Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Očima Japonce: Tokijský autosalon se hledá

aktualizováno 
Jen pár desítek hodin zbývá do zahájení tokijského autosalonu. Jak automobilový svátek plný nejroztodivnějších přibližovadel, kterým už se říká "auta" jenom proto, že nesou značku světoznámého výrobce, vnímá japonský novinář Yukihiro Masuda?

Toyota RiN | foto: Toyota

Tématem letošního roku je "Zachytit novinky, dotknout se budoucnosti." Toto téma přímo vyjadřuje, že autosalon má být místem, kde se setkáte se vzrušujícími vozidly a zároveň vyjadřuje přání organizátora zprostředkovat "význam a radost z návštěvy autosalonu".

***
Autor je bloggerem iDNES.cz blog.idnes.cz

***

Pozadí tohoto tématu je opravdu komplikované. Počet návštěvníků totiž každým rokem klesá. Ještě před 20 lety se mnoho Japonců těšilo, že navštíví Tokijský autosalon a byli přesvědčeni, že by tam měli jít.

Když jsem byl malý, šel jsem tam se svým otcem a vystavené automobily ve mně vyvolávaly sny o budoucnosti. Jsou to krásné vzpomínky na okamžiky s mým otcem.

Důvodem poklesu návštěvnosti pramení z toho, že Japonci začínají ztrácet zájem o automobily. Zvláště mladší generace si myslí, že se jich automobily netýkají.

Ještě před 20 lety si mnoho Japonců kupovalo nové auto každé tři roky, před technickými prohlídkami, a mnoho mladších generací si pořizovalo sportovní automobil nebo luxusní vozidlo na splátky.

Ale v současné době někteří volí život bez automobilu, aby se vyhnuli takovému závazku, jakým je vlastnit auto: daně, náklady na opravu, náklady na paliva a náklady na parkování.

Díky globalizaci se cílové trhy japonských automobilek, zvláště Toyoty a Hondy, značně mění.

Již dlouhá léta své automobily exportují, ale jejich hlavním trhem bývalo Japonsko a auta vyráběly převážně pro své domácí japonské zákazníky.

Nicméně postupně se orientují spíše na mezinárodní trhy. Význam Tokijského autosalonu se tedy mění spolu s jeho globalizací. Mohl by to být další důvod, proč se snižuje počet návštěvníků.

Organizátor Tokijského autosalonu se snaží změnit přístup všech skupin, aby se překonala takto složitá situace. Je naplánováno mnoho speciálních akcí za účasti návštěvníků.

Jako například jízda po terénní dráze s profesionálním řidičem, zkoušení bezpečnostních prvků aut. Návštěvníci se svezou také autem na palivové články. Každopádně je Tokijský autosalon spíše ve fázi pokusů a omylů...

Co se chystá do Tokia

Tokijský autosalon se bude konat od 26. října (novinářské dny začínají o dva dny dříve) do 11. listopadu v Makahuri Mense v japonské Chibě. Od roku 1954, kdy proběhla první výstava, slaví tokijský autosalon v letošním roce svůj 40. ročník. V Tokiu se bude prezentovat 241 výrobců z 11 zemí a kromě toho například i 4 vlády. Bohužel se do Tokia nevydala česká Škoda.

Představí se zde celkově 520 vozidel, z toho 71 světových premiér (37 osobních automobilů, 5 užitkových vozidel, 26 motocyklů a 3 karosářských studií) a 97 japonských premiér (71 osobních automobilů, 2 užitková vozidla a 24 motocyklů). Bude to tedy jeden z nejlepších autosalonů, co se týče počtu světových premiér.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.