Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia po 100 000 km: bez závad

  16:56aktualizováno  16:56
Škodovka se rychle učí. Hodně rychle. Tak rychle, že v kvalitě předhonila i své vzory z koncernu Volkswagen. To není nový reklamní slogan, ale komentář k výsledkům nezávislého testu Škody Octavia, který dva roky prováděl největší německý motoristický magazín Auto Bild.

Škoda Octavia | foto: Škoda auto

Škodovácké kombi s motorem 1.6 litru FSI po ujetí 101 tisíc kilometrů rozebrali technici zkušebny Dekra do posledního šroubku a prozkoumali všechny součástky, jak se na nich čas a kilometry podepsaly.

"Výsledek je vynikající, octavia má jedničku jako bič. Až na drobnosti spolehlivě sloužila technika, ale výborně zachované jsou i plasty, chromy a lak," shrnuli experti.

"Přepište dějiny," komentuje výsledky Auto Bild. Octavia deklasovala všechny "rozebrané" mercedesy, BMW nebo spřízněná audi.

Škoda se s pouhými pěti závadami dostala mezi trojici nejlepších z celkem 45 automobilů, které Auto Bild takto podrobně testoval. Lepší byla pouze Mazda 6 a hybridní Toyota Prius, naopak mnohé vozy Volkswagenu dopadly neslavně. Malé polo je předposlední, rodinný touran dokonce tabulku uzavírá se 77 trestnými body. Také předchozí generace octavie a fabie skončily v zadní části tabulky.

Chcete vědět více?

Podrobné výsledky a přehled závad octavie v testu najdete ve středeční příloze Auto MF DNES.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ
Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ

r.v. 2015, naj. 78 400 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.