Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Podívejte se, co se chystá na autosalonu v Ženevě

  17:20aktualizováno  17:39
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Mezi drahými koncepty projíždí velké jeřáby, červený koberec dělníci teprve natahují mezi stánky a šéfové automobilek si trénují proslovy. Autosalon Ženeva 2010 začíná za pár hodin. Prohlédněte si první fotogalerii z autosalonu.

Autosalon Ženeva - hybridní koncept roadsteru Peugeot SR1 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Výstaviště Palexpo, které je na dohled od břehu ženevského jezera, je opět plné aut. Novinky všech světových značek se sjely do města na západním konci Švýcarska na tradiční autosalon. Letos je to už osmdesátý ročník.

Na premiéru se těší kolem stovky novinek. Hodně se bude mluvit o ekologii, alternativních palivech a elektromotorech. Zelené ferrari na stánku legendární automobilky je už také hybridní.

Autosalon Ženeva - hybridní Ferrari 599 GTB

Na výstavišti se oproti předchozím ročníkům udála "škatulata", která ukazují, jak se v automobilovém světě za poslední rok změnilo rozložení sil. Velký prostor v koutě haly 6, kde ještě loni rozbila svůj stánek americká automobilka Chrysler, letos zabrala Kia. Chrysler, který mezitím téměř dospěl k likvidaci, se uchýlil k expozici Fiatu. Italové teď ve značkách Dodge, Chrysler a Jeep začínají úřadovat. A tak si značky rozdělili. Stánek Dodge je hned vedle Alfy Romeo, Jeep je naproti Fiatu. Nejtěsněji demonstruje americko-italské spojení Lancia s Chryslerem, které se dělí o jeden stánek. Spojení symbolizuje motiv stavebnice puzzle, který vládne celé expozici.

Autosalon Ženeva - Chrysler a Lancia mají společný stánek

Loni na výstavišti chybělo legendární jméno Bertone. Známá karosárna, která oblékla před lety i Škodu Favorit, je zpátky. Minulý týden dokončené převzetí legendárního švédského Saabu nizozemským stavitelem superluxusních aut Spyker se na rozmístění stánků projevit nestačilo. Mají to k sobě asi třicet metrů spojenou halou 1 a 2.

Autosalon Ženeva - stánek Bertone

Dělníci montují stánky a nastavují reflektory, hostesky trénují úsměvy a pánové s leštěnkami šlechtí plechové hvězdy.

Autosalon Ženeva Autosalon Ženeva - Aston Martin  Cygnet

Nechybí velká překvapení. Na stánku švédského výrobce supersportů Koenigsegg stojí zbrusu nový model Agera.

Autosalon Ženeva - Koenigsegg Agera

Velké pozdvižení udělá ale znovuoživená značka Hispano-Suiza. Automobilka, která vyráběla před druhou světovou válkou luxusní limuzíny, se vrací k výrobě aut (doteď funguje v leteckém průmyslu) ladným a pohledným supersportem. Premiéra v Ženevě je symbolická, v logu značky je švýcarská i španělská vlajka, podle národností zakladatelů značky.

Autosalon Ženeva - supersport, který má oživit předválečnou značku Hispano-Suiza

Nechybí ani stánek Škody. Je obehnaný černým suknem a za ním se chystá premiéra inovované fabie a roomsteru. Hlavně se ale Ženeva dočká premiéry nejrychlejší Fabie RS a dokonce i ve verzi combi (viz článek o Fabii RS).

Opodál se také chystají na uvedení novinky, které zatopí i škodováckým modelům. Škodu Yeti na trhu potrápí Dacia Duster i futuristický Nissan Juke a Fabia Combi dostane konkurenta v podobě Seatu Ibiza ST.

Autosalon Ženeva - Dacia DusterAutosalon Ženeva - Kombíkový Seat Ibiza ST

Nechybí čínská značka BYD, která se usadila naproti aristokratickému Rolls-Roycu a spousta tuningových firem a malovýrobců. Nechybí zajímavé koncepty sporťíků i malých aut budoucnosti. V pozoru je i armáda modelek.

Autosalon Ženeva - koncept Opel Flextreme GT/E

Hybridni koncept Opel Flextreme GT/E

Autosalon Ženeva

Koncept Giugiarova Italdesignu pro malajskou automobilku Proton

Zítra v osm hodin ráno vtrhnou na autosalon Ženeva novináři a ve čtvrtek otevře výstaviště Palexpo i pro veřejnost.

Autosalon Ženeva Autosalon Ženeva






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.