Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia druhé generace: novější, než se čekalo

  8:13aktualizováno  8:13
Sedm centimetrů délky navíc a nejméně sedm příštích let života české automobilky Škoda. Taková je octavia druhé generace, auto, které už čeká v Mladé Boleslavi na premiéru a má otevřít automobilce cestu k dalšímu rozkvětu.
Škoda Octavia II

Škoda Octavia II | foto: Škoda

"Uvedení nové octavie bude pro nás hlavní událostí roku," říká šéf automobilky Vratislav Kulhánek. Octavia II pro něj bude důležitou zbraní pro upevnění pozice jak na českém a západoevropském trhu, tak uvnitř koncernu Volkswagen.

Na obou frontách je horko: prodej aut ve světě roste jen málo a mateřský Volkswagen sám zažívá slabší období. Škodě se tak bude nové auto nyní náramně hodit. První neveřejnou premiéru si nová octavia odbyla včera. Začátkem března ji ukážou světu na autosalonu v Ženevě a v červnu se začne prodávat na českém trhu. Do konce roku by mohl být představen i kombík.

Délka vozu je 4572 mm, šířka 1769 mm a výška 1462 mm. Základní objem zavazadlového prostoru představuje 560 l.
Linie vozu se podobají dnešní octavii, která se i po sedmi letech prodává stejně dobře jako na začátku. Od roku 1996 se jí doma i ve světě prodal skoro milion. Zadání pro novinku znělo vyrobit znovu klasickou limuzínu, která si udrží svůj hlavní trumf, kdy na podvozku malého auta stojí auto velké. Přesto je octavia opravdu nová - možná víc, než se čekalo. Na první pohled upoutá daleko výraznější předek vozu. Kapota se vpředu sbíhá do lichoběžníku, celá maska je robustnější a špičatější a světla větší a protáhlejší.


Nová Škoda Octavia je delší a dražší

To vše dává zpředu mnohem robustnější dojem. Sedm centimetrů je znát, vůz zvenčí vypadá honosněji. Má víc místa na zadních sedadlech a také větší kufr. Zadní světla nové octavie zasahují víc do boku, což je novinka i v porovnání s fabií a superbem.

Až donedávna automobilka tajila veškeré informace o novém modelu a hodlala vše odkrýt až začátkem března při světové premiéře vozu na autosalonu ve švýcarské Ženevě. V posledních týdnech se ale v tisku objevily záběry ze zkoušek nového modelu a některé technické detaily.

Po konstrukční stránce je podle mluvčího automobilky Evžena Krauskopfa následovník octavie zcela nový model, který je širší i delší než současná octavie a má i větší zavazadlový prostor. Délka vozu je 4572 milimetrů, šířka 1769 milimetrů a výška 1462 milimetrů. Základní objem zavazadlového prostoru je 560 litrů. Nový model bude tedy o 65 milimetrů delší, o 38 milimetrů širší a bude mít o 32 litrů větší zavazadlový prostor než současný vůz.

INFOGRAFIKA nová Octavia: popis změn

Hodně se změnil interiér. Použité materiály jsou luxusnější a kvalitnější. Auto má nový volant a širší, výše posazený střední ovládací panel.

V nabídce budou čtyři benzinové a dva naftové motory. Pro pohon nového vozu Škoda Octavia jsou připraveny zážehové motory 1.4 MPI/55 kW a 1.6 MPI/75 kW. K dispozici budou také zážehové agregáty 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva. Nabídku vznětových motorů tvoří dva moderní úsporné čtyřválce 1.9 TDI-PD/77 kW a 2.0 TDI-PD/103 kW.

Líbí se vám nová Škoda Octavia? Hlasujete ZDE
Neobvyklé je, že spolu s novou octavií se ještě rok bude vyrábět stará, byť od listopadu už zřejmě jen v omezené nabídce. Nový model se tedy pravděpodobně odliší cenou, která patrně překročí 400 tisíc korun (dnes octavia začíná na 380 tisících). Nové auto se začne vyrábět ve Vrchlabí, starou výrobní linku by Škoda ráda časem přesunula do Ruska či jinam na východ.


Nekonečný příběh Škody Octavia II. Díl druhý: Máme ji?

Nová octavia bude pro Škodu ledoborcem hlavně na západních trzích, kde je pro auto její kategorie nejvíce zákazníků, kde ale letos také přibude řada rivalů: nové verze astry a focusu, Citroën C4 či Peugeotu 407. Škoda naopak ujíždí těm, kteří by od ní čekali nejlevnější vozy. První octavia byla cestou, jak ve světě získat zpět ztracenou prestiž, a druhá má toto dílo završit. "Už nejsme levná značka," říká Kulhánek.

Následovník převzal název octavie, protože získal ve světě největší ohlas ve spektru škodováckých výrobků. Náběh nové octavie se připravuje v závodě Škody ve
Vrchlabí. Je ovšem pravděpodobné, že již letos se rozšíří výroba nového modelu i do Mladé Boleslavi.


Tapety na plochu

V současné době vyrábí Škoda modely octavia a fabia v Mladé Boleslavi, speciální modely odvozené od octavie ve Vrchlabí a vozy superb a fabia sedan v Kvasinách. Nejdelší budoucnost má před sebou teoreticky model superb, který začala firma uvádět na trhy v roce 2002. Fabia se začala vyrábět v roce 1999 a vedení firmy očekává, že její výroba vydrží zřejmě do roku 2006.

 

DALŠÍ INFORMACE: Škodovka řeší úkol jak pro chytrou horákyni

Další články o nové octavii:
Kauza Škoda: 11 octavií nachytáno pohromadě
Nová octavia bude prostornější
Škodovka zkouší tiché revoluce
Octavia 2004? Zvenčí žádná velká revoluce

Autoři: , ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.