Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obojživelná skládačka se srdcem z corvetty plave až stovkou

aktualizováno 
Americká společnost WaterCar vyrábí neobvyklý obojživelný vůz. Model Python je založen na klasickém americkém pick-upu. Má motor z Corvetty a zrychlením na souši potrápí nejeden supersport.

Watercar Python | foto: WaterCar.com

WaterCar Python vypadá na první pohled jako "vytuněný" pick-up značky Dodge. A něco na tom bude, protože Dodge Ram opravdu posloužil jako technický základ. Jenže karoserie vozu je vyrobena ze sklolaminátu a na místě, kde je normálně ložná plocha, burácí motor z Chevroletu Corvette. I proto možná záď vypadá, jako by corvettě z oka vypadla.

Watercar Python

Do Pythonu lze zabudovat jakýkoli motor z corvetty a na tom závisí i jeho jízdní výkony. V provedení se 640 koňovým motorem LS9 zrychlí python z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a čtvrt míle s pevným startem ujede za 12,5 sekundy. Nedá se však očekávat, že vzhledem ke konstrukci bude kdovíjak excelovat v zatáčkách.

Watercar PythonWatercar PythonWatercar Python

Ostatně, jeho parádní disciplínou není ani maximální rychlost na souši – ta činí něco přes 160 kilometrů v hodině. Na vině bude především aerodynamika – python je velký, mohutný a navíc nemá vůbec žádnou střechu. Výrobce ale do budoucna chystá příplatkový hard-top, který by mohl cestování po silnici přeci jenom zpříjemnit.

To na vodě podává Python obdivuhodnější výkony. S vozem lze přímo zajet do vody, pak stačí zařadit neutrál, zmáčknout tlačítko pro vytažení kol a přepnout pohon. Ve vodě se o pohyb stará proudová sestava Dominator Jet. Ta udělí vozu maximální rychlost až 60 mil za hodinu, tedy 96 km/h. A to je na motorovou loď slušný výkon, obzvláště pokud vypadá jako auto a umí jezdit po silnici. Rychlejší obojživelný automobil budeme asi hledat marně.

Watercar Python

Za python si výrobce nechá zaplatit 170 000 dolarů bez motoru, tedy asi 3 000 000 korun. Kompletní vůz (ale pravděpodobně s běžnějším motorem, než LS9) si může zákazník objednat za 200 000 dolarů, tedy něco přes 3,5 milionu. Za tuto cenu ale nedostane třeba ani klimatizaci a bude mít jen manuální převodovku.

Watercar Gator

Vodní brouk s tváří jeepu

Firma WaterCar ale vyrábí i podstatně levnější kousek s názvem Gator. Vůz je v podstatě replikou klasického Jeepu CJ8 – pasují na něj dokonce některé díly určené pro tento legendární off-road a tak si zákazník může bez problémů koupit třeba pevnou střechu. Jako technický základ ale tentokrát slouží VW Brouk – i Gator tak má motor vzadu. Jeho maximální rychlost na souši je asi 136 km/h, na vodě je pak schopen se pohybovat maximální rychlostí necelých 13 km/h.

Watercar GatorWatercar GatorWatercar Gator

Gator stojí jako stavebnice 29 500 dolarů, tedy necelých 530 000 korun. Kompletní vůz vyjde na částku mezi 40 a 50 tisíci dolary (700 000 – 885 000 korun), podle použitého motoru. Kromě vzduchem chlazených variant motoru starého brouka se dá použít i plochý čtyřválec Subaru, ten ale celou stavebnici trochu komplikuje, protože je chlazený vodou.





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.