Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Od července bude možné dovážet i starší ojetiny

  19:14aktualizováno  19:14
Dovézt ojeté auto z ciziny by mělo být od 1. července snazší. Odpadne totiž limit pro jeho maximální stáří. Současně však bude muset mít doklad o registraci v členském státě EU.
Novelu zákona ocení také milovníci starých aut

Novelu zákona ocení také milovníci starých aut | foto: František DvořákiDNES.cz

Stávající předpisy, kdy mohla být importovaná auta stará nejvýše osm let (nebo musela mít evropskou homologaci, která se uděluje od roku 1993), nevyhovovaly požadavku Unie na volný pohyb zboží.

"Legislativu jsme tak měnili na její žádost,“ říká mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková.

Zaplavení Česka množstvím ojetin na hranici životnosti ale podle ministerstva ani podle dovozců nehrozí. „Bazary jsou přeplněné, na českém trhu je dostatek automobilů všech typů,“ tvrdí Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů.

"Myslím, že spotřebitelé nejsou natolik hloupí, aby si dováželi třeba dvacet let stará auta, do jejichž provozu by pak museli investovat mnohem víc peněz,“ dodává Tunkl.

Importu vraků by měl zabránit také fakt, že dovážené auto musí být v zemi původu typově schváleno podle podmínek, které v dané době platily v Česku. „Problémem je, že podmínky v jednotlivých zemích Unie byly poměrně odlišné a zatím chybí předpis, jak je srovnávat s českými,“ upozorňuje Tunkl.

Z novely zákona by mohli těžit také milovníci starých aut, která však nebyla považována za veterány. Nově by tak neměl být problém dovézt třeba třicet let starého pojízdného brouka.
Loni se do Česka dovezlo přes 140 tisíc ojetých aut.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.