Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obytné auto budoucnosti bude s vysouvací kuchyní i internetem

aktualizováno 
Hemenex si umícháte přímo pod otevřeným nebem, počítač připojený na internet živí solární články a klimatizaci ovládáte mobilem - vítejte v karavanu budoucnosti.

Hymer Innovision | foto: Hymer

Na jednu stranu bývají příznivci karavaningu konzervativní a od výrobce mobilního obydlí neočekávají revoluci, na druhou stranu rádi poradí, co by se dalo vylepšit. Výrobce obytných aut Hymer udělal mezi svými zákazníky průzkum a vybral 50 nejzajímavějších inovací pro obytné příbytky na kolech. Výsledkem je studie Hymer Innovision. Letos toto auto při ubytování v kempu ještě neuvidíte.

Německý časopis Caravaning se už několikrát svých čtenářů zeptal, co je pro ně na obytném voze nebo přívěsu nejdůležitější. Vedle cenově dostupné kvality a dobrého designu hrají prim velká kuchyně, alespoň malá koupelnička a pak spousta odkládacích prostorů.

Hymer Innovision výrobce představil poprvé loni na podzim a od té doby je zpestřením karavaningových salonů. Sériovou výrobu zatím výrobce nepotvrdil, některé nápady se však určitě prosadí.

Například kuchařkám a kuchařům vadí, že v parných dnech musí trávit hodiny v kuchyni uvnitř karavanu. Hymer Innovision přichází s výsuvnou kuchyní. Smažit řízky tak bude možné pod širým nebem.

Hymer si zároveň uvědomuje, že nastala doba internetu a připojení k síti se nechce vzdát stále více lidí ani na dovolené. Studie proto dostala "Car-PC s internetem, navigací a multimediálními funkcemi" a také soundsystém. Centrální obrazovka je umístěná nahoře na palubní desce.

Energii má vedle plynu zajišťovat obytnému autu budoucnosti markýza pokrytá solárními články. Hlavním palivem je LPG, levný plyn nabízený ve většině evropských zemí. Plynem se obytné auto budoucnosti také vytápí, samozřejmě pomáhá s vařením.

Střechu Hymeru Innovision pokrylo částečně sklo, elektricky stahovatelné. Boční okna lze zmáčknutím tlačítka ztmavit. Vnitřní osvětlení se mění podle nálady posádky, volit je možné tón světelných paprsků.

O pohodě však rozhodují také maličkosti. Proto Hymer přichází s malou výsuvnou plošinkou na přídi auta, na kterou si řidič vystoupí, když chce omýt čelní sklo. Kousek vedle je přední koule tažného zařízení. Ta se hodí třeba při manévrovaní s člunem u přístavu.

Kamery hlídají nejen mrtvý úhel zpětných zrcátek, ale také okolí a interiér vozu. Topení a klimatizaci ovládá majitel vzdáleně přes mobilní telefon.

Hymer je tradičním výrobcem obytných aut a karavanů. Ceny nejluxusnějších pojízdných příbytků této značky sahají až ke čtyřem milionům korun.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.