Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obytné auto budoucnosti bude s vysouvací kuchyní i internetem

aktualizováno 
Hemenex si umícháte přímo pod otevřeným nebem, počítač připojený na internet živí solární články a klimatizaci ovládáte mobilem - vítejte v karavanu budoucnosti.

Hymer Innovision | foto: Hymer

Na jednu stranu bývají příznivci karavaningu konzervativní a od výrobce mobilního obydlí neočekávají revoluci, na druhou stranu rádi poradí, co by se dalo vylepšit. Výrobce obytných aut Hymer udělal mezi svými zákazníky průzkum a vybral 50 nejzajímavějších inovací pro obytné příbytky na kolech. Výsledkem je studie Hymer Innovision. Letos toto auto při ubytování v kempu ještě neuvidíte.

Německý časopis Caravaning se už několikrát svých čtenářů zeptal, co je pro ně na obytném voze nebo přívěsu nejdůležitější. Vedle cenově dostupné kvality a dobrého designu hrají prim velká kuchyně, alespoň malá koupelnička a pak spousta odkládacích prostorů.

Hymer Innovision výrobce představil poprvé loni na podzim a od té doby je zpestřením karavaningových salonů. Sériovou výrobu zatím výrobce nepotvrdil, některé nápady se však určitě prosadí.

Například kuchařkám a kuchařům vadí, že v parných dnech musí trávit hodiny v kuchyni uvnitř karavanu. Hymer Innovision přichází s výsuvnou kuchyní. Smažit řízky tak bude možné pod širým nebem.

Hymer si zároveň uvědomuje, že nastala doba internetu a připojení k síti se nechce vzdát stále více lidí ani na dovolené. Studie proto dostala "Car-PC s internetem, navigací a multimediálními funkcemi" a také soundsystém. Centrální obrazovka je umístěná nahoře na palubní desce.

Energii má vedle plynu zajišťovat obytnému autu budoucnosti markýza pokrytá solárními články. Hlavním palivem je LPG, levný plyn nabízený ve většině evropských zemí. Plynem se obytné auto budoucnosti také vytápí, samozřejmě pomáhá s vařením.

Střechu Hymeru Innovision pokrylo částečně sklo, elektricky stahovatelné. Boční okna lze zmáčknutím tlačítka ztmavit. Vnitřní osvětlení se mění podle nálady posádky, volit je možné tón světelných paprsků.

O pohodě však rozhodují také maličkosti. Proto Hymer přichází s malou výsuvnou plošinkou na přídi auta, na kterou si řidič vystoupí, když chce omýt čelní sklo. Kousek vedle je přední koule tažného zařízení. Ta se hodí třeba při manévrovaní s člunem u přístavu.

Kamery hlídají nejen mrtvý úhel zpětných zrcátek, ale také okolí a interiér vozu. Topení a klimatizaci ovládá majitel vzdáleně přes mobilní telefon.

Hymer je tradičním výrobcem obytných aut a karavanů. Ceny nejluxusnějších pojízdných příbytků této značky sahají až ke čtyřem milionům korun.

Autor:




Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.