Diskuze

O končící muzeum motocyklů je teď nebývalý zájem, říká jeho šéf

Jihočeské motocyklové muzeum v Českých Budějovicích, kterému hrozí zánik, navštěvuje nyní čím dál víc lidí. Jeho provozovatele Petra Hošťálka dokonce zastavují na ulici, aby ho podpořili. Město mu totiž neobnoví smlouvu a expozice se musí z malé solnice odstěhovat. Naděje ale ještě je, expozice by se mohla přesunout do jednoho jihočeského zámku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jan Dvořák

4. 11. 2011 12:14
Vzkaz čtenářky

O vložení tohoto příspěvku požádala čtenářka, která nemá diskusní účet. Rádi jsme jí vyhověli.

Peníze jsou vždycky až na prvním místě. Opět se to potvrzuje v případě Jihočeského motocyklového musea. Někoho na radnici napadlo, že v Malé solnici by mohla být prodejna značkové parfumerie, utulné posezení ve stylovém prostředí nebo cokoliv jiného, co by do rozpočtu města přidalo nějakou částku. Myslím, že v celkovém rozpočtu by ta částka nebyla zas tolik významná. Cenu exponátů musea někdo odhadl na 1,9 mil,- kč. Proč ne, vzal jeden stroj za druhým, odhadl cenu a pak to všechno podtrhal a sečetl. Ale jaksi zapomněl, že ta sbírka jako celek má mnohem větší hodnotu, hodnotu kulturní a historickou.

pokr.níže

0 0
možnosti

Jan Dvořák

4. 11. 2011 12:15
Re: Vzkaz čtenářky

Je tu celá vývojová řada mopedů Stadion, prototypů, seriově vyráběných strojů, sportovních speciálů, je tu průřez výroby ČZM Strakonice, závodní stroje, jediný zachovaný prototyp Hurikán. Když by se jednou ta sbírka roztrhala, bude to nenávratná škoda, stejná jako rozbít křišťálovou vázu a věřit, že střepy mají stejnou cenu.

Zdravím a přeji úspěch ing. Stanislavovi Ratajovi a Tobě Petře držím všechny palce

Jaroslava Brutarová

0 0
možnosti

Jawag

3. 11. 2011 21:25
Tak nevím

Vážení, situaci kolem motomuzea v solnici sleduji již delší

dobu. Protože Petra Hošťálka znám osobně a jsme úplně stejně postižení, tedy

láskou k motocyklům a cestování na nich. Naprosto nechápu přístup

některých budějovických radních k Petrovi a muzeu vůbec. Řekněte mi, kdo dnes,

nebojím se říci nezištně, provozuje jednu z kulturních dominant města. Proč člověk, který oobětuje stovky hodin práce pro budoucí generace musí ještě řešit nesmyslné půtky s městem, kterému pomáhá? Ať představitelé města zváží, zda je rozumné jednoduchým škrtem pera nenávratně zničit vybavené a slušně fungující muzeum. Nebo by se jim místo technických skvostů vytvořených také jejich předky líbila třeba herna s automaty plná nezpůsobivých, která sice přinese více peněz městu, ale kulturní přínos nula. Petře, pevné nervy, spousta lidí za Tvou prací stojí! Libor G

0 0
možnosti

MotoMagazin

3. 11. 2011 17:54
Až příliš typická ukázka chování zastupitelů

Až příliš typická ukázka chování zastupitelů města v dnešní době. V případě, že kulturní hodnoty, muzeem představované, nejsou předmětem masového zájmu, či v souladu se zájmy bohatých investorů, je třeba je pohřbít. Město České Budějovice si takové chování zastupitelů nezaslouží. Chce se mi zvolat. Lidé braňte své město před útokem barbarů!

Kulturní dědictví naší země bylo po dlouhá léta rozkrádáno do té míry, že produkty některých odvětví již nelze uchovat pro budoucnost v ucelené podobě. Málem se tak stalo i s prvními československými mopedy, mopedy Stadion. Z tohoto pohledu je zcela nedocenitelné úsilí Petra Hoštálka o zachování historické paměti výroby mopedů stadin v ucelené podobě. Publikační činnost Petra Hošťálka budiž toho dokladem. Muzejní expozice a archiv obsahují samozřejmě i mnoho dalších unikátů.

Vážení zastupitelé města České Budějovice. Myslíte, že si můžete dovolit připravit naši společnost o tak důležitý vazník s technickou historií naší země?

0 0
možnosti

motox

3. 11. 2011 17:23
Učím se chápat

Ano, učím se chápat podobné krkolomnosti v našem státě. Říkalo se dej úředníkovi pod zadek židli a vyrobí formulář. Na formuláře už ale dávno není nikdo zvědavý, a tak dnes úředník vyrobí podobně nesmyslný problém. Důvodem je pochopitelně ospravedlnění oné židle pod zadkem, úředník má důležitou práci, řeší totiž každou chvíli nějaký podstatný problém - třeba zrovna ten, kolem kterého se strhla tato mediální diskuze.

Nechce se mi totiž věřit, že by zrušení věhlasného Jihočeského muzea motocyklů mohl někdo z našich zvolených zastupitelů myslet vážně a k případu nemám co nového věcného dodat, vše již zaznělo v předchozích příspěvcích. Ať se ale na onu kauzu podívám z jakékoli strany, přepadá mne smutek z toho, v jaké společnosti to žiji. Začínají se vkrádat necudné myšlenky o možné nabídce provize za zprostředkování jiného využití historické budovy...  Učím se chápat, ale mnohdy se to nedaří.

Jan Čejchan, šéfredaktor časopisu MOTOXPRESS

0 0
možnosti

oldtimer

3. 11. 2011 15:01
Chléb a hry

Nádherný příklad toho, jak se město snaží pod záminkou "zkvalitnění služeb" občanům, přihrát si malou domů, aniž by někteří zastupitelé přišli o přízeň většiny občanů. Toto se dělo již dávno v historii za Řecka a Říma. Nejlépe se lidé umlčí chlebem (postavení nových nesmyslných obchodních domů) a hrami (hřiště, stadiony, koupaliště,...). Pak si můžete dělat co chcete a vše vám projde. Bohužel na to doplácí to, co má opravdový přínos pro kulturu a vzdělání člověka. A toto jedinečné muzeum tento přínos má nejen pro člověka, ale i pro historii města. Jenže ti nahoře nepotřebují příliš vzdělané obyvatelstvo, jelikož to jim nikdy nepůjde tak naruku. Já vím, že je těžké s nimi bojovat a asi se to nedá zachránit. Jen na to prosím myslete při dalších volbách... Mimochodem jsem zvědav, co v budově bývalé solnice vyroste za kulturní svatostánek. Držím palce pane Hošťálek!

Michal Hojda, vedoucí prodeje vozů Land Rover

0 0
možnosti

jenyk1300

3. 11. 2011 14:41
Proč to ?

Málo lidí dokáže věnovat 60 let svého života pečlivě a systematicky jednomu oboru, jednomu zájmu. Jedním z nich je i pan Petr Hošťálek. A výsledkem je unikátní sbírka motocyklů  a motoristické dokumentace v hodnotě penězi těžko vyjádřitelné.

A celou tuhle sbírku před několika lety půjčil pan Hošťálek městu České Budějovice, aby si pomocí jí zlepšovalo image, a´už před obyvateli, nebo před turisty. V podstatě bez nároku na odměnu, neboť směšná částka, kterou od města pan Hošťálek dostává jako plat kustoda, mu podle mého názoru nemůže zaplatit ani benzín na cesty do muzea.

A ejhle – po těch několika letech kdosi v zastupitelstvu z jistil, že by se dala Malá solnice nějak lépe ekonomicky využít. Že by třeba chráněný památkový prostor o rozloze 2 x cca 100 m2 mohl vydělat 5 000 000, 10 000 000 Kč ročně. Nebo, považte, i víc!

Věříte tomu někdo ? Mně spíš vychází, že si někdo z mocných Českých Budějovic usmyslel zřídit si butik nebo třeba masážní salon, co já vím, ve středu města.

FUJ !

0 0
možnosti

Standa Rataj

3. 11. 2011 11:23
Urážka národního dědictví !

Ujišťuji všechny občany Č. Budějovic a České republiky, že "zvěrstvo" v podobě záměru rušení, překrásné a odpovědnými úředníky nedoceněné sbírce technických unikátů nemohu připustit. Jako člen zastupitelstva města České Budějovice budu na jednání zastupitelstva příští týden 10.11.2011 požadovat od náměstkyně primátora paní Popelové vysvětlení záměru vypovězení smlouvy, resp. její neprodloužení. Žádné muzeum, žádné divadlo, není výdělečné a vymlouvání se na směšně malé režijní náklady v řádu cca 200 tisíc korun je pouhý politický byznys, závist a neschopnost úředníků nejen muzeum zachovat, ale především oprašovat a být hrdý na takový skvost, který samozřejmě překračuje pomyslné hranice České republiky. Je skandální ostudou, že o zcela

samozřejmých záležitostech jako je zachování technického dědictví národa je někdo vůbec schopen uvažovat, že ho bude rušit.

Ing. Stanislav Rataj, zastupitel města České Budějovice a člen

dopravní komise, rataj@rataj.cz

0 0
možnosti

Hujer Ručka

2. 11. 2011 9:27
Historie patří k základnímu vzdělání!

Petr Hošťálek vybudoval sbírku, která detailně popisuje motocyklovou historii Českých Budějovic. V prvním patře muzea je ucelená sbírka mopedů Stadion včetně prototypů a sportovních verzí. Nechybí zde ani dokumentace a modely z výroby. Je to rarita na kterou se chodí dívat všichni kluci, kteří někde objeví Stadion. Ale to je jen malá část expozice, je zde i společenský rozměr osobností, kteří se rozvoji motorismu v regionu věnovali a jsou zde i stroje místních závodníků. Není asi problém expozici odstěhovat jinam, ale největší jihočeské město přijde o něco, co už NIKDY NIKDO nedá dohromady... a v tom je ta největší tragédie.

Na zlikvidování prodělají pouze občané Českých Budějovic!

Ing. Karel Kupka, vydavatel časopisu o historii motorismu Motor Journal

0 0
možnosti

EL HISPANO

1. 11. 2011 10:04
Popelová a Thoma

Popelová a Thoma, kteří si hrají na milovníky kultury, tímto způsobem devastují sbírku, která je unikátní a ještě s velkou vazbou na ČB. Vždyť mnoho vystavených kousků bylo vyrobeno v ČB!!!!!!!!!

0 0
možnosti

pollak

1. 11. 2011 21:18
Zádost a prosba na zastupitelstvo ČB

Vážené zastupitelstvo, milý Petře,

sednete si prosím v klidu ke stolu a zachraňte společně, ve prospěch obou stran, návštěvníků Jižních Čech a ČB a potažmo celé motocyklové veřejnosti nejnen u nás i v zahraničí tak vyjímečnou sbírku, jako je Jihočeské motocyklové muzeum Petra Hošťálka. I když to třeba nebude Solnice, tak se určitě najde jiná vhodná lokalita. S podílením města ČB, by to nemělo být těžké.

Pánové radní, ukažte porozumění pro nenahraditelné hodnoty, pomozte najít schůdné řešení a vzpomeňte si, že jste na Vašem místě ve službách obyvatelstva a ne naopak. .

Věřím , že vše dopadne dobře -  byla by to velká ztráta a ostuda pro představitele města. 

Dr.Jiří W. Pollak, sc.

0 0
možnosti

MI14

29. 10. 2011 1:30
Nechce se ni ani věřit

Sbírka a muzeum p. Hošťálka jsou jedinečné, možná nejvýznamnější toho druhu u nás vůbec. Je to jeho obdivuhodné celoživotní dílo. Nechce se mi ani věřit, že by radní vypudili ze svého města něco takového a že by se ty často naprosto unikátní exponáty musely po kusech rozprodat. Chápu že výnos z muzea je asi menší, než kdyby tam byla herna, nebo rychlé občerstvení,  ale penízea okamžitý zisk nejsou všechno a jen uplní zabedněnci to nechápou. Držím palce p. Hošťálkovi, aby se mu podařilo pro svoje stroje najít jiné prostory, upřimě věřím že se to podaří. Ale do Budějic se raději zajedu ještě rychle podívat...

0 0
možnosti

ScoutX

31. 10. 2011 8:55
Re: Nechce se ni ani věřit

Také se mi tomu nechtělo věřit. Co jenom cizinců se mě na to muzeum ptalo. Už tak je v Budějovicích málo míst, na které lze lákat turisty. A přijít o tak významné místo. No prostě ukázka toho, jak pracuje nynější zastupitelstvo. Turistické lodě, které nikdo nechce a nikdy se nemají šanci zaplatit, rušní zelených ploch, devastace dopravní situace umístěním už celkem snad 40 semaforů na městském okruhu (z toho více jak 2/3 kvůli obchoďákům), rušení motocyklového muzea a a kulturního domu Solnice a takhle by se dalo pokračovat. Tohle skutečně není správný směr.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...