Exotická kráska Toyota Celica GT ze 70. let

Exotická kráska Toyota Celica GT ze 70. let | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

OBRAZEM: Automobilové hvězdy ohromily Karlovy Vary

  • 9
O třetím zářijovém víkendu projely západem Česka téměř tři desítky veteránů. A vybraly si k tomu ty nejpěknější silničky.

Mattoni Engine Carlsbad Classic je speciální akce uzavřené veteránistické společnosti. Letos se jel její druhý ročník

V předvečer spanilé jízdy se v garážích pod pražským Rudolfinem konala technická přejímka vozů před závodem a zahajovací galavečeře. Mezi významnými hosty večera byl i Karel Gott, který se prý chystá na příští ročník.

"Odmávnutí" každého z automobilových dědečků proběhlo před Rudolfinem. Ostrý start byl ale v Bubenči. Jednotlivé vozy startovaly v minutových intervalech s předem stanovenou průměrnou rychlostí, která nepřesahovala 50 km/h. Každý účastník si musel propočítat čas příjezdu do cíle. Jelo se podle slepé mapy, kde je označena pouze kilometráž bez označení názvů vesnic. Každé vychýlení od daných pravidel se rovná připsání trestných bodů. Cílem celého závodu byly Karlovy Vary.

Mattoni Engine Carlsbad Classic
Parádní citronově žluté BMW 2002 je unikát, který dnes uvidíte nejvýš v muzeu.
Večer před startem

Českou klasiku reprezentovala Tatra 87, doplněná ještě o krásnou šestsettrojku z první série. Trojici kopřivnických strojů doplňovala hranatá šestsettřináctka.

Ve startovní listině letošního ročníku bylo zapsáno 27 vozů a rozhodně to byla pestrá podívaná. Mezi mladšími vozy vynikalo vášnivě rudé Ferrari Testarossa, neokoukanou kráskou byla Toyota Celica GT ze 70. let. Bylo tu i úchvatné Porsche 356, Jaguar E-Type nebo velmi zvláštní Citroën SM s motorem od Maserati.

Pestrou listinu doplnilo několik starších mercedesů a dalších vozů, ovšem velký zážitek představoval Ford Mustang Shelby GT 350 z roku 1969. Velmi stylový doprovod startovního pole tvořila i skupina mechaniků, která byla připravena poskytnout posádkám technickou pomoc. Cestovali ve třech vozech Mercedes-Benz W123 světle zelené metalízy v provedeních sedan, kupé a kombi.

Spanilá jízda veteránů z Prahy do Karlových Varů Mattoni Engine Carlsbad

Za pozornost stály i sporťáky, zejména pak klasicky modrá Alpine A110 nebo Austin-Healey 3000. Řidiči obou vozů se nebáli šlapat na plyn a diváci podél klikatých okresek mohli vychutnávat zvuky vytočených motorů. A rozhodně se nedalo říct, že by čtyřválec v alpině anglickému šestiválci nestačil, spíše naopak.

Příjezd na karlovarskou kolonádu byl velkolepý. Veterány zapózovaly před hotelem Pupp a fotoaparáty turistů cvakaly, jako by přijela filmová hvězda.

V Grandhotelu Pupp se také konala slavnostní večeře. Do cíle sobotní etapy bohužel nedorazila jedna Alfa Romeo Spider, která na rozbité cestě prorazila olejovou vanu. Ostatní vozy zvládly zhruba 130 km cesty bez problémů, pouze s nutným tankováním.

Po nedělní projížďce následoval oběd na kolonádě a za účasti primátora Karlových Varů, který zároveň předával jednu z hlavních cen. Odpoledne se autodědečci vydali na cestu zpět do Prahy.