Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia RS Combi - příjemně silná i elegantní

  9:57aktualizováno  9:57
Rozšiřování nabídky z Mladé Boleslavi se dotklo i sportovní varianty běžné octavie, modelu RS, když se ukázala i jako kombi. Ukázalo se, že má pěkný interiér, moc dobré jízdní vlastnosti, velmi sympatický záběr benzinové osmnáctistovky s turbem a k tomu odpovídající spotřebu. V rámci redakčního zkoumání usedl za volant Octavie RS Combi i automobilový závodník Emil Triner.Napsali jsme dříve: Škoda Octavia RS kombi

Pozorně si seřídil volant i sedadlo, rozsvítil do deštivého dopoledne a... A klidně vyjel. Bez řevu motoru, bez hvízdání pneumatik."Já to auto znám. Nepotřebuju tady jezdit rallye, abych se přesvědčil o kvalitě," pravil sportovní jezdec a klidně se řadil do provozu. Nejvíc si Triner pochvaloval vnitřní uspořádání a design interiéru: "Moc dobře ergonomicky uspořádaný vnitřek, po ničem se nemusím zvlášť moc natahovat. I ty sedačky jsou hodně příjemné. Je cítit předpoklad, že se občas s tímhle autem pojede ostřeji, a tak jsou ušité boky sedáku trochu výš." Když se provoz mírně uvolnil, sešlápl Emil Triner pedál plynu přece jen o něco hlouběji. Turbo spustilo a akcelerace rostla. "Že má auto silnější motor a je ochotné vyrazit, to potěší každého. A tady je ten motor opravdu dobrý. Já vlastně ten samý mám v Seatu Leon, se kterým trénuji. V octavii se mi zdá možná o chlup pomalejší při rozjezdu, ale jednak je to auto úplně nové a jednak je Octavia Combi o něco těžší než leon," porovnává Triner. Chování vozu ve vysokých rychlostech závodník nechtěl zkoušet především kvůli počasí a provozu. Řekl: "Aby se nás někdo nelekl..."

Může se hodit

Prodej, koupě nebo převod leasingu nových   a ojetých automobilů Škoda Octavia              na našem serveru www.automodul.cz

Hned nato však bilancoval své zkušenosti s kombíky: "Já jsem měl dva a u obou se mi zdálo, že jsou o něco rychlejší než sedany nebo hatchbacky. Jako by měly lepší aerodynamiku. Slyšel jsem taky, že snad je Octavia Combi citlivější na boční vítr. Teď mi to ale tak vůbec nepřipadá. Je stabilní." Emil Triner během své zkušební jízdy v Octavii RS Combi dosáhl průměrné spotřeby 9 litrů naturalu na sto kilometrů. Když prý trénuje, vezme si tentýž motor 17-20 litrů. V mizerných povětrnostních podmínkách, ve kterých se zkušební jízda odbývala, si Triner pochvaloval elektronický systém stability. Například při rychlejším průjezdu kaluží se projeví, když ubere na výkonu přenášeném na jednotlivá kola, takže účinně eliminuje eventuální tendenci vozu přejít do smyku. "Cítím se bezpečněji. I když umím dost dobře jezdit i bez elektronické stability, přesto ESP vypínám jenom na tréninky," pravil Emil Triner.

Octavia RS Combi

motor 1.8 20V turbo

obsah motoru

1781

počet válců

 4

maximální výkon

 132 kW

maximální rychlost

 235 km/hod

zrychlení 0-100km/hod

 7,9 sec.

průměrná spotřeba

 8 l/100km

převodovka

pětistupňová manuální



Škoda Octavia RS Combi osloví jak dynamickou jízdou tak výrazným úložným prostorem. Dojet proto pěkně pod plynem k lesu a vytáhnout z kufru horské kolo není sen.

Autoři:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Chystá se zdražení pokut: za telefonování a focení až 10 tisíc a 4 body

Ilustrační snímek

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s policií pracuje na zpřísnění bodového systému. Více se bude postihovat používání...

Škoda Kodiaq GT: kupé-SUV se testuje převlečené za mazdu, jako před 30 lety

Prototypy Škody Kodiaq GT převlečené za SUV Mazdy.

Znetvořené prototypy prohánějící se v běžném provozu fascinují milovníky automobilů. Tuší, že maskování ukrývá něco...

Další z rubriky

Na koncert za volant. Hraje líp auto, nebo hi-fi za 1,5 milionu?

Během testu audiosystému ve voze Volvo V90 Cross Country se hudební skladatel...

Audiosystémy aut udělaly od dob, kdy se na zadních oknech nadšenců začaly objevovat ohromné nálepky Bose a Pioneer,...

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

Requiem za Pajero. Loučí se nebojácný off-road, končí bez náhrady

Mitsubishi Pajero

Na evropském trhu už o pravověrný off-road skoro nezavadíte. Doba hraje do not SUV a jejich odvozeninám. Výjimky tvoří...

Najdete na iDNES.cz