Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Očima čtenářů: Slušovice plné vyšlechtěných krasavců

  10:35aktualizováno  10:35
Dostihový areál ve Slušovicích na Zlínsku patřil první červencovou sobotu milovníkům upravených aut. Návštěvníci osmého ročníku zdejší Tuning Auto Show obdivovali několik stovek pečlivě vyleštěných, napulírovaných a do nejmenšího detailu vyprecizovaných automobilů různého stáří i značek.

Tuning Auto Show 2011 Slušovice | foto: brda70.rajce.idnes.cz

Jejich majitelé zvyšují svým plechovým miláčkům výkon, přidávají doplňky, upravují karoserie a šlechtí interiéry.

"Motivace účastníků spočívá ve snaze ukázat se před druhými, předvést, čím se od ostatních odlišují," popisuje organizátor akce Libor Houšť, který se tuningu věnuje asi 15 let. "V tuningu je strašně moc možností, jak jednotlivé prvky barevně či designově sladit nebo jak vybavit interiér."

Fotogalerie na Rajce.net

"Zpočátku jsme se tím bavili, díly šly udělat z laminátu. Dnes pokud nemají atest, je to jen na problémy. Musíme kupovat originální díly, což je strašně o penězích," postěžoval si. Na Zlínsko dorazili i motoristé z Polska a Slovenska, převažovali však domácí.

Nechyběl mezi nimi čtyřiatřicetiletý Miroslav Průcha z Kašavy na Zlínsku, který na podobných srazech získal již 114 cen. Do Slušovic přijel s upravenou Škodou Octavia Combi z roku 2002. Nablýskaný stroj přitom používá i na každodenní cesty do práce. "Motor je šest centimetrů od země, při jízdě s takovým autem musíte přemýšlet. Tuning je pro mě skoro droga, je to o detailech, o spoustě času a peněz. Manželka ale říká, že to je lepší, než kdybych chodil do hospody," dodal s úsměvem Průcha.

Fotogalerie na Rajce.net

Mezi upravenými vozidly zářil i růžový Ford Fiesta Adély Kolibové z Prušánek na Hodonínsku. Jednadvacetiletá dívka, která pro tuning zlákala i svého přítele, přitom původně vůz vůbec upravovat nechtěla. "Koupili jsme si ho na běžné ježdění, jenže nám to nedalo. Auto bych nikdy neprodala, je to můj miláček. Moc s ním nejezdím, jen jednou za měsíc ho naleštím a umyju. Před soutěží to zabere klidně i tři hodiny," doplnila Kolibová.

Osmadvacetiletý Michal Florián z Kroměříže byl na srazu jako porotce. Přivezl však svůj Fiat z roku 1977. "Chci ukázat, že i staré auto se dá upravit do krásného stylu. Mám ho čtyři roky, je za tím spousta domácí práce. Koupil jsem ho v bazaru za 3000 korun a začal stavět. Každý víkend jsem byl v garáži, teď už si jen užívám projížďky," popsal Florián vůz, se kterým sbíral ocenění i na srazech tuningu v Maďarsku, Polsku a na Slovensku.

Fotogalerie na Rajce.net

Starší vůz si vyhlédl také devětadvacetiletý Lukáš Karásek z Brna. "Začínal jsem s moderními auty, ale když na ně sáhnete, ztrácejí hodnotu. U starších je to naopak," poznamenal. Z původně zastřešeného automobilu Volkswagen Brouk ze 70. let minulého století si udělal kabriolet se sníženým podvozkem a dvoulitrovým motorem Porsche. "Vždy jsem chtěl rychlejší auto, kabriolet a zároveň, aby to byla 'stylovka'. Brouk tohle všechno splňuje," pochvaloval si.

Vůz lákal k prohlídce i netradičně a dobově vybaveným kufrem, kde letitý psací stroj doplňoval piknikový košík, panenka, květiny a víno z roku 1966.

Ani Karásek by svého Brouka neprodal. "Znamená pro mě hodně. Je to připomenutí dob, kdy bylo líp. Zažil jsem s ním strašně moc věcí, třeba výlet na Kanárské ostrovy. Neprodal jsem ho, ani když mi jeden Němec nabízel 20 000 eur," uzavřel Karásek.

Fotogalerie na Rajce.net

Historie tuningu se začala psát po 2. světové válce, kdy se v USA začala objevovat první upravená auta. Vznikala, aby se jejich majitelé mohli zúčastnit populárních ilegálních závodů na čtvrt míle. Na takovou trať bylo nutné auto odlehčit a přidat výkon. Později se při tuningu stal nejdůležitější vzhled. Důležité bylo, aby auto mělo co nejvíce chromu, leštěných dílů, luxusní kola a kožené čalounění v interiéru. V Česku se tuning začal objevovat až po roce 1989, kdy se potřebné díly staly dostupnější.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.