Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O upravená auta v bazarech nikdo nezavadí

  21:51aktualizováno  21:51
Do boků vytažené blatníky skrývající široká litá kola obutá do extrémně velkých pneumatik s nízkým profilem, spoilery vpředu i vzadu, prahové nástavce a to vše doplněné zvýšeným výkonem motoru - takovou ojetinu nepřehlédne žádný návštěvník autobazaru. Ale málo kdo si ji koupí.

Majitelé bazarů se shodují, že zájemců o takové vozy je jako šafránu. Vysoká investice do doplňků tak pro toho, kdo se chce upraveného auta zbavit, přijde nazmar. Plzeňský autobazar Euro-Car v minulosti nabízel upravenou Škodu Octavia kombi s vyladěným turbodieselovým motorem a řadou vnějších doplňků. Šéf prodejny tvrdí, že automobil v ceně okolo milionu korun stál v bazaru hodně dlouho.

"Octavia byla nepřehlédnutelná, denně se kolem ní tísnilo mnoho lidí, ale nového majitele hledala dlouho. Běžný zákazník si vůz podrobně prohlédl, ale pak se vydal za jiným autem. Odradila jej vysoká cena. Auto si odvezl zase nadšenec škodováckých vozů. Ten první jej vytvořil. Pro nás je ale takové auto dobrou reklamou, láká sem lidi."

Znalci ojetých automobilů tvrdí jedním hlasem, že upravená auta mohou nejen pro autobazary, ale také pro nové majitele znamenat dokonalou past. Použité spoilery či kola totiž často neodpovídají předpisům a nový majitel mívá velké problémy ve Stanici technické kontroly.

Spoustu bazarů upravená auta vůbec nevykupuje. Majitelé autobazarů shodně říkají: "Je to dobrodružství. Vždyť se mi takový automobil může vrátit za pár týdnů, neboť úpravy shledá policie jako nehomologované. To je jedno riziko.

Druhé spočívá v tom, že zájemců o upravené ojetiny je málo, a já potřebuji, aby se peníze vložené do výkupu vrátily co nejrychleji. Na nového zákazníka bych čekal třeba celé týdny a to si nemohu dovolit. Třetí věcí je technický stav. Majitel vozu s tuningovou úpravou většinou auto vůbec nešetří," vysvětlují svůj postoj.

Miroslav Novák, pracovník autobazaru, který působí v Jihočeském kraji, je sám majitelem výrazně upraveného vozu Škoda Octavia. Auto se zvenčí podobá speciálu kategorie WRC továrním týmem připraveným pro světové rallye. Novák tvrdí, že takové úpravy si dělají jen velcí fanoušci.

"Upravenou škodovku bych jen stěží prodával. Jsem si vědom toho, že jsem do tuningu vložil několik set tisíc korun, které bych při prodeji nedostal nazpět. Jako prodavač ojetin bych také váhal, zda auto s výraznými úpravami vykoupím. Každopádně zájemce předem upozorním na možná úskalí vyvolaná úpravami. Ze stovky lidí, kteří do bazaru přijdou, má o takové auto zájem nejvýše jeden. A toho odradí vysoká cena," míní Miroslav Novák.

Prodejci ojetin se shodují, že velký zájem je o některé netradiční upravené vozy. Například Lancia Delta upravená do podoby speciálů, které brázdily tratě soutěžních podniků mistrovství světa, se stále drží ve středu zájmu. Podobné je to s některými Toyotami Celica. Taková auta kupují většinou sběratelé.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.