Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Russo-Baltique Impression

  9:08aktualizováno  9:08
Russo-Balt - zapomenutá automobilka z území bývalého Sovětského svazu vstává z mrtvých.

Russo-Baltique Impression | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Velké kupé jménem Impression mělo do Ženevy dorazit už loni. Nutno přiznat, že na první pohled svému jménu dostojí a budí DOJEM ("impression" anglicky).

Skupina ruských boháčů se rozhodla oživit nejstarší automobilku působící na území Ruska. Během svého krátkého života toho ale stihla nebývale mnoho.

Na stánku russo-baltu stojí štíhlý a dlouhý objekt, tvarů a proporcí, které jsme na žádném autě neviděli. Tvarům nelze upřít vysokou dávku originality. V něčem možná připomíná ladná kupé předválečných let.

Vystavený exemplář zdobí příkladné zpracování. Nechybí netradiční detaily. Interiéru, do kterého se vstupuje dveřmi otevíranými proti směru jízdy, vévodí v jeho minimalismu ve dřevě vyvedený volant.

Technika pochází z Mercedesu CL 65 AMG. Zadní kola čtyřsedadlového kupé pohání dvanáctiválec biturbo 5513 ccm o výkonu 555 koní, spolupracující s automatickou šestistupňovou převodovkou. Kola s dvaadvacetipalcovým průměrem odpružuje vzduchový podvozek.

Russo-balt je dlouhý pět a půl metru, do výšky má metr čtyřicet a na šířku metr osmdesát a od jednoho kola k druhému (rozvor) jsou to jsou rovné tři metry. Devatenáct metráků těžké auto se z nuly na stovku rozjede za čtyři sekundy, na dvoustovku to trvá 13,2 sekundy a ze stopadesátky na dvěstěpadesátku vystřelí za 16,7 sekund. Ručička rychloměru se zarazí na 314 kilometrové rychlosti. 

Počítá se s výrobou velmi limitované série novodobých russo-baltů v Německu u  firmy Gerg.

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Automobilka Russo-Balt byla založena v roce 1907. Za svou krátkou existenci se etablovala jako výrobce elegantních vozů, kterým ovšem nechyběl sportovní charakter. Vozy, označované číselným kodem, oplývaly nevídanými vymoženostmi, měly topení a dokonce panoramatická střešní okna. V roce 1910 projel jeden z inženýrů automobilky André Nagel trasu Petrohrad - Berlin - Praha - Řím - Neapol - Vesuv tam a zpět bez jediného technického problému. V následujících letech automobilka experimentovala s hliníkem při stavbě motorů. V roce 1912 vyhrál její vůz jednu z disciplin na Rallye Monte Carlo a o rok později dostává objednávku na auta pro carský dvůr. Její historie se uzavírá v roce 1923.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.