Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie má nové stíhačky na okresky. Octavie se skrytými radary a majáky

  19:21aktualizováno  19:21
Je to evropský unikát, chlubí se policejní prezident Tomáš Tuhý. Nové policejní speciály na silnici nepoznáte. Nemají typickou stříbrnou uniformu s nápisy a pruhy. Maják mají schovaný uvnitř. Jsou ale prošpikované tou nejmodernější výbavou. Jeden takový speciál vyšel na 1,3 milionu.

Zástupci policie převzali 50 octavií a tři superby v civilním provedení. Octavie pohání přeplňované benzinové motory 1,8 TSI/132 kW v kombinaci s pohonem všech kol a automatickými dvouspojkovými převodovkami DSG.

Za padesát octavií dala policie šedesát milionů. Na první pohled jsou nenápadné, modré, stříbrné, černé. Na pohled jsou zcela obyčejné, nemají ani LEDková světla denního svícení. Při bližším ohledání rozpoznáte jen LED světla za okny, anténku na střeše a kameru na přístrojovce.

Jde o zcela novou konstrukci majákové soustavy, jejíž signalizace je pro účastníky provozu lépe viditelná a zásahové jednotky již nemusí umísťovat magnetický maják na střechu vozidla.

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě prosadit záměr zvláštního výstražného zařízení, které nebude potřeba používat v kombinaci s takzvaným střešním majákem,“ řekl Tuhý novinářům. „Je to nový produkt, se kterým jsme v rámci vývoje policejních speciálů přišli na trh, a je to také z důvodu bezpečnosti,“ uvedl s poukazem na dosavadní manipulaci se střešními majáky na neoznačených autech, která byla podle něj pro policisty velmi nebezpečná. Standardem je už dnes také ovládání majáku z místa řidiče.

Octavie mají také radary umožňující dynamické i stacionární měření rychlosti. K tomu také kameru schopnou přečíst registrační značku vozidla a porovnat ji s evidencí odcizených a hledaných vozidel.

Zakázku na dodávku vozů získala mladoboleslavská automobilka ve veřejném tendru v červnu letošního roku. Jde o první část dodávky 88 škodovek za 110 milionů korun. Zbylých 35 octavií policisté dostanou do konce června.

„Jde o první plošnou obměnu služebních vozidel s měřicí technikou pro skrytý dohled nad bezpečností silničního provozu od roku 1994, kdy byla obdobná vozidla poprvé pořízena,“ uvedl policejní prezident Tomáš Tuhý. „Vozidla jsou financována z Fondu zábrany škod a budou alokována na jednotlivé dopravní inspektoráty napříč Českou republikou,“ upřesnil Tuhý.

Podle šéfa dopravní policie Tomáše Lercha budou nové vozy nasazovány jako dohled na silnice prvních, druhých a třetích tříd. Na dálnicích a rychlostních silnicích se s nimi řidiči nepotkají - ty jsou doménou čtyř desítek silnějších passatů a superbů, pořizovaných od roku 2012.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

Turbodiesel řady EA 189

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve...

Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu

Toyota FT-4X

Auta poháněná bateriemi zatím nejsou připravena pro masovou výrobu. V rozhovoru s německým časopisem Spiegel to řekl...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.