Octavia pro rok 1999 se v něčem zlepšila, ale i zhoršila

- Nový modelový rok 1999, pod jehož označením sjíždějí Octavie z pásů automobilky již od srpna, přinesl několik změn v interiéru vozu. Některé Octavii výrazně vylepšily, jiné ji spíše neprospěly.
Nejočekávanější změnou bylo nové tvarování zadní části předních sedadel. Kritizovaný malý prostor pro kolena cestujících vzadu doznal díky vybrání stěny předních sedadel zlepšení, zběžné měření ukázalo, že přibylo něco okolo tří centimetrů. Vykrojená sedadla navíc dostala i praktické odkládací kapsy. Z předních sedadel však zmizely bederní opěrky, které automobilka přesunula ze standardní do mimořádné výbavy za doplatek 4600 korun.
Z úst nejednoho prodejce vozů Škoda je dnes možné zaslechnout, že Octavia v provedení GLX (u Combi) a SLX (u Combi i limuzíny) je od nového modelového roku spíše autem pro čtyři osoby. Uprostřed zadního sedadla se objevila loketní opěra s úložným prostorem. Ta sice zpříjemní jízdu dvojici pasažérů, po jejím zasunutí zpět do opěradla si však pátý cestující hodně pohodlí neužije. Robustní opěra vysunula střední část opěradla směrem dopředu a pátý pasažér nejen že sedí hodně zpřímeně, ale má i méně prostoru pro nohy.
Mnohem příjemnější je nově montovaná loketní opěrka mezi předními sedadly. Po té volali hlavně řidiči jezdící často dlouhé dálniční vzdálenosti. A konečně poslední významnou inovací je nový design palubní desky. Není nijak převratný, protože se hodně podobá koncernovým sourozencům Volkswagenu Passat a novému modelu Bora, stejně tak jakoby z oka vypadl jednomu z designérských modelů interiéru Octavie v mladoboleslavském muzeu. Tvarování a černé probarvení nové palubní desky však dodává Octavii luxusnější nádech než původní provedení, které i nadále zůstává ve výbavě LX a GLX.

Vykrojená přední sedadla dávají dvojici cestujících vzadu nejen více prostoru, ale nabízejí jim i odkládací kapsy.

Stará palubní deska vozů Škoda Octavia.

Nová palubní deska je elegantnější, ale zatím je určená pouze pro verzi SLX.