Očima designéra

Dívám -
li se na poslední designérské práce firmy Opel, chápu její nadšení z nového hranatého stylu. Snaha přizpůsobit tomu dosavadní vlajkovou loď však nemohla skončit jinak než jako pokus o vytvoření kulaté krychle. Všechny nové prvky, které měly oživit vzhled, věci podle mého soudu spíš uškodily. Největší výtky mám k přední masce a tvaru víka zavazadlového prostoru, které nesou tíhu hranatého opojení. Odklon od osobité tváře k laciné snaze upoutat chromovanou maskou nevýrazného tvaru (podobně jako u Škody Octavie) lze přirovnat ke ztrátě sebevědomí. Historie ukázala, že tudy cesta mezi automobilovou aristokracii nevede. Necitlivé je také napojení zmíněných dílů, které opticky protahuji přední i zadní část vozidla, na téměř nezměněné blatníky. Nesourodost vnějších tvarů pak bohužel pokračuje i v interiéru, kde se kladný dojem z nové středové části přístrojové desky mísí s nepochopitelným tvarováním dveřních výplní.