polovicni nebo mensi, zase bude na Zemi fajne V;-)

0 0
možnosti

Otázkou tedy je, koho "eliminovat". Myslíte, že se někdo dobrovolně přihlásí?

0 0
možnosti

J61i52ř57í 59J86u48r14a20n

28. 3. 2018 11:20

AdBlue se pouziva u nakladnich aut a autobusu uz snad 5 let. Nechapu ze az ted nekdo objevil uz davno objevene ;-D

0 0
možnosti

Problém není v technologii, která bude v laboratoři fungovat. Problém je v testech, kde testy emisí nabalili na testy spotřeby což jsou dva úplně odlišné testy.

Pokud se tedy testuje spotřeba snaží se výrobce jet co nejekonomičtěji s nejlehčí nohou atd.

Ale emise se mají měřit v celém rozsahu otáček motoru pod maximálním zatížení. Tedy nejhorší stav. Což se vůbec neděje a v praxi tedy žádný limit na emise neexistuje. Existuje pouze limit když jedete s lehkou nohou.

Takže všechny automobilky ladí motory na emise a mimo rozsah kde vědí, že se emise testovat nebudou to ladí na výkon a emise je nezajímají. Přesně tak totiž jsou nastavené předpisy.

Jakmile přijde kopec a šlápnete na plyn a vyvalí se kouř, je to všechno v limitu. Tento případ nikdo netestuje a z auta mohou vypadávat klidně brikety.

Ale důležitější je, že takto měří spotřebu přepočtenou na CO2 na což mají nabaleno dalších X předpisů, takže si nemohou nechat spadnou domeček z karet.

1 0
možnosti

P31e48t35r 21B50á20č23a

27. 3. 2018 20:12

On by spis potreboval svet ocistit od ekoteroristu.

3 0
možnosti

Velmi mnoho dusíku je i v CNG, takže ani náhrada dieselů CNG není řešení.

0 0
možnosti

P37e76t21r 51M68i82c24h75a73l

27. 3. 2018 20:07

Ten dusík do NOx je ze vzduchu, ne z paliva. NOx vznikají při spalování chudé směsi za vysokých teplot, typicky moderní TDI common rail.

0 0
možnosti

Jedním z nejlepších řešení, jak omezit emise, by bylo zvrátit různá "zklidňovací" omezení na silnicích - plynulý provoz by pak snesl i diesely bez DPF.

0 0
možnosti

P41e17t48r 73H47o79r92á22k

27. 3. 2018 17:45

Bude chybět leda snad pár nostalgikúm. Ale ti vymřou a pak už nikomu.

0 0
možnosti

Diesel očistí jedině autovrakoviště.;-D Ale chápu, že je to kšeft a lidské zdraví nemá tak bohaté advokáty a tak tu diesel ještě pár let bude.;-(

3 18
možnosti

J66a37n 36P44o48k42o91r91n42ý

27. 3. 2018 15:36

Ani ty na to nemáš, jak je vidět. ;-D

0 1
možnosti

Největší problém dieselů a benzínů není NOx. Nejsou to ani saze. Největší problém spalovacích motorů obecně je, že spalují ropu, kterou těží převážně politické režimy, které ani zdaleka nechceme podporovat.

5 4
možnosti

Jenže většina ropy končí jinde než v motorech osobních a nákladních automobilů.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...