První závod octavií na mosteckém okruhu má jasného šampiona

  14:59aktualizováno  17:39
Populární okruhový závod Octavia Cup tento víkend začíná psát další kapitolu své historie. Na Autodromu v Mostě soupeřilo o první body sedmidílného seriálu celkem patnáct závodníků. Podívejte se na záznam celého závodu. O souboje plech na plech opravdu nebyla nouze.

První závod, který se jel v neděli dopoledne, ovládl způsobem start cíl jezdec týmu Carpek Service Tomáš Pekař před mistrem Evropy FIA ETCC z roku 2015 Michalem Matějovským a Matoušem Kubů z Yawspeed Autosport. 

Fotogalerie z dopoledního závodu

Pro druhý závod, který startoval po 16 hodině, si prvních šest jezdců v pořadí vyměnilo pozice na startovním roštu.

Tomáš Pekař potvrdil aktuální výbornou formu a i ve druhém závodě sedmidílného populárního závodního seriálu Octavia Cup triumfoval. 

Na rozdíl od prvního závodu, kdy startoval z poll position a vyhrál způsobem start cíl, se ve druhém závodě posunul podle pravidel na šesté místo a double si musel vybojovat. Postupně předjel všech 5 závodníků před ním. 

Druhý dojel stejně jako dopoledne mistr Evropy FIA ETCC 2015 Michal Matějovský a třetí syn slavného českého závodníka Petr Fulín junior. Smolařem závodu se stal Martin Machala, který po kolizi s Wolfgangem Krieglem nedokončil ani druhý závod.

Octavia Cup

Seriál, v němž se po okruzích prohání smečka stejných octavií, navazuje na pohárové závody, které se začaly jezdit před dvaceti lety. 

„Škoda Octavia Cup se zařadil mezi nejúspěšnější pohárová klání nejen v ČR, ale v celé Evropě. Řadě jezdců pohár pomohl nastartovat profesionální kariéru a pomohl najít zajímavá jezdecká angažmá,“ uvádí mluvčí promotéra obnoveného Octavia Cupu, kterou je firma Benet. 

Původní seriál se jezdil v letech 1998 až 2009, za volanty okruhových octavií první a druhé generace se vystřídalo přes 120 jezdců z Česka i zahraničí. V Evropě existuje řada obdobných značkových pohárových projektů, kde velká část z nich je přímo nebo nepřímo podporována výrobci vozů či importéry.

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

EU se dohodla na emisích, do roku 2030 se musí snížit o 37,5 procenta

Ilustrační foto

Evropská unie dosáhla kompromisu v otázce, jak výrazně snížit emise oxidu uhličitého u aut. Do roku 2030 tak škodlivé...

Pirátské vedení Prahy chce pokračovat v projektu půjčovny elektroaut

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Nová pražská koalice chce upravit projekt městského systému sdílených elektromobilů, který schválila minulá politická...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Najdete na iDNES.cz