Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obrkombík Audi A6 Avant: jízda jako v bavlnce

  19:38aktualizováno  19:38
hodnocení iDNES 4,7/5 Časy, kdy automobily s karoserií kombi byly jen nevzhlednými mutacemi základních modelů jsou nenávratně pryč. Současná klientela klade na vozy této kategorie stále větší a větší nároky. Vyšší užitná hodnota dnes k úspěchu nestačí. Kombi jedenadvacátého století musí mít styl a vlastní identitu. Obrovský kombík, odvozený od majestátní limuzíny Audi A6, vyráží do provozu. Sebevědomí mu rozhodně neschází. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI MOTOR A SPOTŘEBA * CENA
Audi A6 Avant

Audi A6 Avant | foto: iDNES.cz

Kombi varianta modelu A6 se díky své všestrannosti a technické úrovni těší oblibě už řadu let.

Předchozí generace slavila nemalé úspěchy i v našich krajích, kde je jedním z klíčových faktorů možnost nákupu vozu s odpočtem DPH.

Nová generace prestižního „kombíku“ vyšší střední třídy má ambice přilákat ještě větší část motoristické veřejnosti.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi A6 můžete koupit na www.automodul.cz

K tomu jí má dopomoci technická vyspělost, designová vytříbenost, prostornost, v neposlední řadě i úroveň standardní a příplatkové výbavy a samozřejmě množství nabízených kombinací motorů, pohonů a převodovek.

 hodnocení 

PLUSY
- účinné brzdy
- přesné řazení
- spotřeba paliva
- pohledný a prostorný inetriér
 
- odhlučnění motoru
- zpracování a kvalita materiálů
- dobře přístupný kufr s promyšlenou konepcí

MINUSY
- koncernové ovladače
- nepřehledný systém MMI
- provedení roletky kufru

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Motor
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Generační výměna znamená v případě karosářské verze kombi prodloužení o více než třináct a půl centimetru.

Bezmála pět metrů délky řadí ingolstadtského zástupce na samý vrchol vyšší střední třídy. Nové Audi A6 Avant je nepřehlédnutelné nejen díky své velikosti, ale i osobitému vzhledu.

Na první pohled zaujme čelní partie vozu s jednodílnou maskou chladiče, která se stala základním kamenem nové designové vlny Audi.

Boční pohled dává vyniknout vyváženým proporcím obřího automobilu. Velká kapota motoru kontrastuje s prodlouženou délkou zadního převisu, celkovou mohutnost dokresluje solidní rozvor náprav. Pozornost přitahuje dozadu se svažující ponton střechy a stoupající linie bočních oken, která podtrhuje dynamický charakter vozu.

Zadní část avantu je sympaticky oblá a stylově čistá. Dominantnou zádi jsou efektní koncové světlomety vybavené LED technologií vzhledově příbuzné těm, kterými je opatřena kombi varianta modelu A4. Zajímavým stylistickým prvkem je i nelakovaná spodní část nárazníku, která opticky odlehčuje mohutnou zadní partii a zároveň umocňuje značnou šířku vozu.

Exteriér vozu zkrášlují dvě chromované koncovky výfuku a příplatkové ráfky z lehkých slitin o rozměru 17“.

INTERIER A KUFR

Interiér vozu zaujme nejen po stránce prostorové, ale především stylové. Na výběr materiálů je u Ingolstadtské automobilky kladen velký důraz a je to znát. Uvnitř honosně vyhlížejícího interiéru našly své místo jakostní plastové a přírodní materiály. Pozadu nezůstala ani kvalita řemeslného zpracování, která snese ta nepřísnější kritéria.

Až na drobné detaily v zadní části vozu je vnitřní prostor avantu totožný s limuzínou A6. Dominantou prostorného interiéru je pracoviště řidiče. Většina základních ovládacích prvků je rozmístěna okolo volantu a na mohutném středovém panelu, zbylé funkce se nastavují pomocí multifunkčního voliče systému MMI, který našel své místo v prostoru mezi předními sedadly.

Jako celek působí interiér avantu harmonicky, i zde je však patrná snaha a úsporu výrobních nákladů. Řada ovladačů je důvěrně známá i z nejlevnějších modelů koncernu VW.

Velikost vnitřního prostoru je solidní, z daného prestižního segmentu ale nijak výrazně nevybočuje. Avant A6 dobře uspokojí i nároky kladené na komfortní přepravu pěti dospělých pasažérů. Účelně a stylově obestavěný interiér poskytuje dostatek místa prakticky ve všech směrech a to i nad hlavami cestujících na zadní řadě sedadel. Díky odlišné koncepci karoserie mají vzadu dost místa na hlavu i urostlejší pasažéři.

Zavazadlový prostor obrovského kombíku A6 Avant sice narostl oproti předchůdci o plných 110 litrů objemu, přesto není co do velikosti žádným přeborníkem. Jeho základní objem 565 litrů je ale pro běžné účely více než dostatečný, sklopením asymetricky dělených zadních sedadel je navíc možné jeho kapacitu téměř ztrojnásobit.

Vzniklá ložná plocha, schopná pojmout 1660 litrů nákladu, je směrem k předním sedadlům mírně sešikmená. Úložný prostor je dobře přístupný zadními výklopnými dveřmi, které se otevírají v širokém úhlu. Manipulace se zavazadly je snadná, protože spodní nákladová hrana se nachází prakticky v rovině se sendvičovou podlahou zavazadelníku.

Novinkou ve výbavě kufru je kolejnicový systém, kterým lze zajistit přepravovaný náklad tak, aby při jízdě necestoval po celé ložné ploše. Pochvalu zaslouží kvalitní polstrování a dobrá využitelnost prostoru. Výtka jde na adresu roletky zavazadlového prostoru, se kterou je trochu složitější manipulace.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Model A6 Avant v disciplíně jízdních vlastností nezklamal, právě naopak. Jeho vlastnosti jsou velmi vyvážené a dobře sekundují výkonnému motoru. Charakteristika podvozku je ideálním koktejlem mezi nastavením pro komfortní a dynamickou jízdu. Tlumiče mají spíše tužší naladění, absorbční schopnosti podvozku jsou přesto na vysoké úrovni.

Dvoutunové kombi s přehledem pohlcuje většinu drobných nerovností, pro obzvláště náročnou klientelu je v obsáhlém seznamu příplatkové výbavy navíc vyhrazena položka "adaptivní pneumatický podvozek", která jízdu po nekvalitních vozovkách promění v klidnou a nerušenou plavbu.

Na kvalitách jízdních vlastností se významnou měrou podílí mimořádně tuhý skelet a hliníkové prvky náprav, které snižují přenos vibrací do prostoru pro posádku. Sebevědomé chování vozu v zatáčkách je zase dílem konstrukce přední nápravy s dynamicky měnitelnou geometrií a zadní lichoběžníkové nápravy.

Směrová stabilita vozu je na vysoké úrovni, ani při rychlém průjezdu ostrými zatáčkami neztrácí  „á-šestka“ sebevědomí. Citlivý je avant na silný boční vítr, kde se projevují jeho velké boční plochy. V extrémních situacích je vůz mírně nedotáčivý, včas a účinně ale zasahuje nekompromisní elektronika.

Řízení s variabilním účinkem je dostatečně přesné. Při pomalé jízdě a parkování je funkce elektromechanického posilovače bezchybná, ve vyšších rychlostech by ale neškodila větší tuhost řízení a lepší zpětná vazba.

Ke zkrocení sportovních vášní je dvoutunové kombi „Avant“ opatřeno bohatě dimenzovanou brzdovou soustavou s mohutnými kotouči na obou nápravách. Brzdy reagují rychle, dávkování jejich účinku je velmi přesné a ani opakovaná decelerace z vysokých rychlostí nečiní „á-šestce“ sebemenší problémy.

Testované kombi bylo osazeno základním vznětovým motorem o zdvihovém objemu 2,7 litru. Tento moderní agregát, nahrazující ve výrobním programu osvědčený šestiválec 2,5 TDI, vychází ze silnějšího třílitru, který se pod kapotami vozů Audi objevil v loňském roce.

Nejnovější přírůstek do rodiny TDI, vybavený systémem Common-Rail, disponuje výkonem 132kW/180 koní, hodnota jeho maximálního kroutícího momentu je 380Nm. Motor 2,7 TDI zanechává pozitivní dojmy. Jeho předností je kultivovaný běh a zátah od nízkých otáček, pochvalu zaslouží odhlučnění motoru, stejně jako tlumení vibrací. Při klidném tempu proniká do kabiny s posádkou jen tiché ševelení, trochu výraznější zvukový projev je patrný jen při jízdě v horním poli otáčkoměru a při razantní akceleraci.

Audi A6 Avant vybavené slabším ze vznětových šestiválců dosahuje maximální rychlosti 225 km/h a z klidu na sto kilometrů v hodině dokáže zrychlit za 8,3 vteřiny. Solidní výkon a kroutící moment je prostřednictvím šestististupňové manuální převodovky přenášen výhradně na přední nápravu (s pohonem všech kol systému quattro ve spojení s danou motorizací se prozatím nepočítá).

Manuální převodovka si s motorem dobře rozumí. Krátká volící páka s příjemně tvarovanou hlavicí se v kulise řazení pohybuje velmi lehce a se vzorovou přesností.

Spotřeba pohonných hmot je jednou ze silných stránek "TDIček". Common-railový šestiválec pod kapotou si v průměru řekl o 7,2 litru nafty na sto kilometrů. Při svižnější jízdě po okreskách se dvoutunová „audina“ spokojila se 6,3 litry, jízda metropolí znamenala spotřebu zhruba o tři litry vyšší.

CENA

Základní cena modelu Audi A6 Avant je na českém trhu stanovena na 1 189 900 Kč. Verze s motorem 2,7 TDI je v prodeji za 1 323 000 Kč. Testované provedení s bohatou příplatkovou výbavou mělo cenovku 1 794 979 Kč.

Přímých konkurentů na trhu je jako šafránu. Hlavními soupeři nového Audi A6 Avant budou zástupci automobilek BMW a Mercedes, každý z nich ovšem oslovuje jinou část zákazníků. BMW řady 5 Touring se svou koncepcí a výrazným stylingem snaží nalákat sportovně založené publikum, Mercedes třídy E zase apeluje na city usedlejší části zákazníků. Avant A6 je v hierarchii těchto hodnot někde na pomezí. Jeho vlastnosti jsou vyvážené a tvoří velmi povedený celek.

Standardní výbava vozu zahrnuje čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, průběžné hlavové airbagy pro cestující vpředu i vzadu, protiblokovací systém (ABS), elektronický stabilizační program (ESP) s  brzdovým asistentem, rozdělovač brzdných sil (EBD), automatickou dvouzónovou klimatizaci, variabilní posilovač řízení servotronic, elektromechanickou parkovací brzdu, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dešťový senzor, dálkově ovládané centrální zamykání, kola z lehkých slitin o rozměru 7J x 16“, systém MMI basic plus (Multi Media Interface) s monochromatickým displejem, integrované autorádio s přehrávačem CD a deseti reproduktory, mlhové světlomety, světelný senzor s integrovanou funkcí “coming home / leaving home”, imobilizér, zeleně tónovaná determální skla, interiérový dekor z leštěného hliníku, kůží obšitý čtyřramenný volant, kolejnicový systém zavazadlového prostoru, podélné střešní nosiče z eloxovaného hliníku, roletu zavazadlového prostoru, atd.

Testovaný vůz obsahuje navíc xenonová světla, alarm, zadní parkovací senzory, kola z lehkých slitin o rozměru 7,5x17“ s pneumatikami 225/50 R17, sportovní podvozek, čalounění sedadel v kombinaci kůže/Alcantara, sportovní a vyhřívaná přední sedadla, interiérový dekor z kořenového dřeva, tříramenný multifunkční volant, tempomat, navigační systém s DVD, MMI s barevným displejem a měničem CD, střední loketní opěrku s přípravou pro autotelefon, skleněné střešní okno, paket odkládacích prostor, fixační systém zavazadlového prostoru, optický paket S line, atd.

Audi Avant 2,7 TDI

BMW 525 D Touring
 

Mercedes-Benz E
objem motoru (cm3) 2698 2497 2685
výkon (kW/k) 132/180 130/177 130/177
max.toč.
moment (Nm)
380 400 400
počet válců/ventilů 6/24 6/24 5/20
typ motoru přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
max. rychlost (km/h) 225 225 223
zrychlení 0-100 km/h (s) 8,3 8,3 9,3
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 9,8/
5,4/
7,0
9,7/
5,6/
7,0

9,7/
5,5/
7,1

objem kufru skl./neskl. zadní sedadla(l) 565/1660 500/1650 690/1950
rozměry d/š/v (mm) 4933/
1855/
1463
4843/
1846/
1491
4850/
1822/
1495
rozvor (mm) 2843 2886 2854
objem nádrže (l) 70 70 70
pneumatiky

225/55 R16

225/55 R16

225/55 R16

airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ano/ano ano/ano ano/ano
ABS/ESP/ASR ano/ano/ano ano/ano/ano

ano/ano/ano

klimatizace dvouzónová/parkovací senzory ano/ne ano/ne

ano/ne

tempomat/kola z lehkých slitin ne/ano ano/ano ano/ne
záruka (roky) 2 2 2
cena v Kč 1 323 000 1 339 600 1 374 000

MOTOR A SPOTŘEBA

VNĚJŠÍ VZHLED

Autoři:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.