Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oázu luxusu táhne Saharou 600 velbloudů

  17:06aktualizováno  17:06
Podívat se na dakarskou rallye není pro jejího fanouška snadné. Kde se na poušti ubytovat, kam se postavit, aby byl dobrý výhled na trať? A jak se přemisťovat mezi jednotlivými etapami? Spousta otázek a málo odpovědí. Ale přece se nabízí řešení, i když velice drahé. Je jím největší a patrně i nejdražší karavan na světě s pohonem všech kol.

Pouštní karavan Desert Challenger. | foto: Action Mobil

Zpravodajství
z Dakarské rallye ...ZDE

Jméno: Desert Challenger neboli vyzyvatel pouště

Majitel: šejk ze Saudské Arábie

Dodavatel: rakouská firma Action Mobil

Cena: okolo 1,3 milionů eur.

Desert Challenger spojuje luxus, pouštní prostupnost, velký výkon a na auto i úctyhodný vnitřní prostor.

Když šejk ve svém mohutném automobilu odpočívá, má vzadu k dispozici malý luxusní apartmán o výměře téměř 40 metrů čtverečních. Obytnou část lze totiž zvětšit vysunutím velkých bočních bloků v zadní části vozu.

Karavan do pouště je dlouhý 12, vysoký čtyři a široký tři metry. Když hydraulika vysune přídavné boční partie, šířka naroste přes pět metrů.

Vnitřku vládne velký luxus. Architekt dostal za úkol vytvořit příjemný, luxusní a za umělého i denního světla prostorně působící interiér. Pro dřevěné části nábytku použil kořenové dřevo a javor.

Ke karavanům však kromě pohodlí na malém prostoru patří i funkcionalita. Kuchyň proto dostala samostatnou místnůstku a její vybavení odpovídá malé restauraci. Nechybí pec ani gril. Spotřebiče jsou z ušlechtilé oceli. K výbavě šejkovy pouštní lodě patří oddělená toaleta a sprchový kout.

O zábavu a informace na palubě pouštního korábu se stará technické zázemí se třemi velkými LCD obrazovkami. Bezpečnost okolo vozu hlídá hned osm kamer.

Rekordy lámou i zásobníky. Ten na naftu pojme 2400 litrů. Palivo vítězí nad vodou, té je v reservoárech o něco méně, 2000 litrů. Objemné nádrže našly své místo mezi kabinou a obytným prostorem. Studená voda platí zároveň jako pitná a má stálou teplotu osm stupňů. Tři oddělené chladící systémy se starají o klimatizaci všech místností. Elektrický generátor dává výkon 24 kW.

Jedno však rakouská firma, která auto pro saúdskoarabského šejka přestavěla, měnit nemusela. Technický základ pochází od firmy MAN. Desetiválcový motor s výkonem 600 koní se zdá jako dostatečný. Mohutné vozidlo, které na fotkách překvapí, ale na živo prý zarazí, patří do kategorie třicetitunových. Podvozek čítá čtyři nápravy.

Malou proměnou prošla kabina řidiče. Změnila se palubní deska, na níž se objevily přídavné přístroje nepostradatelné pro pouštní vyjížďky. 

Ačkoliv rakouská firma Action Mobil ve své historii dlouhé přes 25 let postavila už více než 200 karavanů do pouště, Desert Challenger připomínající jachtu na osmi kolech, je zatím jejím největším výrobkem.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.