Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha je ucpaná a zavřená. Přinášíme tipy, kudy projet

  11:15aktualizováno  11:15
Praha je kvůli povodňové pohotovosti uzavřená. Doporučení řidičům, aby do města nezajížděli, vcelku fungují, ale i tak jsou některá místa ucpaná. Kudy uzavřené úseky a stojící kolony objet, radí exkluzivně pro iDNES.cz pražští taxikáři.

Zaplavená ulice v pražské Libni. (4. června 2013) | foto:  Michal Šula, MAFRA

"Prahou jsem včera projel nečekaně plynule, ale nakonec jsem poslední kilometr na Smíchově jel do práce hodinu," popisuje svou zkušenost Josef Kulíšek, který pracuje na pražském Andělu.

Michaela Škardová z Ústředního automotoklubu (ÚAMK), který sestavuje servis dopravního zpravodajství, vypočítává místa, která jsou kvůli povodním uzavřená, nebo chronicky ucpaná.

Kde hledat informace

Mapku s místy, která jsou kvůli povodním zavřená, několikrát denně aktualizuje pražská Technická správa komunikací. V podobě PDF souboru je dostupná na zde.

Aktuální dopravní situaci zjistíte v dopravním zpravodajství na iDNES.cz. Na stránce Doprava.iDNES.cz je přehled uzavírek, nehod i webkamery sledující exponovaná místa. To vše vidíte přehledně v jedné mapě. Značky vás upozorní na události na komunikaci s přesným určením místa. Nejužitečnější funkci je sledování plynulosti dopravy. Aktuální hustotu zobrazují barevné proužky. Stránka je dostupná i z chytrých mobilních telefonů.

"Celý den je ucpaná celá Štěrboholská radiála od Prahy 9 ve směru na Prahu 5, potom Pražský okruh, který stahuje dopravu z uzavřených cest v okolí Vltavy. Plná je také magistrála, Kbelská ulice a pak kopec K Barrandovu směrem do centra," vypočítává. "Uzavřená je Strakonická ulice od sjezdu na Pražský okruh po Barrandov, pak zaplavený Těšnovský tunel, Most barikádníků a Holešovičky a Hořejší nábřeží," uzavírá Škardová z ÚAMK.

Riziková místa se dají objet, objízdné trasy a skuliny, kterými kolonu minout, mají nacvičené hlavně řidiči taxislužeb. Exkluzivně pro iDNES.cz je prozradili taxikáři Kurýr Taxi: "Štěrboholská radiála od Prahy 9 na Prahu 5 se dá objet například po Českobrodské, Koněvově až na křižovatku U Bulhara, zde najet na magistrálu, Žitnou ulicí do Resslovy, přes Jiráskův most na Prahu 5," radí provozní manažer Kurýr Taxi David Kadlec.

Pražský okruh je podle Kadlece často jednodušší vypustit z itineráře a jet přes město. "Ve směru z Říčan na letiště je využitelná pražská magistrála až na Veletržní, poté na Korunovační, Československé armády, Evropskou, Pražský okruh využijeme v posledních asi dvou kilometrech."

Magistrála se dá ve směru z Jižního města do centra objet přes Chodov, Spořilov, Vršovice, Vinohrady, Žižkov a vyjet například až u hudebního divadla Karlín.

"Kbelskou objedeme využitím nájezdu na Prosek a Letňany jinudy než přímo po Kbelské," radí. "Například využití ulic Freyova, Vysočanská, poté na Libereckou, nebo u Billy na Proseku odbočit vpravo na Proseckou a následně Tupolevovu," vypočítává. Pokud jedete opačným směrem, je často jednodušší vystát kousek Kbelské dolů z kopce a najet na Pražský okruh, který vás dovede na Černý Most.

Na opačném konci města ulici K Barrandovu taxikáři objíždějí třeba ulicemi Ke Smíchovu (Slivenec), K Homolce, V Dolích, Starochuchelskou a dole v Chuchli najedou na Strakonickou. 

"Stejně se dá využít Pražského okruhu, sjet na Zbraslav a odtud pokračovat po Strakonické do centra," dodává. Strakonická je však kvůli povodním uzavřena. Na to má David Kadlec další fígl. Vcelku rychle se to dá objet zdánlivě hodně dlouhou trasou přes Řeporyje, Nové Butovice a Jinonice.

Hořejší nábřeží na Smíchově je podle Kadlece často jednodušší a rychlejší objet po druhém břehu Vltavy a přejet přes jiný most na smíchovskou stranu.





Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.