Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obrazem z Ženevy: kapesnímu renaultu se střecha skládá saltem

  18:22aktualizováno  18:22
V oficiálním přehledu novinek ženevského autosalonu se malý renault schovává pod kódovým označením E33. To naznačuje, že se o jméně rozhodovalo na poslední chvíli.

Renault Wind | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Malý roadster postavený na bázi kapesního twinga se jmenuje nakonec Wind, tedy po anglicku vítr.

U Renaultu říkají novému dvoumístnému sporťáčku kupé-roadster, je to vlastně dvoumístné kupé dlouhé 3,83 m. Sympatická modrá novinka má otevírací střechu, boční sloupky ale zůstávají na svém místě. Do kufru se skládá jenom panel chránící před deštěm dvoučlennou posádku. Plechový díl udělá salto vzad s pomocí elektromotorů. Celá operace trvá 12 sekund.

Renaultík na výlety ve dvou bude k mání se dvěma motory. Stokoňovou 1,2 turbo a 1,6 16v s výkonem 133 koní, který převezme z Twinga RS. Do Česka dorazí Renault Wind v červnu.

Renault Wind






Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volkswagen Golf 1.6i LPG Trendline Plus
Volkswagen Golf 1.6i LPG Trendline Plus

r.v. 2009, naj. 170 200 km, LPG + benzín
174 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.