Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)

Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007) | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

OBRAZEM: Vodní sraz superbouráků v Mostě

  • 17
Letošnímu veřejnosti přístupnému srazu superaut v Mostě bohužel nepřálo počasí. Promoklí návštěvníci sledovali, jak vedou nerovný boj s vodou takové skvosty jako Lamborghini Gallardo Superleggera, Chevrolet Corvette nebo Porsche 911 GT3 RS.

Ty nejdražší vozy vůbec nepřijely. Někteří účastníci havarovali již cestou do Mostu. I přes nepřízeň počasí přijelo 101 luxusních vozů a přišlo více než tisíc návštěvníků. Očekávaný diamant na předběžné startovní listině - Bugatti Veyron - nakonec bohužel nedorazil.

Dvě auta havarovala. "Tak hrozné počasí jsem ještě nezažil, byla to katastrofa. Všichni se na sraz moc těšili a pak tohle. Přesto je úspěch, že přijelo 101 aut," řekl pořadatel akce Nikolaos Seizis a zakladatel Klubu sportovních aut. Čekalo se ale mnohem víc.

"Ani se nedivím, že majitelé vozů v cenách nad 10 milionů korun to vzdali. Například dva účastníci, majitelé úplně nového Porsche Turbo a BMW M5, mi volali, že cestou nabourali a nepřijedou. Jeden byl z Moravy a jeden ze severních Čech. Sportovní auta tohle počasí špatně zvládají. Mají hodně široké pneumatiky a na vodě se chovají mnohem hůř než normální vozy," popsal problémy Seizis.

Ani na autodromu se nejelo o moc lépe. "Letos byla naše průměrná rychlost na trati 50 kilometrů v hodině. Prostě nebyla šance si zajezdit, všude byla voda. Vždyť závodníky na trati v pohodě předjížděl Fiat Panda, který v tom lijáku takové problémy neměl,“ popisuje smutný Seizis.

Staticky se představily například exotické unikáty značky Wiesmann. Přijel i dnes už legendární hranatý Lotus Esprit. Vzpomínáte? Jezdil v něm jeden čas i James Bond. Alespoň obhlédnout si atmosféru mosteckého autodromu přijelo jedno z nejrychlejších aut v Česku - Ultima GTR.

Absolutní hvězdou, která ovšem na trať nevyjela a kolem půl třetí zamířila směrem k Praze, bylo Porsche 959. Rarita, kterou majitel nechal odpočívat v boxu, měla všechna čtyři kola poháněná 2,8litrovým přeplňovaným šestiválcem s výkonem 336 kW a patří k automobilovým vrcholům osmdesátých let. Aspirovala dokonce na titul nejrychlejšího auta své doby. "Devět-pět-devítka" vznikla v pouhých 250 exemplářích.



Auta i jejich řidiči si ozkoušeli jízdu v extrémních podmínkách, obrovské kaluže vody nedovolily na klikatém okruhu vymáčknout z mnohasetkoňových motorů všechno, co v nich dřímá. Drahá auta kroužila po okruhu s respektem. Nechyběly výlety mimo trať, hodiny... jak tvrdé jsou bariéry podél trati, si ozkoušel stříbrný Opel Speedster.

Nechyběly již tradiční dravé smečky Subaru Impreza, Mitsibishi EVO a BMW M3, hojné zastoupení měl i Nissan 350Z.

"Jel jsem v podstatě pořád smykem. Mám gumy na okruh a ty jsou hodně hladké a vodu neberou. Na dráze je hodně louží, takže se moc jet nedá," líčil majitel Nissanu 350Z.

Ale dojet do Mostu podle něj bylo mnohem horší. "Dostal jsem smyk u Litoměřic. Tady na dráze to člověk udrží. Na silnicích je to mnohem horší. Tam jsou díry, velké louže, vyjeté koleje... Tam je to o život," stěžuje si.

Na své první závody přijel i majitel zbrusu nového Fordu Mustang GT. "Auto mi přivezli před měsícem, tak se těším. Dřív jsem žádné sportovní auto neměl, ale teď jsem si splnil klukovský sen. Je to limitovaná edice, těchto vozů se vyrobí jen šest tisíc kusů," sdělil pyšný řidič.

Jezdit na českých silnicích je pro majitele sportovních vozů velmi obtížné. Auta mají tvrdý podvozek a jsou většinou velmi nízká a na rozbitých českých vozovkách se mohou snadno poškodit. "Opravy jsou velmi, velmi drahé a jedinou šancí, jak si zajezdit, je pronajmout si závodní okruh. V Česku je pouze několik silnic, kde je dobrý povrch a žádný provoz, aby se předností sportovních aut dalo využít," uvedl Seizis.

S přívaly vody si asi nejlépe a nejhrdinněji poradila šedá panda. Městská krabička od Fiatu v ceně zadního nárazníku na vedle parkujícím Lamborghini Murciélago se s nepřízní počasí prala hrdinně a tam, kde ostatní brzdili a proplouvali, se jen dravě prohnala. Od pátku může její majitel směle prohlašovat, že předjede i Chevrolet Corvette...

Jak to v pátek na mosteckém okruhu v průtrži mračen vypadalo, uvidíte ve FOTOGALERII, nezapomeňte ani na VIDEOPŘÍLOHU.

Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)



Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)



Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)



Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)



Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)



Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)



Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)



Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)



Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)



Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007)Sraz sportovních aut v Mostě (28.9.2007) 



 


, ,