Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obydlí pracovních nomádů - karavan budoucnosti

  12:06aktualizováno  12:06
Karavan, který bourá tradici klasických jednoduchých, ale účelných tvarů obytných přívěsů, navrhuje dvojice rakouských studentů. Na zářijovou výstavu karavanů v Düsseldorfu přivezli první prototyp. Několik pospojovaných krystalů připomíná karavan pojmenovaný Mehrzeller, což v překladu znamená vícebuněčný organismus.

Mehrzeller: karavan budoucnosti | foto: Mehrzeller

Studenti Technické univerzity ve Štýrském Hradci Theresa Kalteis a Christian Freissling si téma netradičního karavanu zvolili pro svou diplomovou práci. A sehnali tolik sponzorů, že mohli postavit rovnou prototyp.

Theresa a Christian sázejí na to, že stále více lidí při své práci mění místo působení. Tito "pracovní nomádi", jak je sociologové nazývají, ale podle jejich představ ocení, když si kus svého domova mohou vzít s sebou.

Mehrzellerem však studenti hodlají zaujmout také příznivce klasického karavaningu. Jsou přesvědčeni, že nejeden karavanista už má dost těch klasických tvarů obytných přívěsů a čeká na něco nového. V tomto případě na přímo revoluční změnu.

Na jaře příštího roku chtějí autoři neobvyklého rakouského karavanu spustit na svých internetových stránkách konfigurátor. S jeho pomocí si bude zájemce moci sestavit svůj mnohobuněčný pojízdný příbytek. Po odeslání dat projekt převezme architekt a spolu se zájemcem buňky poskládá tak, aby vše šlo vyrobit, a majitel se dočká svého unikátu.

Velice moderně působí interiér v Düsseldorfu představeného prototypu. Nabízí spojení bílých stěn s hodnotně působícími dřevěnými doplňky.

Kdekoho napadne, kolik by takový karavan stál, nebo bude stát. Theresa Kalteis a Christian Freissling zájemce hned uklidní prohlášením, že se bude jen lehce odchylovat od cen standardních karavanů. 

Mehrzeller: karavan budoucnosti

Autoři:


Témata: karavan


Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.