Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odbyté dálnice mají už i v Německu. Tunely na dálnici do Drážďan netěsní

  12:03aktualizováno  12:03
Na saské dálnici A17, spojující Drážďany s Českem, vznikly vinou nekvalitní stavby škody za miliony eur. Píše deník Sächsische Zeitung, podle něhož mají padající náspy či netěsnící tunely za následek, že je německý tah navazující na českou dálnici D8 trvalým staveništěm.

Dálnice A17 | foto: deges.de

Hlavním problémem jsou podle listu dva netěsnící tunely u saské metropole, do nichž prosakuje z okolních skal voda, která ohrožuje jak samotné stavby, tak řidiče. Dölzschenský a coschützský tunel měří dohromady téměř 3,5 kilometru a do provozu byly uvedeny na konci roku 2004. Od té doby ale podle Sächsische Zeitung ze spár v betonu kape voda.

To se projevilo i během dvou posledních extrémních zim, kdy ze stropu tunelů visely rampouchy a vozovka v nich namrzala. Vytmelování netěsnících spár si už podle deníku vyžádalo dodatečné náklady ve výši deseti milionů eur (248 milionů Kč) a opakované omezení provozu v obou tunelech.

Příčinou těchto problémů jsou stavební vady. Podle mluvčího saského úřadu pro správu dálnic Burkharda Zscheischlera byla totiž při jejich budování značně poničena umělá izolace. Jelikož se ještě nepodařilo všechny spáry utěsnit, musí se podle něj řidiči i v budoucnu připravit na uzavírky v těchto úsecích, které jsou pro Čechy nejkratší spojnicí s Berlínem a severem Německa.

Vady na dálnici A17

Další fotky ZDE

Náklady na opravy by podle Zscheischlera měla nést stavební firma, která byla za stavbu odpovědná. Společnost Walter Bau ale zkrachovala a od roku 2005 je v insolvenčním řízení. Podle jeho správce nárokuje vůči ní téměř 13 000 věřitelů pohledávky ve výši 3,76 miliardy eur (přes 93 miliard Kč).

Netěsnící tunely ale nejsou podle Sächsische Zeitung jediným problémem saské A17. Řádně nefunguje ani technika, která v nich zajišťuje bezpečnost provozu. Lampy elektronických ukazatelů rychlosti často vypadávají a mnohem rychleji než obvykle se rozbíjejí. Kvůli padající náspům podél dálnice zase musí být rychlost v některých úsecích omezena na 100 kilometrů v hodině.

Dálnice A17 se začala budovat v roce 1998 a kompletně byla uvedena do provozu před čtyřmi roky. Měří necelých 45 kilometrů a její stavba stála podle údajů na internetu zhruba 646 milionů eur (16 miliard Kč). Na českých hranicích navazuje na nedokončenou dálnici D8, kde zbývá dobudovat asi šestnáctikilometrový úsek mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem. Nový ministr dopravy Vít Bárta označil nedávno její dostavbu za důležitou, peníze na ni ale neslíbil.

Autoři: ,






Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.