Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia má po 50 letech opět motor 1,2. Nový čtyřválec s turbem

  16:03aktualizováno  16:03
Downsizing, tedy zmenšení objemu motoru a "dohnání" výkonu turbodmychadlem. To je cesta, jak dostát stále přísnějším ekologickým limitům. I proto dostává Škoda Octavia nový malý přeplňovaný motor 1,2.

Škoda Octavia | foto: Škoda

Poslední octavia s motorem 1,2 měla buď označení Super, a nebo to byl třídveřový kombík a v 1221 kubických centimetrech bylo ukryto 33 kW. To byla ale praprababička dnešních škodovek, kterou kupovali v mototechnách naši rodiče na přelomu padesátých a šedesátých let (kombíky se vyráběly až do roku 1971).

Škoda Octavia

To dvanáctistovka pro novou octavii má výkon víc než dvakrát vyšší. Nejmenší benziňák nahradí doposud nabízenou atmosferickou jedna-šestku s podobným výkonem.

V nabídce motorů pro nejdůležitější škodovku se usadí pod motor 1,4 TSI, který dostala octavia předloni při faceliftu. Vyjma nejzákladnější atmosferické 1,4 s výkonem 59 kW tak budou všechny motory (benzinové i naftové) pro octavie přeplňované.

Motor 1,2 TSI vzešel ze spolupráce německých a českých konstruktérů a vyrábí se v Mladé Boleslavi. Čtyřválec s výkonem 77 kW (105 koní) s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem už se v dobrém světle předvádí v modelu Yeti. Maximum točivého momentu 175 Nm je dostupné v rozmezí 1 550 až 4 100 otáček za minutu.

Základní motor 1,2 TSI ve Škodě Yeti

"Octavia 1,2 TSI s kombinovanou spotřebou 5,7 l/100 km plní normu EU5 a je nejúspornější benzinovou motorizací modelové řady Octavia. Díky nízkým emisním hodnotám (134g CO2/km) významně přispívá ke snižování emisního průměru vozů Škoda," odhaluje tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf jeden z důvodů zařazení nového motoru, známého třeba z Volkswagenů Golf a Polo a chystaného třeba pro fabii, do nabídky octavie.

Stojí také za pozornost, že tabulková spotřeba Octavie 1,2 TSI je o dva decilitry nižší než u malé Fabie s tříválcem 1,2 HTP.

Škoda Yeti 1,2 TSI

Test terénní škodovky s novým motorem chystaným pro octavii čtěte ZDE

"Motor bude volitelně k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo také ve verzi se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG," doplňuje Evžen Krauskopf.

Octavia 1,2 TSI bude od února, cena vozu v základní verzi Prima je 353 900 Kč. Dealeři už nabírají objednávky.

110 let výroby motorů

Výroba motorů zaměstnává v Mladé Boleslavi 600 lidí a každý den sjede z linek až 2 800 pohonných jednotek. Z toho tisíc kusů připadá na 1,2 TSI. Kromě nového motoru Škoda v Mladé Boleslavi vyrábí dvě výkonové varianty motoru 1,2 HTP a probíhá zde dokončovací montáž motorů 1,4 MPI a vznětových motorů 1,4 TDI PD, 2,0 TDI PD, 2,0 TDI CR. Více o výrobě motorů v Mladé Boleslavi čtěte ZDE


Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Transit 2.2 L2H3 č.73.
Ford Transit 2.2 L2H3 č.73.

r.v. 2012, naj. 111 000 km, diesel
240 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.