Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia by mohla dostat na konec kariéry větší svaly

  12:47aktualizováno  15:32
Jinak si nápis "performance kit" na zadním okně vysvětlit nelze. Zamaskovaná Škoda Octavia šplhá na Grossglockner, aby při čekání na novou generaci mohla být možná ještě o něco ostřejší.

Škoda Octavia při testování na Grossglockneru | foto: Zdeněk Beranpro iDNES.cz

Maskovanou Octavii Combi potkal o uplynulém víkendu ve stoupání na nejvyšší rakouskou horu Grossglockner čtenář iDNES.cz Zdeněk Beran. Jako doprovod octavie jel podobně maskovaný roomster.

Novou, třetí generaci octavií Škodovka právě vyvíjí. Tu stávající by měla nahradit nejpozději do dvou let. Současná veleúspěšná generace nejdůležitějšího škodováckého modelu se ale chce rozloučit s plnou parádou. Kromě připravované třetí generace octavie krouží testovací kilometry i ta dnešní.

Na maskovaném prototypu, který ulovili také fotografové serveru carsspyphotos.com, jsou vidět modifikace na náraznících, pod samolepkami matoucími oko diváka se možná ukrývají i úpravy grafiky světel.

Autošpioni i podle nápisu "performance kit", který vykukuje zpod maskování na zadním okně, usuzují, že na závěr kariéry by měla octavia dostat "balíček", který ji přiostřil. Zatím není jasné, co Škodovka chystá. Nabízejí se dva scénáře: "falešné svaly", anebo víc koní pro Octavii RS.

Škoda Roomster při testování na Grossglockneru

Octavii při testování doprovázel o tomto víkendu stejně maskovaný roomster.

Loni na tuningovém srazu u Wörthersee Škoda představila dva koncepty Fabia RS+ a Octavia RS+. Obě "pluska" pak vozila po dalších akcích a testovala reakce veřejnosti. Koncem tohoto týdne se tuningové speciály k rakouskému jezeru chystají znovu.

Fabia pak dostala letos speciální verzi Monte Carlo, ve které i malá škodovka s motorem 1,2 TSI může dostat "falešné svaly" v podobě prvků výbavy a ladění podvozku z nejrychlejší stoosmdesátikoňové verze RS.

Buď tedy pro oživení modelové řady dostane octavia podobně pojatou – v designu provedení RS laděnou – verzi, nebo se chystá ještě "připepřená" Octavia RS, kterou se stávající generace rozloučí. Podobně jako to třeba udělalo Audi s modelem A3, které pár měsíců před uvedením nové generace představilo zuřivou verzi RS3.

Škodovka by mohla mít připraveno něco podobného, ovšem v méně pompézním formátu. Dosavadní benzinová verze Octavie RS má dvousetkoňový přeplňovaný dvoulitr. Stejný motor dostává třeba VW Golf GTI, nebo Audi Q5, kde má ovšem výkon 211 koní. Právě těch jedenáct koní navíc teď možná maskovaná octavia trénuje.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...
Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...

r.v. 2009, naj. 143 000 km, diesel
640 090 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.