Odborník na pneumatiky obhajuje zimní gumy

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 26. ledna 2018 do 11:45

OTÁZKA: Dobry den. Mam na dodavce, se kterou jezdime hlavne v lete universalni pneu. zde ctu ze existuje nova vyhlaska o universalnich pneu. Bude stale mozne je na dodavku koupit a pouzivat? Jezdim prevazen v CR a nemecku. Michael
OTÁZKA: Dobrý den, jezdím na skútru až do bodu mrazu nebo sněhu. Myslíte, že mají zimní gumy v tomto případě smysl? Legislativa mě dovoluje mít letní gumy pokud vím, ale občas si říkám, zda-li na ty 2 měsíce nepřezout. Máte s tím zkušenost? Stejně bych se bál motocykl klopit a to i na zimácích a před ledem mě to nezachrání, ale když jsou např. 3 stupně a prší, tak si říkám zda-li je zimní guma lepší či zda-li je efekt nepatrný. Václav Berman
OTÁZKA: Dobrý den, neustále se tu řeší hloubka vzorku. Ale jak je to se stářím pneu i když vzorek, ať již letní nebo zimní, stále vyhlášce vyhovuje. Výrobce jistě doporučí měnit pneu co nejčastěji, aby měl více peněz, ale jak to je doopravdy se stárnutím pneu? Kdy je vhodné staré pneu vyměnit za nové? Ztrácí časem pneu své vlastnosti? Děkuji za odpověď. Tomáš Benda
OTÁZKA: Dobrý den, Nevěřím vašemu tvrzrní, že se nedělají testy letních pneumait v teplotách blízkých 0 či v mínusových, ale budiž. Jak tedy potom můžete tvrdit že jsou letní horší než zimní, když to podle Vás v zimích podmínkách netestujete? Petr
OTÁZKA: Dobrý den, jaké byste mi doporučil pneumatiky, které mohu mít celý rok? Mám malý nájezd (5000-10000km ročně), pohybuji se většinou po městě, na sněhu minimálně. Děkuji Tom
OTÁZKA: dobrý den, chtěl bych se zeptat v návaznosti na výšku vzorku zimních a letních pneumatik, zda by bylo proveditelné řešení, kdy po sjetí "zimního" vzorku ze "zimní" směsi by následovala směs"letní" tedy na těch zbývajících cca 3 mm Děkuji Karel Heřman
OTÁZKA: Mám ještě jednu otázku, co se netýká přímo sněhových pneu - jak se liší pneumatiky dodávané výrobcům na nová auta a pneumatiky co jsou do pneuservisů a eshopů? Jak rozdílná jsou kritéria kvality? Vláďa Vacek
OTÁZKA: Není to celé naprostá fraška a hloupé slovíčkaření? Zimní pneumatiky totiž neexistují pneutika do sněhu (a bahna) a pneumatiky silniční (s různou směsí z vzrokem). Na 100% bude 'letní', i UHP, fungovat v -10C lépe, než sněhová. Proč tedy takto slovíčkaříte o zimních pneumatikch, když jsou lepší jen a sněhu, proč jim neříkáte sněhové? Vláďa Vacek
OTÁZKA: Prosim iDnes, aby do podobnych diskuzi zvala NEZAVISLE odborniky, nikoli ty, jez jsou placeni firmou, ktera ma jednostranny zajem a pouze jde o to, aby jej tito lide dokazali vyargumentovat. TIm samozrejme nijak nechci znevazovat znalosti pana Kalase. Dekuji. pedros
OTÁZKA: Dobrý den, o tom že zimní bude v zimě sedět líp nemusíme diskutovat, to je jasné ale co je špatného na ježdění na zimních gumách v létě? tzn. používat zimní jako celoroční.. a pokud chcete nemítat, že ji dříve sjedu, to přece vůbec nevadí když na ní bude 3,5mm vzorku. takhle bych ji musel vyhodit + jsem ještě ušetřil za přezouvání.. David
OTÁZKA: Dobrý den, nebudu rozporovat, že zimní mají smysl rozdíl zimní vs. letní jsem si sám nedobrovolně vyzkoušel, když jsem jeden rok odsouval přezutí, až najednou napadnul sníh. Rozdíl v záběru letních a zimních na komunikaci udržované pouhým pluhováním (bez posypu) je propastný, a to zimní byly cca 2 roky staré a 9 mm dávno neměly. Zajímala by mě jiná věc. Proč nemají zimní pneu vyšší dezén ? Pokud má nová pneu 9 mm, tak můžu vyuižít 5 mm (oproti letní s 9 mm, limit 1,6). Proč nemá nová zimní pneu aspoň 11 mm ? Všichni si hrají na ekologii (včetně výrobců), ale zvýšení výšky by opravdu pomohlo (pneu by více vydržela, na likvidaci by šla později). A druhá otázka. Většina výrobců dělá zimní pneu tak, že první cca 2 mm jsou lamely hustší, početnější, po sjetí těto vrstvy je na pneu již méně lamel a pneu na sněhu se chová znatelně hůře. Neuvažovali jste (kvůli zákazníkům a ekologii) dělal tyto lamely až khranici 4 mm, jako např. dělá Michelin ? Jindřich Škopek
OTÁZKA: Proč mnoho tzv. odborníku nedoporučuje dojíždění zimních kol, které mají méně než 4mm v léťě. Viděl jsem několik výsledků testů které potvrzují že jízda s ojetými zimními pneumatikami v létním období na vodě, je bezpečnější než s letními ojetými pneumatikami (brzdná vzdálenost). Dále mně zajímá tvrzení tzv odborníků, že zimní pneumatiky jsou z měkké směsi a proto na v létě jsou nebezpečné. Možná pro chování v zatáčkách můžou mít horší jízdní vlastnosti, ale ne pří přímém brzdění. Přece tím že jsou měkké tak musí mít i vetší přilnavost. V této souvislosti bych i rád zmínil fakt, že každá pneumatika stářím a tedy vysycháním mění svoje vlastnosti, tedy většinou tvrdne. Ve spojitosti se stárnutím zimních pneumatik a tvrdšími letními pneumatikami se tak dostávají na podobné jízdní hodnoty. Ano je nutná osvěta aby každý řidič vědět, že jízdní vlastnosti pneumatik a to NOVÝCH a je jedno jestli letních nebo zimních jsou a mají své nejlepší vlastnosti pokud jsou nové. Později se jejich schopnosti velmi mění a každý řidič by měl vědět, že musí přizpůsobit svou jízdu těmto vlastnostem pneumatik. Jsem přesvědče že dojíždění pneumatik zimních v létě není nebezpečné tak jak se mnohdy uvádí a vzhledem k všeobecnému ekologickému trendu je vyhazováni nedojetých pneumatik rovněž neekologické.. S pozdravem Ševčík Ševčík
OTÁZKA: Dobrý den pane Kalaši, před 30 lety v České republice vyráběla firma Barum tzv. celoroční pneumatiky se vzorkem OR 6. Věřte tomu, že z vlastní zkušenosti ví, že tyto pneumatiky se dali používat i v zimním období na sněhu bez vážnějších problémů. Proto si myslí, že odborníci z firmy Michelin mají v podstatě pravdu a výrobci se snaží nás přesvědčovat, že v zimně jedině zimní vzorek. Stejně tak je diskutabilní i minimální hloubka zimní pneumatiky 4 mm. Z vlastní zkušenosti vím, že bezpečně se dá jet i na vzorku 2-3mm při sněhové pokrývce na silnici 5 cm.. Co vy na to? Mirek
OTÁZKA: Jezdím každý den do práce 5 km tam a 5 zpět, roční nájezd do 5 tisíc km, jaké gumy obout, protože předchozí sady zimní a letní jsem za 12 let nesjel(měly 5-6 mm), ikdyž zimní byly na sněhu nepoužitelné, ale ty dva dny v roce na sněhu se dalo přežít? Jan
OTÁZKA: Dobry den, jsou 4mm minimum na zimnich pneumatikach jiz prezitek? Okolni staty s Alpami maji v zakonu mene. Dekuji Honza
OTÁZKA: Dobrý den, měli by nést prodejci a výrobci zodpovědnost za recyklaci či ekologickou likvidaci ojetých pneumatik? Zdeněk
OTÁZKA: Dobrý den, začnu otázkou, ale uvedu svůj případ - díky za odpověď. Je opravdu potřeba mít zimní gumy na ježdění v Praze a okolí? Mám letní Michelin Energy na další léto a teď dojíždím zimáky, které by po téhle zimně už budou muset k likvidaci - bude už ojeté na hraně zákona. Mám si nechat jen letní gumy nebo po jejich sjetí zakoupit celoroční, klidně Michelin apod., jak se výrobci staví k bezpečnému ježdění v zimě ve velkoměstech podle obutí aut v zimě? Jaké jsou hlavní důvody podle posledních výzkumů výrobců pro to mít zvlášť sadu na léto a zimu? Resp. důvody pro celoroční typu crossclimate? Moc díky, pěkný den. Martin
OTÁZKA: Dobrý den, pane Kaleši, jako prodejce co dělá i použité, nejen nové, pořád bojuji se stářím pneumatik, respektive lidem musíme po každoročním vydáním článku v bulvárních médiích vysvětlovat, že 4 roky stará dobře skladovaná pneumatika není stará pneumatika. Ostatně Bridgestone před několika lety (cca 7 let pokud se nepletu?) poslal oběžník, ve kterém informoval prodejce, že nikdy nelze přesně říct, kdy pneumatika zestárne. Stojíte si za tím jako firma pořád? Mimochodem, plánujete u mnou oblíbených Firestonek nový letní model? S pozdravem, Jaroslav
OTÁZKA: Jaký je Váš názor na pneumatiky Nokia Hakapelita? Jsou vhodné do našich podmínek? Franta
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to ve skutečnosti s tím, že se letní pneumatiky údajně chovají lépe na promrzlé suché vozovce. Jsou nějaké relevantní testy brzdné dráhy atd. třeba při teplotách mírně pod 0? Premysl Kyselak
OTÁZKA: Dobry den.Pred 7 lety jsem kupoval novy Peugeot 508SW.K autu jsem dostal nove zimni gumy Nokian.Ziji v zahranici,v zimnim obdobi moc nejezdim.V soucasnosti mam na techto zimnich gumach stale vzorek 5-6mm.Ale gumy jsou tedy letos 7 let stare.Mam je tedy vyhodit a zakoupit nove,jen kvuli jejich stari?Pneu vypadaji stale skoro jako nove a nezda se,ze by starim tzv.ztvrdly.Pres leto skladovany v suche garazi.Dekuji za odpoved. Karel
OTÁZKA: Teď, když se provalila kauza pneugate, myslíte si, že by měli výrobci pneu nebo stát začít odškodňovat zákazníky, kteří si v dobré víře koupili zimní pneumatiky a poté se jich při hloubce vzorku 4 mm zase zbavili, za zbytečnou investici do něčeho co nepotřebovali a co nevykazovalo slibované nebezpečí? Karel Horák
OTÁZKA: Dobrý den. Pokud jsem postřehl, EU omezila univerzální pneumatiky. Nicméně - nezpochybňuji zimní pneu, ale pro ty, co jezdí i v terénu, kdy v našich zimách je víc bláta a kamení, než ledu a sněhu, zimní pneumatiky se poměrně rychle zničí v případech, kdy auto s musí blátem "protlačit". Máte nějaké řešení zejména pro pracovní auta v terénu jako jsou elektrikáři, plynaři, lesní pracovníci apod.? Například, lze podle pravidel EU univerzální pneu doplnit sněhovými řetězy apod.? Pavel Jeřábek
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte si že , je nutné měnit zimní pneu už při 4 mm? Dle mého názoru je 2,5 mm dostačující.S pozdravem ms Michal Semik
OTÁZKA: Mám na autě zimní gumy Nokian. Když je počasí třeba +5°C a začne být vozovka mokrá, tak mi to začne strašně klouzat. Naopak, když je pod nulou a vozovka je zmrzlá (i třeba trochu sněží), tak auto drží, jak přibitý. Proč tomu tak je? Děkuji. Jan Velek