Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Octavia Combi se začala prodávat. Ceny startují na 365 tisících

  11:00aktualizováno  11:00
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Škoda odhalila v úterý 5. března na autosalonu v Ženevě novou Octavii Combi. S představením hned odstartoval prodej. Oproti liftbacku je u základního provedení za kombík příplatek 30 tisíc. Nejlevnější nová kombíková octavia tak startuje na 364 900 korunách. První auta vyrazí na silnice koncem dubna.

Může se hodit

Líbí se vám nová Škoda Octavia Combi? Kupte si jí přes Automodul.cz/Škoda Octavia.

Podoba nového kombíku z Mladé Boleslavi byla už známá, na Ženevu tak zbyla jediná hádanka: kolik bude stát. Příplatek za praktičtější verzi s větším kufrem je u základní verze 30 tisíc korun, což je o čtyři tisíce méně než u předchozí generace.

Ceny začínají na 364 900 korunách za model Škoda Octavia Combi 1,2 TSI/63 kW ve výbavě Active. U této základní výbavy je tedy příplatek za kombík vždy třicet tisíc korun. U vyšších výbav Ambition a Elegance jsou příplatky 35 tisíc korun.

Oficiální uvedení na český trh proběhne v květnu 2013. Ještě v průběhu letoška nabídku rozšíří také Octavia Combi 4×4 s pohonem všech kol, slibuje Škoda.

Premiéra Škody Octavie Combi na autosalonu v Ženevě.

Octavia Combi má pro úspěch značky Škoda na českém trhu klíčový význam. Dosud se v Česku prodalo téměř 145 tisíc kombi první a druhé generace, což je zhruba polovina všech prodejů řady Octavia. "Nová Octavia Combi půjde stejně úspěšnou cestou jako její předchůdkyně. Ceny zůstávají prakticky nezměněny," zdůrazňuje šéf českého zastoupení značky Petr Pečenka.

Dobře rostlá

Octavia Combi třetí generace povyrostla oproti své předchůdkyni o plných devět centimetrů do délky a o 4,5 centimetru do šířky. Prostor mezi nápravami (rozvor) je delší o 11 centimetrů. Kufr je ještě o pět litrů větší než u současného modelu, což znamená, že výsledných 610 litrů deklasuje všechny konkurenty nižší střední třídy (většinou mají kolem 500 litrů), ale i třídy střední.

První prohlídka

S novou Octavií Combi jsme mohli strávit jednu hodinu v malé předpremiéře. Naše dojmy si můžete přečíst ZDE.

Výrazně překonává třeba Ford Mondeo kombi, Hyundai i40 či Toyotu Avensis (tedy modely střední třídy), přestože ostatními rozměry (délka, rozvor) se octavia zastavila na horní hranici kompaktní třídy.

Fotogalerie

Po sklopení opěradel zadních sedadel se zavazadlový prostor zvětší až na 1 740 litrů. Kufr má novou dvojitou podlahu, podobnou bylo možné objednat už i do současné generace v nejvyšší výbavě Laurin & Klement. Pod podlahu se nyní třeba vejde roleta zavazadlového prostoru a příčníky střešního nosiče.

Kombíky v Česku převažují

Česká republika patří k trhům s mírně převažujícím podílem verzí combi. U Octavie druhé generace je v Česku poměr 60:40 ve prospěch karosářské varianty combi. "Očekáváme, že v případě modelu Octavia třetí generace se tento poměr nepatrně upraví, pravděpodobně na 45 procent provedení liftback a 55 procent provedení combi," říká Vítek Pelc ze Škody Auto.

Nová Škoda Octavia Combi na oficiálním videu


Autoři: ,




Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.