Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia 2004? Zvenčí žádná velká revoluce

  12:07aktualizováno  12:07
Skončily dlouhé dohady o tom, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. Z fotografií nového vozu, které MF DNES získala, je patrné, že jeho design nepřináší žádnou revoluci. Drží se osvědčené "konzervativní" koncepce, kterou mladoboleslavské firmě určil mateřský koncern Volkswagen. Auto ctí stejnou filozofii jako dnes: jeho design a velikost se snaží vměstnat na pomezí dvou různých tříd.

Octavia druhé generace je postavena na koncernovém podvozku, společném s novým Volkswagenem Golf. Znamená to, že bude mít o sedm centimetrů větší vzdálenost mezi přední a zadní nápravou. Díky tomu by se měl nový model vyznačovat i větším prostorem pro nohy pasažérů na zadních sedadlech. Právě to byla jedna ze slabin, často kritizovaných u první verze octavie. Přestože se snímky nového vozu vyskytly už nyní, v prodejnách se podle zástupců automobilky Škoda objeví nejdříve v roce 2004. A to i přes fakt, že současná octavia jezdí po silnicích už šest let, což je přesně ta doba, po které by už měl nastoupit nový model. Zpoždění je dáno tím, že koncern Volkswagen nechce, aby nová škodovka konkurovala nejnovější verzi golfu, která se na trhu objeví příští rok. Navíc se "staré octavie" stále velice dobře prodávají.

Druhá verze Škody Octavia. Příchod tohoto modelu v roce 1996 se považuje za skutečný průlom ve spolupráci s VW, její první plod, model Felicia, považovali mnozí jen za vylepšení za komunismu vyvinutého favoritu.

Varianta kupé nové Škody Octavia, která se však nakonec vyrábět nebude. (22. srpna 2002)

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Půvabná Eliška je houslovou nadějí. Peníze z aukce jí pomohou studovat

Talentovaná houslistka Eliška Kukalová

Talentovaná Eliška Kukalová je označovaná za zázrak mezi současnými mladými houslisty. Podle slavného hudebníka Václava...

Výročí Dieselgate: soudy, miliardové pokuty a rostoucí síla Volkswagenu

Právě motory TDI způsobily Volkswagenu dalekosáhlé problémy.

Přesně před třemi lety vyšla ve světových agenturách nenápadná zpráva o potížích koncernu Volkswagen v USA kvůli měření...

Najdete na iDNES.cz