Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odborník je ke spořičům skeptický

  9:14aktualizováno  9:14
Generální ředitel společnosti Shell Česká republika Pavel Šenych nikdy osobně spořiče paliva v automobilech nezkoušel, ale staví se k nim skepticky.
Generální ředitel společnosti Shell Česká republika Pavel Šenych nikdy osobně spořiče paliva v automobilech nezkoušel, ale staví se k nim skepticky. "Neviděl jsem v tomhle oboru nic, co by splnilo tvrzení prodejců," říká.

* Nemáte ke spořičům antipatie třeba kvůli tomu, že ­ řekněme ­ snižují spotřebu zboží vaší společnosti?

Mám chemickou průmyslovku a vím, že například magnety mohou skutečně mít vliv na uspořádání molekul v kapalině. Ovšem benzin je vnitřně tak strukturován, že se to sotva projeví. Prostě - jsem ke spořičům velmi skeptický.

* Prodejce spořičů však hovoří o patentech, certifikátech, výzkumech...

Ano, i jednoduchý vynález může být geniální, ale například ta myšlenka s magnety je stará už několik desetiletí a čas od času jí zkoušejí vytáhnout obchodníci. Vzpomínáte třeba na magnetické náramky, které měly mít blahodárný vliv ­ už si moc nevzpomínám ­ na srdce? To bylo totéž.

* Ani různé přísady do paliva nemohou s výkonem motoru nebo spotřebou paliva pohnout příznivějším směrem?

Nejdůležitější je, jaké je už samo původní palivo. Například naše pohonné látky obsahují taková aditiva, že žádné nové úsady nevznikají, a naopak staré se postupem času uvolňují.


Autor:


Témata: Éčka, Shell


Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.