Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia pro rok 1999 se v něčem zlepšila, ale i zhoršila

  21:38aktualizováno  21:38
- Nový modelový rok 1999, pod jehož označením sjíždějí Octavie z pásů automobilky již od srpna, přinesl několik změn v interiéru vozu. Některé Octavii výrazně vylepšily, jiné ji spíše neprospěly.
Nejočekávanější změnou bylo nové tvarování zadní části předních sedadel. Kritizovaný malý prostor pro kolena cestujících vzadu doznal díky vybrání stěny předních sedadel zlepšení, zběžné měření ukázalo, že přibylo něco okolo tří centimetrů. Vykrojená sedadla navíc dostala i praktické odkládací kapsy. Z předních sedadel však zmizely bederní opěrky, které automobilka přesunula ze standardní do mimořádné výbavy za doplatek 4600 korun.
Z úst nejednoho prodejce vozů Škoda je dnes možné zaslechnout, že Octavia v provedení GLX (u Combi) a SLX (u Combi i limuzíny) je od nového modelového roku spíše autem pro čtyři osoby. Uprostřed zadního sedadla se objevila loketní opěra s úložným prostorem. Ta sice zpříjemní jízdu dvojici pasažérů, po jejím zasunutí zpět do opěradla si však pátý cestující hodně pohodlí neužije. Robustní opěra vysunula střední část opěradla směrem dopředu a pátý pasažér nejen že sedí hodně zpřímeně, ale má i méně prostoru pro nohy.
Mnohem příjemnější je nově montovaná loketní opěrka mezi předními sedadly. Po té volali hlavně řidiči jezdící často dlouhé dálniční vzdálenosti. A konečně poslední významnou inovací je nový design palubní desky. Není nijak převratný, protože se hodně podobá koncernovým sourozencům Volkswagenu Passat a novému modelu Bora, stejně tak jakoby z oka vypadl jednomu z designérských modelů interiéru Octavie v mladoboleslavském muzeu. Tvarování a černé probarvení nové palubní desky však dodává Octavii luxusnější nádech než původní provedení, které i nadále zůstává ve výbavě LX a GLX.

Vykrojená přední sedadla dávají dvojici cestujících vzadu nejen více prostoru, ale nabízejí jim i odkládací kapsy.

Stará palubní deska vozů Škoda Octavia.

Nová palubní deska je elegantnější, ale zatím je určená pouze pro verzi SLX.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.