Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nubira - Daewoo už není popelkou

  13:07aktualizováno  13:07
Korejská automobilka se rozhodla nadobro opustit "druhou ligu", kdy na jeden dobrý model připadaly dva horší a přichází na trhy s jedním zajímavým autem za druhým. Po mrňousovi jménem matiz (dnes už naše silnice brázdí druhá generace) a pohledném kalosu (před kterým se tuzemské fabii budou pravděpodobně trochu "třást kolena") přichází Daewoo s novou nubirou.
Daewoo Nubira - zezadu

Daewoo Nubira - zezadu - Slušivé "křídlo" je za příplatek. | foto: Milan JiroušiDNES.cz

Inovovaný model sází, stejně jako ostatní vozy automobilky, na více než příznivý poměr cena-užitek. Rozměrný sedan se může ještě navíc pochlubit slušivým exteriérem a interiérem, který "vymysleli" u Pininfariny. 

Dlouhá je 4,5; široká 1,73 a vysoká 1,45 metru. Rozvor činí 2,6 metru. Auto působí na první pohled solidním dojmem.

Největší překvapení však čeká na cestující, kteří usednou na zadní sedadla - prostor pro nohy je více než dostatečný. (Ani basketbalová reprezentace by neměla mít s cestování nubirou větší těžkosti.)

V nabídce prozatím figurují dva zážehové agregáty o objemech 1,6 a 1,8 litru. Osmdesátikilowattová šestnáctistovka se jeví jako velmi vhodný motor předurčený ke klidnější jízdě s přiznivou spotřebou. Při cestování v jednom ale umí i ona s nubirou slušně "zacvičit".

Na rozdíl od slabšího motoru stodvaadvacetikoňová "jedna-osmička", při krátké předváděcí jízdě, spíše zklamala. U motoru disponujícího výkonem 90 kW a 165 Nm by řidič očekával více dynamiky.

Korejská sestra nubiry se jmenuje "Lacetti". Liší se nejen jménem, ale kupříkladu i nastavením podvozku.

Motor 1,6 bude v nabídce pouze s manuální pětistupňovou převodovkou. Řidiči navyklí na pohodlí jízdy s automatem budou muset sáhnout po silnější osmnáctistovce, i tu však můžete mít s klasickým "manuálem".

Na rok 2005 je pak plánovaná premiéra dieselového agregátu o objemu 1,9 litru. Aby dieselu pod kapotou nubiry nebylo v nabídce motorů korejské automobilky smutno dostane vznětový motor i menší Daewoo Kalos, a to o objemu 1,3 litru.

Daewoo nenechalo při vývoji nic náhodě a věnovalo velkou péči bezpečnosti nového vozu. Proto automobilka předala inženýrům z Euro NCAP novou Nubiru k ohodnocení v renomovaných crashtestech.  Výsledek byl velmi příznivý - 4 hvězdičky jsou více než uspokojivým výsledkem snažení konstruktérů.

Nový model Daewoo cestuje ke svým evropským zákazníkům "přes půl světa" ze závodu v Kunsanu na západním pobřeží Jižní Koreje.

Nubira chce řidiče oslovit nejen slušivým kabátkem "ušitým" na míru renomovaným designérem, ale i bohatou základní výbavou. I proto je cena 379 900 za základní verzi 1,6 SE více než zajímavá. 

            

     Pod kapotou:

1,8 DOHC 

1,6 DOHC

Objem (ccm)

1799

1598

Počet válců

4

4

Vrtání x zdvih (mm)

81,6 x 86

79 x 81,5

Výkon (kW/koní)

90/122 při 5800 ot.

80/109 při 5800 ot. 

Točivý moment (Nm)

165 při 4000 ot.

150 při 4000 ot.

Max. rychlost (km/h)

184

175

Zrychlení 0-100 km/h (s) 

10,7

11,5

Spotřeba
Město (l)

12,5

11,2

Mimo město (l)

7,1

6,2

Kombinovaná (l)

9,1

8,1

    Míry:

Délka x šířka xvýška (mm) 

4500 x1725 x 1445 
Rozvor (mm)

2600

Rozchod vpředu/vzadu (mm)

1480 / 1480

Aerodynamický koeficient

Cx = 0,338

Objem zavazadelníku  (litry)

405

A ceny?

1,6 SE 379 900 Kč
1,6 SX 404 900 Kč
1,8 CDX 474 900 Kč
1,8 CDX (automat)  524 900 Kč

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.