Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O Opel mají zájem Číňani i VW. Podle amerického majitele není k mání

  9:38aktualizováno  9:38
Kolem Opelu opět začínají kroužit supi. S nabídkou na koupi prý nově přišel Volkswagen. Prodej německé značky vlastněné americkým GM před dvěma roky zkrachoval kvůli obavám z ruské konkurence.

Opel Astra GTC | foto: Opel

Německý měsíčník Manager Magazin ve svém nejnovějším vydání píše, že o Opel má nově zájem i německý Volkswagen.

Podle informací finančního měsíčníku už Volkswagen přišel do General Motors s přímou nabídkou, kolik je ochoten za německou značku zaplatit. Má to být reakce na zájem, který o Opel projevil korejský Hyundai.

Nabídka Volkswagenu se ale podle Manager Magazinu zdála americkému vlastníkovi Opelu příliš nízká.

Mluvčí Opelu označil vše za "čistou spekupaci" a odvolal se na předchozí stanovisko GM: "Opel je součástí GM od roku 1928 a je pro společnost stále důležitý." Mezi zájemci o Opel jsou podle neoficiálních informací také čínské firmy.

Prodej předloni přerušily obavy z Rusů

Největší americká automobilka General Motors podle informací britských Timesů předloni zrušila prodej své evropské divize Opel, protože plánovaní kupci požadovali právo prodat továrny Opelu do rukou ruské státní automobilky.

V GM tehdy prý panovaly velké obavy z toho, že ruské automobilky získají přístup k technologiím a patentům Opelu. Tyto obavy spolu s oživením automobilového trhu přiměly GM v listopadu 2009 zrušit prodej divize.

Opel se předloni dostal na pokraj platební neschopnosti. GM tehdy plánovala divizi prodat konsorciu tvořenému kanadským výrobcem automobilových součástek Magna a ruskou bankou Sberbank. Nakonec se ale rozhodla, že si Opel ponechá a provede jeho restrukturalizaci sama.

Předseda dozorčí rady Opelu a šéf evropských aktivit GM Nick Reilly tento měsíc uvedl, že je s pokroky Opelu "velmi spokojen".

Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.