Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O koupi auta rozhoduje i bouchnutí dveří

aktualizováno 
U moderních aut nenechává výrobce náhodě vůbec nic, ani zvuk zavíraných dveří. I ten totiž může ovlivnit prodej modelu. "V nové astře se nám podařilo zvuk dveří vylepšit, to znamená ztišit a zároveň udělat důstojnějším, o plných 35 procent," chlubí se například vývojář nového Opelu Astra.

Opel Astra | foto: Opel

Adam a Eva

Když chcete postavit auto, potřebujete Adama a Evu. Drobounká brunetka, vysoká 155 centimetrů a obr se 191: oba představují méně než pětiprocentní menšinu evropské populace. Ale i oni musejí najít na sedadle auta takovou polohu, aby se cítili pohodlně a byli v bezpečí. Postavit dobře interiér auta je věda.

Opel Astra

Dvě sedadla, volant, řadicí páka, hotovo; víc toho řidič ani spolujezdec v autě vlastně nepotřebují, říkáte si. To možná platilo před třiceti lety, dnes je vylaďování interiéru jednou z nejdůležitějších věcí. V testovacím středisku Opelu v Dudenhofenu nám inženýři německé automobilky názorně ukázali, jak probíhalo na novém Opelu Astra.

Adam s Evou nejsou jediní, další stovka figurantů do omrzení opakuje tak banální úkony, jako je nastupování a vystupování, sedání, natahování, aby hlásili, jestli jim některý z pohybů přijde nepraktický nebo zda se třeba nezraní o hranu otevřených dveří.

Pravý koncert se však odehrává uvnitř. Řidič a spolujezdec v maketě auta (končí za středovým sloupkem a je bez střechy) dostávají spousty různých předmětů a mají je uložit uvnitř tak, jak potřebují. Kniha, autoatlas, bachratá lahev coca-coly, klíče, cédéčka, žvýkačky, jablko, banán, kelímek s kávou, mince, deštník... Kam s nimi?

Opel Astra

Řidič pak hlásí, že by moc rád vlastní odkládací schránku někde vlevo od volantu, spolujezdkyni by se líbilo, kdyby držák na kelímky měl falešné dno, kam by mohla schovat před zraky možného zloděje třeba klíče nebo mobil, a tlustou knížku na dovolenou zase do výsuvné schránky pod své sedadlo. Hudební fanoušci chtějí, aby místo na odložení mp3 přehrávače bylo blízko vstupů aux a USB, a zároveň aby byl přehrávač po ruce a ne třeba schovaný v loketní opěrce.

Další figuranti pak na jiném autě zkoušejí nakládat bedýnky s nákladem, protože dno nové astry je možné výškově nastavit do tří poloh – nejvíce se "skladníkovi" líbí, že může vytvořit dvacet centimetrů vysoký uzavřený box, kam schová před sluncem třeba přepravku zeleniny nebo prostě zboží, které má být skryto před nenechavci. Prostřední poloha zase vytvoří rovnou plochu se sklopenými sedadly, která unese i metrákového chlapa. Třeba bude někdo potřebovat přespat v autě.

Na zvuku dveří záleží

Ale vylepšují se i věci, které nejsou ani viditelné. Až úsměvně může působit snaha "pohrát si" se zvukem zavíraných dveří. "Jedna z prvních věcí, které zákazník v showroomu u prodejce udělá, je, že bouchne dveřmi. Pokud je tenhle zvuk dost hodnotný, decentní, tlumený, může se zákazník ve zlomku sekundy podvědomě rozhodnout, že právě tohle auto se mu líbí a začne uvažovat o koupi," vysvětluje Reiner Wiedemann, specialista Opelu na akustiku a aerodynamiku.

A pochlubí se výsledkem snahy týmu inženýrů v aerodynamickém tunelu. "Za vylepšením a ztišením stojí nové dveřní výplně, výztuhy a taky vylepšené dveřní těsnění."

Opel Astra




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.