Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V březnu přezulo na letní gumy o dvě pětiny víc řidičů než loni

  18:07aktualizováno  18:07
V letošním březnu začalo přezouvat na letní pneumatiky až o dvě pětiny více motoristů než loni. Důvodem je mírná zima a teplé počasí v posledních týdnech. Hlavní nápor ale pneuservisy čeká na konci měsíce a na začátku dubna.

Největší nápor očekávají pneuservisy začátkem dubna. | foto: ADAC

"Zatím největší zájem o letní pneumatiky jsme zaznamenali kolem desátého března, kdy se prodeje zvýšily meziročně o 80 procent. Ceny pneumatik jsou téměř stejné jako loni," uvedl ředitel nákupního rádce Heureka Tomáš Braverman. Ceny jsou u nejběžnějších rozměrů proti loňsku vyšší maximálně o pět procent.

Dřívější nástup jarního přezouvání potvrdil Vojtěch Schwangmaier z obchodu Pneumatiky.cz. "Dle našich statistik letošní sezóna startovala o pět týdnů dříve. To je logické, protože pokud si pamatuji, tak loni ještě v dubnu sněžilo," podotkl.

K přezouvání na letní gumy se podle serveru KupujPneu rozhodli především firmy zaměstnávající profesionální řidiče. "Podle statistik našeho autoservisu přezuly svoje auta více než tři čtvrtiny našich firemních zákazníků. Ostatní majitelé aut vyčkávají na začátek dubna," uvedl Jakub Pyšný z KupujPneu.

Motoristé stále více pro přezouvání využívají nabídky slevových serverů. "V loňském roce jsme zaznamenali nárůst poptávky o 15 procent a podobný vývoj očekáváme i letos. Zatímco loni byla kvůli delší zimě v polovině března prodána teprve cca třetina voucherů a poptávka vrcholila až na přelomu března a dubna, letos je trend pozvolnější a díky hezkému počasí rovnoměrně rozložen po celý březen," uvedl Tomáš Bátrla ze serveru Vykupto.cz.

Odborníci příliš nedoporučují dojíždět zimní pneumatiky přes léto. Při teplotách nad sedm stupňů totiž mají horší vlastnosti než letní. Povinnost mít zimní pneumatiky platí od listopadu do konce března za zhoršených povětrnostních podmínek (sněhul, ledu) nebo na úsecích označených dopravní značkou "zimní výbava".

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.