Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia RS Combi - příjemně silná i elegantní

  9:57aktualizováno  9:57
Rozšiřování nabídky z Mladé Boleslavi se dotklo i sportovní varianty běžné octavie, modelu RS, když se ukázala i jako kombi. Ukázalo se, že má pěkný interiér, moc dobré jízdní vlastnosti, velmi sympatický záběr benzinové osmnáctistovky s turbem a k tomu odpovídající spotřebu. V rámci redakčního zkoumání usedl za volant Octavie RS Combi i automobilový závodník Emil Triner.Napsali jsme dříve: Škoda Octavia RS kombi

Pozorně si seřídil volant i sedadlo, rozsvítil do deštivého dopoledne a... A klidně vyjel. Bez řevu motoru, bez hvízdání pneumatik."Já to auto znám. Nepotřebuju tady jezdit rallye, abych se přesvědčil o kvalitě," pravil sportovní jezdec a klidně se řadil do provozu. Nejvíc si Triner pochvaloval vnitřní uspořádání a design interiéru: "Moc dobře ergonomicky uspořádaný vnitřek, po ničem se nemusím zvlášť moc natahovat. I ty sedačky jsou hodně příjemné. Je cítit předpoklad, že se občas s tímhle autem pojede ostřeji, a tak jsou ušité boky sedáku trochu výš." Když se provoz mírně uvolnil, sešlápl Emil Triner pedál plynu přece jen o něco hlouběji. Turbo spustilo a akcelerace rostla. "Že má auto silnější motor a je ochotné vyrazit, to potěší každého. A tady je ten motor opravdu dobrý. Já vlastně ten samý mám v Seatu Leon, se kterým trénuji. V octavii se mi zdá možná o chlup pomalejší při rozjezdu, ale jednak je to auto úplně nové a jednak je Octavia Combi o něco těžší než leon," porovnává Triner. Chování vozu ve vysokých rychlostech závodník nechtěl zkoušet především kvůli počasí a provozu. Řekl: "Aby se nás někdo nelekl..."

Může se hodit

Prodej, koupě nebo převod leasingu nových   a ojetých automobilů Škoda Octavia              na našem serveru www.automodul.cz

Hned nato však bilancoval své zkušenosti s kombíky: "Já jsem měl dva a u obou se mi zdálo, že jsou o něco rychlejší než sedany nebo hatchbacky. Jako by měly lepší aerodynamiku. Slyšel jsem taky, že snad je Octavia Combi citlivější na boční vítr. Teď mi to ale tak vůbec nepřipadá. Je stabilní." Emil Triner během své zkušební jízdy v Octavii RS Combi dosáhl průměrné spotřeby 9 litrů naturalu na sto kilometrů. Když prý trénuje, vezme si tentýž motor 17-20 litrů. V mizerných povětrnostních podmínkách, ve kterých se zkušební jízda odbývala, si Triner pochvaloval elektronický systém stability. Například při rychlejším průjezdu kaluží se projeví, když ubere na výkonu přenášeném na jednotlivá kola, takže účinně eliminuje eventuální tendenci vozu přejít do smyku. "Cítím se bezpečněji. I když umím dost dobře jezdit i bez elektronické stability, přesto ESP vypínám jenom na tréninky," pravil Emil Triner.

Octavia RS Combi

motor 1.8 20V turbo

obsah motoru

1781

počet válců

 4

maximální výkon

 132 kW

maximální rychlost

 235 km/hod

zrychlení 0-100km/hod

 7,9 sec.

průměrná spotřeba

 8 l/100km

převodovka

pětistupňová manuální



Škoda Octavia RS Combi osloví jak dynamickou jízdou tak výrazným úložným prostorem. Dojet proto pěkně pod plynem k lesu a vytáhnout z kufru horské kolo není sen.

Autoři:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Mercedes Třída GL 5,5 63...
Mercedes Třída GL 5,5 63...

r.v. 2014, naj. 38 500 km, benzín
2 359 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.