OBRAZEM: Russo-Baltique Impression

  9:08aktualizováno  9:08
Russo-Balt - zapomenutá automobilka z území bývalého Sovětského svazu vstává z mrtvých.

Russo-Baltique Impression | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Velké kupé jménem Impression mělo do Ženevy dorazit už loni. Nutno přiznat, že na první pohled svému jménu dostojí a budí DOJEM ("impression" anglicky).

Skupina ruských boháčů se rozhodla oživit nejstarší automobilku působící na území Ruska. Během svého krátkého života toho ale stihla nebývale mnoho.

Na stánku russo-baltu stojí štíhlý a dlouhý objekt, tvarů a proporcí, které jsme na žádném autě neviděli. Tvarům nelze upřít vysokou dávku originality. V něčem možná připomíná ladná kupé předválečných let.

Vystavený exemplář zdobí příkladné zpracování. Nechybí netradiční detaily. Interiéru, do kterého se vstupuje dveřmi otevíranými proti směru jízdy, vévodí v jeho minimalismu ve dřevě vyvedený volant.

Technika pochází z Mercedesu CL 65 AMG. Zadní kola čtyřsedadlového kupé pohání dvanáctiválec biturbo 5513 ccm o výkonu 555 koní, spolupracující s automatickou šestistupňovou převodovkou. Kola s dvaadvacetipalcovým průměrem odpružuje vzduchový podvozek.

Russo-balt je dlouhý pět a půl metru, do výšky má metr čtyřicet a na šířku metr osmdesát a od jednoho kola k druhému (rozvor) jsou to jsou rovné tři metry. Devatenáct metráků těžké auto se z nuly na stovku rozjede za čtyři sekundy, na dvoustovku to trvá 13,2 sekundy a ze stopadesátky na dvěstěpadesátku vystřelí za 16,7 sekund. Ručička rychloměru se zarazí na 314 kilometrové rychlosti. 

Počítá se s výrobou velmi limitované série novodobých russo-baltů v Německu u  firmy Gerg.

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Russo-Baltique Impression

Automobilka Russo-Balt byla založena v roce 1907. Za svou krátkou existenci se etablovala jako výrobce elegantních vozů, kterým ovšem nechyběl sportovní charakter. Vozy, označované číselným kodem, oplývaly nevídanými vymoženostmi, měly topení a dokonce panoramatická střešní okna. V roce 1910 projel jeden z inženýrů automobilky André Nagel trasu Petrohrad - Berlin - Praha - Řím - Neapol - Vesuv tam a zpět bez jediného technického problému. V následujících letech automobilka experimentovala s hliníkem při stavbě motorů. V roce 1912 vyhrál její vůz jednu z disciplin na Rallye Monte Carlo a o rok později dostává objednávku na auta pro carský dvůr. Její historie se uzavírá v roce 1923.

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Na přezutí se teď v pneuservisech čeká až týden

Přezouvání pneumatik

Kvůli prvnímu sněhu a nízkým teplotám se prodloužila čekací doba v pneuservisech. Na přezutí na zimní pneumatiky si v...

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Najdete na iDNES.cz