Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obezní řidiči umírají při nehodách častěji, zjistila studie

  11:01aktualizováno  11:01
Při dopravní nehodě hrozí smrt více obézním řidičům než těm s normální váhou, zjistila ukázala studie amerických vědců, jejíž výsledky otiskl britský časopis British Medical Journal.

Simulovaný výbuch airbagu | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Vědci z Kalifornské univerzity v Berkeley a ze Západovirginské univerzity zkoumali údaje v americkém národním registru dopravních nehod. V něm jich bylo v letech 1996 až 2008 zaznamenáno více než 57 000. Experti se zaměřili na kolize osobních vozů, při nichž zahynul řidič alespoň jednoho z nich.

"Analýza ukázala, že nebezpečí smrti roste s obezitou řidiče tak, jak ji uvádí klasifikace Světové zdravotnické organizace (WHO)", píše časopis. WHO uvádí tři stupně obezity. U řidičů, kteří mají obezitu do prvního stupně, je podle výzkumníků pravděpodobnost úmrtí při střetu vozidel o 21 procent vyšší než u řidičů s normální váhou. Pro řidiče s obezitou druhého stupně je toto riziko o 51 procent vyšší a u těch s obezitou nejvyššího třetího stupně dokonce o 80 procent vyšší.

Stůl hrůzy je plný konzerv a tučného jídla. Na první pohled je tedy jasné, proč

Stůl hrůzy je plný konzerv a tučného jídla. Na první pohled je tedy jasné, proč je řidič Bogdan obézní.

Autoři studie míní, že "obézní řidiči jsou náchylnější ke zdravotním problémům, což přispívá k vyššímu nebezpečí úmrtí v případě nehody".

Poukazují ovšem také na jiné vysvětlení v podobě horší funkčnosti bezpečnostních pásů v případě závažné nadváhy. Simulace dopravních nehod prý ukázaly, že bezpečnostní pásy fungují hůře pokud jde o udržení obézních osob v sedadle, a to kvůli "nadměrné měkké tkáni" v oblasti břicha. Proto je třeba o to víc dbát na správnou pozici za volantem - čtěte zde.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.