Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O prsa vítězí Škoda Fabia

aktualizováno 
Porotci, kteří v redakčním testu malých sedanů zastupovali svými různými zkušenostmi, potřebami a zájmy širokou motoristickou veřejnost, se naprosto jednoznačně shodli na posledním místě pro Renault Thalia. Ovšem boj o vítězství u nich byl dlouho vyrovnaný, než o pouhý bod upřednostnili Škodu Fabia sedan před Seatem Cordoba.

VLADIMÍR PETRUŠ, 45 LET, podnikatel, vydavatel a volný novinář z Plzně, v minulosti technický komisař při motoristických sportovních podnicích, ujel 460 tisíc km se škodovkami, má Škodu Felicia 1.3: 1. Škoda Fabia sedan, 2. Seat Cordoba, 3. Renault Thalia. Mladoboleslavský sedan mě příjemně překvapil hned několikrát. Předně - v mezních situacích prokázal lepší jízdní vlastnosti než Fabia kombi, jejíhož testu jsem se ve stejných podmínkách a na témž letišti u Hořovic zúčastnil vloni na podzim. Také motor na mě nyní působil lepším dojmem než pohon stejného typu při testu jedné z prvních fabií, která ho dostala. Mladoboleslavští se k tomu možná veřejně nebudou hlásit, ale určitě na fabii od její premiéry dost pracovali. Potěší i doplňky, které dělají auto příjemným. Renault má na můj vkus měkký podvozek, čímž ale neříkám, že jinému - a hlavně ženám - nebude vyhovovat.

JAN PROKOP, 29 LET, majitel designérské firmy v Praze, za volantem absolvoval 350 tisíc kilometrů a vlastní Toyotu Avensis: 1. Škoda Fabia sedan, 2. Seat Cordoba, 3. Renault Thalia. U mě vítězí jednoznačně fabia. Jejím jediným handicapem je slabší motor, který má s vozem víc práce. Celkově však působí solidním dojmem. Cordoba má i po letech atraktivní vzhled, zatímco design interiéru spadá do kategorie laciných aut. Působí příliš plastově a lacině, chybí měkčené plasty... Thalia se mi však zdála nejlepší motorem, se kterým se zřejmě bude velmi příjemně jezdit po městě. Nelíbí se mi výrobní zpracování - například víko kufru není čalouněné, v zavazadlovém prostoru jsou vidět kabely elektrovedení.

DANIEL BENEŠ, 32 LET, obchodník, za sebou má 550 tisíc km, nyní jezdí se Škodou Octavia kombi 1.9 TDI: 1. Seat Cordoba, 2. Škoda Fabia sedan, 3. Renault Thalia. Seat mě zaujal výbornými podle mého názoru nejlepšími z hodnocených vozů - jízdními vlastnostmi. Fabia má příjemný interiér, a dokonce i v nejlevnější verzi pohodlné sedačky. Vadí mi u ní čtyřramenný volant. Thalia mě ničím neoslovila - je to měkké auto, se kterým se mi nejezdí dobře. Pokud se týká celkového vnějšího dojmu, tak nejhezčí je fabia, což ovšem k vítězství v mém pořadí nestačí.

ALEŠ KUŽEL, 27 LET, vedoucí nákupu v autobazaru AAA Auto Praha, najel přes 200 tisíc kilometrů, nyní cestuje Škodou Octavia 4x4 1.9 TDI: 1. Škoda Fabia, 2. Seat Cordoba, 3. Renault Thalia. Fabia zaujme výborným dílenským zpracováním a má hodně dobrý podvozek, který řidiče nezklame ani při velmi ostrých manévrech. Podle mého názoru má dost rychlý náběh ABS, což by se mohlo na horším povrchu projevit delší brzdnou dráhou. Brzdy naopak měl nejlepší seat. Výhrady mám ovšem k jeho řazení, které je méně přesné než u fabie. Podvozek cordoby je velice srovnatelný s fabií, a tudíž velmi dobrý. V takové konkurenci to má thalia těžké, pro mě je nepohodlný vysoký posez, řazení je nepřesné. Na ovládací přístroje si řidič musí zvykat, design tohoto sedanu je z hodnocených nejméně povedený. Svým pohodlím však může uspokojit třeba staršího řidiče nebo jezdce bez sportovnějších ambicí.

IVAN ZATYKO, 36 LET, zkušební technik automobilů z Prahy, řidič s více než polovinou milionu kilometrů a majitel Volkswagenu Passat 1.9 TD kombi: 1. Seat Cordoba, 2. Škoda Fabia, 3. Renault Thalia. Cordoba má podle mě velmi zdařilý podvozek, který je kompromisem mezi tuhostí a pohodlím. Fabia je tvrdší, thalia moc měkká. Na ovládání je fabia nejpřesnější, seat ovšem k témuž žádá méně síly. Thalia se dá při nižších rychlostech dobře vést i při jejím naklánění, ovšem v mezních situacích jí utíká zadek. U ní mi vadí, že nemá výškově seřiditelnou sedačku, příjemně naopak překvapil kontakt s brzdami. Ty mají u fabie tupý nástup.

LEA VAJDOVÁ, 31 LET, manažerka z Bratislavy, v současné době pracuje pro pražskou telekomunikační firmu, absolvovala přes 100 tisíc kilometrů, nyní jezdí se Škodou Felicia 1.3: 1. Seat Cordoba, 2. Škoda Fabia, 3. Renault Thalia. Původně jsem seata za svého favorita testu ani náhodou neměla, neboť na první pohled se mi nejvíc líbí fabia, ovšem po důkladnějším svezení mi začal být velmi sympatický. Ačkoliv se říká, že ženám se líbí měkká auta a renaulty jsou pro ně jako stvořené, tak mě thalia nic neříká. Ocením dynamičtější vůz.

MICHAL KOLÁŘ, 30 LET, podnikatel z Prahy, najel přes čtvrt milionu kilometrů, vlastní Audi A6 2,5 TDI: 1. Škoda Fabia, 2. Seat Cordoba, 3. Renault Thalia. Ačkoliv máme Renaulta Clio v rodině a jsme s ním nanejvýš spokojeni, model Thalia se mi ani trochu nelíbí: kufr je k vozu nehezky připlácnutý. Zato fabia je velmi hezký, homogenní automobil. Jízdními vlastnostmi mě nejvíc zaujal seat. Když jsem ovšem vzal v úvahu jeho cenu a stáří, tak jsem ho na první místo postavit nemohl. Fabia si absolutorium zaslouží i za výborné výrobní zpracování a z hodnocených vozů bude nejpomaleji ztrácet na ceně.

Výsledky testu pohledem zástupců veřejnosti

Pořadí automobil body

1. Škoda Fabia sedan 18
2. Seat Cordoba 17
3. Renault Thalia 8

Hodnocení Martina Kováře

Martin Kovář, který automobily v testech MF DNES hodnotí pohledem vozíčkáře, považuje za nejlepší volbu mezi třemi karosářskými verzemi fabie pro handicapovaného řidiče provedení kombi, za nim následuje krátká fabia a až na třetí příčku staví nejnovějšího sedana. "Důvodem je jen omezený přístup k zavazadlovému prostoru, " říká Martin Kovář. "Mohu to posoudit i z vlastní zkušenosti, neboť také vlastním sedana, leč většího a jiné značky. " Na snímku Kovář upozorňuje na praktické háčky pod stropem kufru fabie.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.